Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: میوه‌های نوبرانه از جمله گوجه سبز و توت فرنگی به فور در بازار مازندران یافت می‌شود و مشکلی در عرضه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بازار میوه‌های نوبرانه در مازندران که از فروردین ماه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، افزود:امسال هر کیلو گوجه سبز تا ۲۰۰ هزار تومان و هر کیلو توت فرنگی تا ۱۲ هزار تومان به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرپور گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان از قیمت محصولات باغی نوبرانه استان کاسته خواهد شد و قیمت محصولات به تعادل در بازار می‌رسد.

رییس جهاد کشاورزی مازندران افزود: جهاد کشاورزی استان امسال برای جلوگیری از افت قیمت محصولات باغی از جمله هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو در فصل تابستان در تلاش برای تقویت زنجیره تولید است.

وی با بیان اینکه محصولات باغی تولیدی مازندران قابلیت صادرات دارد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با تشکیل زنجیره تولید از تولید تا مصرف به دنبال بازار‌های هدف صادراتی در کشور‌های همسایه و تبدیل میوه به فراورده‌های دیگر و افزودن ارزش افزوده این محصولات است.

حیدرپور با بیان اینکه در کنار تولید انبوه محصولات باغی و زراعی در مازندران می‌توانیم برای صادرات برنامه ریزی کنیم، افزود: تولیدات استان اکثر خرد است و نیاز به زنجیره عرضه دارد تا تولیدات کم در قالب اتحادیه در یک تشکل یا زنجیره تولید برنامه ریزی و ساماندهی شود.

رییس جهاد کشاورزی مازندران به فرار رسیدن ماه رمضان از هفته آینده اشاره کرد و گفت:تمهیدات لازم برای عرضه میوه و تره بار پر تقاضا در ماه مبارک رمضان از جمله کلم، کاهو، گوجه، خیار، سیب زمینی، پیاز و سایر محصولات اندیشیده است.

۱۹۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار پارسال صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۳ و نیم درصد و ریالی ۵.۶ درصد رشد داشته است.

سالانه دو نیم تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن کیوی و ۲۰۰ هزار تن هلو شلیل در کیفیت بسیار مطلوب تولید می‌شود و بخش زیادی از این تولیدات قابلیت صادرات به کشور‌های همسایه و cis دارد.
انتهای پیام/آ

برداشت میوه‌های تابستانه امسال مدیریت شده وارد بازار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی