Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین کمبود معلم در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و درمیان است گفت: بیشترین نیاز استان در مقطع ابتدایی و رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش است. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اصغر موسوی‌کیا صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امسال در استان خراسان جنوبی برای هفته معلم بیش از 50 برنامه متنوع در نظر گرفته شده که برخی از این برنامه‌ها اجرا شده که از آن جمله می‌توان به مراسم تجلیل از معلمان نمونه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال آینده به بیش از 32 هزار ساعت معلم حق‌التدریس در خراسان جنوبی نیاز است و هم اکنون حدود 17 هزار ساعت حق التدریس در استان پرداخت می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبیگفت: بیشترین نیاز در حوزه ابتدایی است و بیشترین کمبود معلم را در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و درمیان داریم.

موسوی‌کیا افزود: تا آغاز سال تحصیلی جدید 700 معلم خراسان جنوبی بازنشسته می‌شوند که با توجه به نقل و انتقالات فرهنگیان و اینکه خروجی معلم از ورودی آن در استان بیشتر است پیش‌بینی می‌شود مهر سال جاری با کمبود 980 معلم در استان رو به رو شویم.

وی اظهار داشت: 557 معلم جدید از مهر امسال در مدارس استان به کار گرفته می‌شوند و برای جذب معلم جدید قرار است به زودی آزمون استخدامی کشوری برگزار شود که سهمیه جذب معلم برای استان 177 نفر است و جزئیات مربوط به این آزمون در هفته‌های آتی اعلام می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: 131 معلم نیز در آزمون سال قبل پذیرفته شده‌اند که هم اکنون در حال گذراندن دوره مهارت آموزی خود هستند و از مهر وارد مدارس می‌شوند.

موسوی‌کیا افزود: بیشترین نیاز استان در مقطع ابتدایی و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اعلام شده است.

وی بیان کرد: هدف آموزش و پرورش طی یک سال گذشته بر تکریم معلم بوده است و نخواسته‌ایم فقط در ایام هفته معلم از این قشر بزرگ تجلیل کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در بین معلمان باید توجه ویژه‌ای به پیشکسوتان فرهنگی داشته باشیم چراکه اگر خراسان جنوبی را استان فرهنگی می‌دانیم نتیجه و ثمره فعالیت این بزرگواران است‌.

در این مراسم از 14 معلم برگزیده استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد