Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@11:09:51 GMT

نهاد خانواده، امن‌ترین مکان برای آموزش مسائل جنسی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۲۲۵۱

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ندا و محمدحسین، کودکانی نام آشنا که بی گناه جان خود را به دست بیماران جنسی از دست دادند؛ حضور افرادی که به دلیل نبود پروای اخلاقی در مسائل جنسی، رفتارهای نابهنجار از خود نشان می‌دهند، غیر قابل کنترل است؛ در چنین شرایطی وظیفه خانواده‌ها در حفاظت و نگهداری از فرزندان‌شان بیشتر از گذشته است، علاوه براین بهترین و مطمئن‌ترین نهادی که یک کودک می‌تواند با مسائل جنسی آشنا شود، نهاد خانواده است، از همین رو به سراغ مهدی یاراحمدی خراسانی، استاد دانشگاه پیام نور مشهد رفتیم تا در این خصوص با وی به گفتگو بنشینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اهمیت نقش آموزش و تربیت و پرورش فرزندان پررنگ‌تر از آن چیزی است که در بین خانواده‌ها مرسوم است، گفت: متأسفانه امروز به دلیل مسائل اقتصادی، پدر و مادرها وقت زیادی را بیرون از خانواده سپری می‌کنند، بنابراین فرزندانشان یا از استانداردهای تربیتی لازم بهره‌مند نیستند و یا خیلی از زمینه‌های تربیتی را دریافت نمی‌کنند.

مسائل جنسی در اولویت‌های آموزش خانواده نیست

یاراحمدی خراسانی با تأکید بر اینکه مسائل جنسی به چندین علت در اولویت‌های آموزش خانواده نیست، اظهار کرد: یک بخش از موضوع بی‌توجهی خانواده‌ها به مسائل جنسی، به این دلیل است که خانواده‌ها زمانشان محدود است و برای آموزش مسائل اخلاقی موضوعات  مهم‌تری را مدنظر قرار می‌دهند، علاوه براین با در نظر گرفتن اینکه مرزهای زیادی را فناوری اطلاعات شکسته، کودکان و نوجوانان مسائل جنسی را خارج از محیط خانه می‌بینند و تجربه می‌کنند و فرزندان خانواده در واقع در خصوص مسائل جنسی صرفاً با پدر ومادر خود رودرواسی دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرزندان ما هیچ وقت آموزش لازم را برای مبارزه با بیماران جنسی دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: افرادی که به نام بیمار جنسی از آن‌ها یاد می‌شود، از ابتدا که به دنیا آمدند، بیمار جنسی نبودند بلکه نیاز جنسی این افراد در خیلی از موارد پاسخ داده نشده و آموزش‌های لازم را ندیدند که در پی این فرآیند وقتی نوجوانی از سن 15-16 سالگی، نیازهای جنسی دارد و در زندگی شرایط ازدواج برایش فراهم نیست و آموزش ندیده، این فرد به یک نوع پرخاشگری و بیماری جنسی مبتلا می‌شود.

در خانواده تابوی آموزش مسائل جنسی را بشکنیم

یاراحمدی خراسانی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم در خانواده باید تابوی آموزش‌ مسائل جنسی را بشکنیم، عنوان کرد: اگر فرزندی از درون خانه این مسائل را دریافت نکند، باید از محیط بیرونی با این موضوعات آشنا شود و مدل ارائه این مفاهیم در بسیاری از موارد با ارزش‌های خانواده‌ها همخوانی ندارد، زیرا بعضی از خانواده‌ها حتی فیلم‌های داخلی کشور خودمان را در تلویزیون پخش می‌شود و مراودات آقا و خانم را مناسب نمی‌بینند و مراعات می‌کنند که فرزندشان این تصاویر را ببیند، اما در مقابل بعضی از خانواده‌ها متصل به ماهواره هستند و با هر شبکه خارجی ارتباط می‌گیرند، از همین رو ما باید مطابق با استاندارهای خانواده و ارزش‌های مذهبی این موضوعات را به فرزندان‌مان آموزش دهیم.

مداوای بیماران جنسی را اهمیت دهیم

وی ادامه داد: حدیثی از پیامبر(ص) است که فرمودند:« فرزندان خود را مطابق با زمان خودشان تربیت کنید»، قاعدتاً دین اسلامی که برای غذا خوردن آداب وشرایط خاصی را بیان کرده است برای این موضوع با اهمیت نیز قاعده مشخصی دارد، بیماران جنسی نیز فرزندان این جامعه و جز این جامعه هستند که به انحراف کشیده شدند، بنابراین باید شروع به معالجه و مداوای این افراد کنیم و آموزش‌های جنسی در اولویت خانواده‌ها قرار دهیم .

یاراحمدی خراسانی با تأکید براینکه خیلی از والدین خانواده‌ها حتی خودشان آگاهی لازم در خصوص مسائل جنسی ندارند، اظهار کرد: ما در ارتباط با اکثر معضلات اجتماعی خصوصاً آموزش‌های جنسی باید فرزندان را آماده مواجهه با مخاطرات مختلف کنیم، یعنی فرزند ما مقابله با کسی که می‌خواهد ازاو کسب لذت کند، را یاد بگیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ما باید فرزندان را با علم و دانش روز آشنا کنیم، تصریح کرد: آیا مخاطرات اجتماعی با فیلترینگ از بین می‌رود؟  بنابراین باید برای جوانان موقعیت‌هایی را فراهم کرد که در اوقات فراغت کار موثری انجام دهند و راه‌های مبارزه با مخاطرات را به کودکان بیاموزیم .

وی گفت: امنیت جامعه کاهش پیدا کرده، از همین رو به ازای این رفتار مخاطره‌آمیز، ذره‌بین ما باید دقیق‌تر باشد ، به عنوان نمونه در نگهداری  و حفاظت از فرزندان‌مان باید وسواس بیشتری به خرج دهیم و مسائل آموزشی را با وقت بیشتری به فرزندان آموزش دهیم تا کمتر شاهد این گونه رفتارها با کودکان ونوجوانان باشیم.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟