Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:56:29 GMT

تحقق شعار سال در گرو مبارزه با قاچاق است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۱۳۸۵

تحقق شعار سال در گرو مبارزه با قاچاق است

مشهد- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی و اجرایی شدن آن در گرو مبارزه عملی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز است.

حسینعلی امیری که همراه با رئیس جمهوری به خراسان رضوی سفر کرده است روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون شهرستان تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از تولید و کالای ایرانی با همگرایی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چارچوب باید بسترهای لازم سرمایه گذاری و ایجاد امنیت را در چارچوب قانون فراهم کرد.
وی ادامه داد: می بایست شرایطی فراهم شود که مردم با افتخار به خرید کالای ساخت داخلی مبادرت و تولیدکنندگان نیز تلاش کنند تا با بهره گیری از تخصص و علم جوانان کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده باید تولید کننده، مردم و مسئولان در یک راستا حرکت کرده و به عملی شدن شعار سال جامعه عمل بپوشانند.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات اساسی برای حمایت از کالاهای ایرانی جلوگیری از قاچاق کالا در مبادی ورودی کشور می باشد که در دولت تدبیر و امید اقدامات خوب و مثبتی در این زمینه صورت گرفته است.
امیری همچنین به راه اندازی سامانه های هوشمند در گمرکات کشور توسط دولت دوازدهم اشاره و بیان کرد: دولت تدبیر و امید اهتمام دارد در مقوله مبارزه با کالای قاچاق بطور جدی وارد عمل شود که این خود نقش بسزایی در اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و کارگر ایرانی دارد.
وی ادامه داد: ارائه برنامه های سخت افزاری، اصلاح روشها و فرآیندها از دیگر اقدامات مهم دولت در سالهای اخیر بوده که در راستای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است. قاچاق کالا به اقتصاد دخلی و اشتغال ضربه می زند لذا مبارزه با آن بر حوزه های مختلف تاثیرات مثبت دارد.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: تغییر الگوی مصرف مردم به سمت کالاهای ایرانی و خودداری از خرید کالاهای خارجی و اطلاع رسانی در خصوص وجود کالاهای قاچاق می تواند در این مسیر راهگشا باشد.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي معاون امور مجلس رئيس جمهوري شعارسال تايباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل فروش البسه و کیف و کفش قاچاق در محدوده شمال تهران شدند.

وی عنوان داشت: با پالایش اطلاعات به دست آمد و روش های کفش نوین جرم، مشخص شد مالک فروشگاه در شمال تهران مقادیری البسه، کفش و کیف خارجی قاچاق بدون مجوزهای قانونی در محل فروشگاه دپو ی کرده است.

افشاری به هماهنگی های قضائی و اعزامی تیمی از ماموران به محل فروشگاه اشاره کرد و افزود: در بررسی های بیشتر از این مکان، ۳۳۰ جفت کفش و یک هزار و ۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق، فاقد مجوزهای قانونی قانونی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال بر آورد کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می گردد.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد، درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 6092989

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد