Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@01:16:12 GMT

شهاب سنگ عامل انفجار در قائمشهر بود؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۲۳۱۸

شهاب سنگ عامل انفجار در قائمشهر بود؟ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این انفجار به گفته شاهدان عینی در منطقه سمنا دشت رخ داد و به حدی شدید بود که حفره ای به عمق 40 سانتی متر در وسعتی سه متر مربع در آسفالت محل انفجار ایجاد کرد.

شاهدان عینی همچنین گفته اند که بر اثر این انفجار شیشه یک دستگاه خودرویی که از حوالی منطقه محل انفجار عبور می کرد، شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی اورژانس مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که حادثه حوالی ساعت 23 یکشنبه شب رخ داد و یک نفر به صورت سطحی زحمی شد.

ذکریا اشک پور افزود : یک مرد حدود 60 ساله بر اثر خرد شدن شیشه دچار جراحت سطحی شد که توسط اورژانس به بیمارستان ولیعصر منتقل شد.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت که انفجار در فضای آزاد رخ داد و علت آن هنوز مشخص نشده است.

مسئول روابط عمومی آتش‌ نشانی قائمشهر هم گفت: ماموران آتش نشانی بلافاصله پس از شنیدن صدای انفجار در محل حضور یافتند ولی با توجه به این انفجار در یک زمین خالی رخ داد، تلفات یا خسارت قابل توجهی نداشت.

علی رحمانی ‌نیا با اعلام این که صدای انفجار بسیار زیاد بود و به همین دلیل سبب نگرانی شهروندان شد، افزود: انفجار در زمین مورد نظر گودالی ایجاد کرده است ولی هنوز مشخص نیست که این انفجار ناشی از چه بوده است.

با این حال در پیام رسان های داخلی شهرستان قائمشهر گمانه زنی های زیادی در باره علت انفجار صورت گرفته است که مهم ترین آن اصابت شهاب سنگ است.

مسئولان سیاسی و امنیتی شهرستان قائمشهر هم پاسخگویی در باره علت این انفجار را به بررسی های تکمیلی موکول کرده اند.

انفجار در قائمشهر تکذیب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر وقوع انفجار براثر حفاری غیرمجاز در منطقه گردکوه این شهر را تکذیب کرد.

محسن باستانی گفت: هیچگونه حفاری غیرمجاز و استفاده از مواد انفجاری برای این منظور در تپه گردکوه صورت نگرفته است.تمام مطالبی که در این خصوص در فضای مجازی منتشر شد شایعه است و خبری از حفاری در این منطقه نیست.

برخی شبکه های اجتماعی، انفجار شامگاه یکشنبه در منطقه سمنادشت قائمشهر را به دلیل حفاری غیر مجاز به برخی افراد برای رسیدن به آثار باستانی تپه گردکوه نسبت دادند.

رئیس اداره میراث فرهنگی قائمشهر در پاسخ به این پرسش که شبکه های مجازی ادعا کردند که حفاری غیر مجازی نیز اخیرا در این تپه انجام شد، اظهار داشت: هیچگونه حفاری در این منطقه انجام نشد.

وی اضافه کرد : تیم حافظت از آثار باستانی به صورت مداوم و شبانه روزی از تپه باستانی گردکوه مراقبت و حفاظت می کنند تا آثار باستانی احتمالی در این منطقه مصون بماند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: منطقه سمنا دشت شهاب سنگ شهاب سنگ عامل انفجار در قائمشهر بود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی ایرانسل، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در ساختمان مرکزی ایرانسل و با حضور مهندس جواد مولایی‌قرا فرماندار قائمشهر، مهندس کاظم علیپور شهردار قائمشهر، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر احسان اسماعیلی نجار عضو هیئت رئیسه شورای شهر قائمشهر، جمعی از مدیران منطقه‌ای و مدیران ارشد ایرانسل، قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند شهرستان قائمشهر بین ایرانسل و شهرداری این شهر، امضا شد. همچنین در این مراسم فرماندار و شهردار قائمشهر طی تقدیرنامه‌ای، از مدیرعامل ایرانسل به دلیل همکاری ایرانسل در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های نوین ارتباطی و پیوستن به نهضت ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهرستان قائمشهر، تقدیر کردند.

با امضای این قرارداد که فاز دوم پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در قائمشهر محسوب می‌شود، ایرانسل با همکاری شهرداری قائمشهر، ۸۲ کیلومتر به شبکه فیبرنوری خود در این شهرستان اضافه می‌کند.

در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با تأکید بر تسریع پیشبرد این پروژه گفت: قائمشهر از شهرهای مهم استان مازندران است که هم به خاطر تردد مسافران و هم به خاطر وجود کارخانه‌های تولیدی، توسعه ارتباطات در این شهر برای ما اهمیت زیادی دارد. تلاش ما این است تا این پروژه با تخصیص نیروی متخصص بیشتر و تأمین نیازمندی‌ها در کمترین زمان، هر چه سریعتر پیشرفت کند تا در تکمیل ۴۰ کیلومتر فیبرنوری پروژه قبلی و در چندماه آینده، مردم در منازل و کسب‌وکارهای خود بتوانند از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل بهره‌مند شوند.

در ادامه مراسم، فرماندار قائمشهر گفت: علاوه بر تقدیر از ایرانسل بابت مشارکت در پروژه فیرنوری استان مازندران و شهرستان قائمشهر، از فعالیت‌های توسعه ارتباطات توسط ایرانسل در قائمشهر به ویژه ارتباطات روستایی در مناطق کم‌برخوردار تشکر و همکاری خود را برای فراهم‌کردن زمینه‌های اجرایی این پروژه‌ها در حیطه مسئولیت خود، اعلام می‌کنیم.

همچنین شهردار قائمشهر با ابراز خرسندی از توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند در قائمشهر گفت: شهرداری به طور کامل آماده مشارکت مؤثر و فعال در این پروژه است و به عنوان یکی از طرفین قرارداد، آمادگی دارد تا تعهدات خود از جمله صدور مجوز حفاری را به سرعت اجرا کند.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.

کد خبر 6079853

دیگر خبرها

  • آیا چهره صورت‌های فلکی تغییر می‌کند؟
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • سفر شاگردان الهامی به قائمشهر برای مصاف با تراکتور
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان