Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت مطهری(شاهی) به روایت ماجرای جنجالی ساخت سریالش در سیما و انتقاد از فیلمهای با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم رونمایی از نشان پاسداشت جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسعود نجابتی مدیرعامل گروه‌ هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، عزت‌ مطهری(شاهی) مبارز سیاسی و زندانی قبل از انقلاب، سیدمهدی طالقانی مبارز انقلابی و فرزند آیت‌الله طالقانی در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود نجابتی مدیرعامل گروه‌ هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در این مراسم گفت: چهلمین سالگرد انقلاب فرصت خوبی برای این بود که با طراحی یک نشان تمامی آثار تولیدی طی سال جاری را مزین به آن کنیم. امسال در گروه هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح تصمیم گرفتیم که تولید آثار هنری را حول محور سالگرد چهل سالگی انقلاب رقم بزنیم.

نجابتی با بیان اینکه گروه هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح به ساختمان خیابان سپهبد قرنی منتقل شده است خاطرنشان کرد: رویداد دیگر امروز این است که از محل جدید خود برای اهالی رسانه رونمایی می‌کنیم که کارگاه‌های هنری و نشست‌های تخصصی ما در اینجا برگزار خواهد شد و تولید محصولات جشنواره‌ها، اعلام فراخوان‌ها و برگزاری ورک‌شاپ‌ها در این مکان انجام خواهد شد. برنامه دیگر ما اختتامیه مسابقه پوستر، کارتون و کاریکاتور پایان یک داعش است که به زودی برگزار خواهد شد.

عزت‌ مطهری(شاهی) مبارز سیاسی و زندانی قبل از انقلاب در این مراسم گفت: هم دوره‌ای‌های من همگی به خاطرها پیوستند و امروز شما جوانان باید راه آنها را ادامه دهید. اگر اسلام پس از گذشت 1400 سال هنوز پایدار است و ما مقید به آن هستیم به این خاطر است که ائمه ما در زندگی شخصی و حکومت‌داری بسیار ساده‌زیست بودند البته دشمنان آنها فرصت زیادی برای فعالیت سیاسی به آنها نمی‌دادند و آنها را محدود می‌کردند که بارزترین نمونه این امر شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان به دست حکومت یزید است. اگر پس از قیام کربلا افشاگریهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود امروز این دین با این کیفیت به دست ما نمی‌رسید که می‌بینیم موفق‌ترین دین جهان است و این مسئله مورد تایید دوست و دشمن قرار دارد.

مطهری(شاهی) ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم این انقلاب 40 ساله نیز با کیفیت ادامه پیدا کند نسل‌های قبل باید حقایق را برای نسل جوان بیان کنند و به روشنگری بپردازند. اگر روشنگری نباشد مردم حقایق را فراموش می‌کنند با توجه به رواج امکانات جدید و اطلاع‌رسانی‌های درست یا غلطی که در فضای مجازی انجام می‌شود اگر کسانی نباشند که این مسائل را صادقانه مطرح کنند نسل جوان غافل می‌ماند. شما اهالی رسانه سعی کنید که واقعیات را صادقانه بیان کنید حتی اگر به مذاق بعضی افراد خوش نیاید. متاسفانه برخی حقایق وارونه جلوه داده می‌شود، چرا که به مذاق برخی خوش نمی‌آید و این امر باعث شده که نسل جدید از بسیاری از حقایق بی‌اطلاع باشند.

وی با تاکید بر لزوم بیان حقایق در فیلم‌های با موضوع تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در فیلم‌های تاریخی بیشتر به جنبه داستانهای عاشقانه پرداخته می‌شود تا جنبه‌های تاریخی. به عنوان مثال مجموعه تلویزیون تاکنون چند بار درخواست کرده است که از کتاب خاطرات من سریال بسازد و در این باره جلساتی نیز تشکیل شد. من هیچگونه حقوق مادی و معنوی‌ای از این سریال نخواستم، اما به آنها اعلام کردم که اگر می‌خواهید به نام من فیلم بسازید چند خواسته از شما دارم اول اینکه من واقعیات را می‌گویم و شما به همان شکل فیلم را بسازید به عنوان مثال من از ابتدا با حضور خانم‌ها در مبارزات مخالف بودم، چرا که حضور آنها در خانه‌های تیمی مفسده‌برانگیز بود و اعتقاد داشتم که شکنجه‌های ساواک نباید به آنها تحمیل شود.

این مبارز سیاسی سالهای قبل از انقلاب افزود: نکته دیگری که به آنها گفتم این بود که این سریال باید دارای پیام باشد متاسفانه در بعضی از فیلم‌های تاریخ انقلاب، ساواک را آنقدر احمق جلوه می‌دهند که فیلم مضحک می‌شود؛ نه ساواک اینقدر احمق بود و نه مبارزین به این شکل فعالیت می‌کردند این فیلم‌ها صرفا جنبه سرگرمی دارد. نکته سوم این بود که برای آنها شرط گذ اشتم تا از قبل فیلمنامه را مطالعه و تایید کنم و چهارم اینکه از نظر جنبه هنری آقای مرتضی سرهنگی فیلمنامه را بخواند و تایید کند.

وی ادامه داد: زمانی که حدود 7 قسمت فیلمنامه را به من تحویل دادند دیدم که بیشتر جنبه‌های عاشقانه در آن مطرح است تا مبارزه با انقلاب. در داستان این فیلمنامه من را اینگونه جلوه دادند که با خانم‌های مبارز در پارک می‌ایستم و کتاب می‌خوانم؛ به یکی از خانم‌ها علاقه‌مند می‌شوم و آن خانم توسط مامورین تیر می‌خورد و من غش می‌کنم یا اینکه در این فیلمنامه عنوان شده بود که دختر کمالی بازجو و شکنجه‌گر ساواک به من علاقه‌مند شده بود و به این خاطر با پدر خود درگیر شده بود. وقتی که من به عوامل ساخت فیلم اعلام کردم که اینها برخلاف خاطرات من است آنها به من گفتند اینها ذهنیات شماست. من گفتم این مسائل در ذهن من نیست و شاید این مزخرفات در ذهن شما باشد. آنها گفتند اصلا به کسی چه ربطی دارد که ما می‌خواهیم فیلم درست کنیم من در جواب آنها گفتم من هنوز زنده هستم و نباید زندگی من را اینطور بسازید که البته اگر هم مرده بودم خانواده‌ام اجازه این کار را به شما نمی‌دادند و اگر این فیلم را اینطور بسازید من در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام می‌کنم که این مسائل دروغ است. آنها گفتند اگر بخواهیم براساس کتاب خاطرات شما فیلم بسازیم فیلم خشک می‌شود و مردم آن را نمی‌پسندند و در نهایت من اجازه ساخت چنین سریالی را به آنها ندادم.

عزت‌ مطهری(شاهی) عنوان کرد: مسائل شاه، اشرف و سایر درباریان اینطور که در سریالهای تلویزیونی نشان می‌دهند برای نسل جوان جوابگو نیست و کسانی که تاریخ را خوانده‌اند و یا شاهد این وقایع بوده‌اند می‌دانند که ماجرا اینطور نبود. متاسفانه فیلم‌های تاریخی را طوری می‌سازند که اصلا خاصیت تاریخی خود را از دست می‌دهد. من امروز از تمامی هنرمندان خواهش می‌کنم که سعی کنند آثارشان را درست و براساس واقعیات بسازند. من حتی با نگارش کتاب خاطرات نیز مخالف بودم چون اعتقادم این است که این کار اجر اخروی مبارزات مرا ضایع می‌کند، اما زمانی که دیدم در کتابهای مبارزان انقلابی قهرمان‌سازیهای دروغ صورت می‌گیرد و این در حالی است که اسناد و پرونده‌های آنان موجود است تصمیم گرفتم که کتاب خاطراتم را بنویسم تا حقایق درست جلوه داده شود. حتی به بعضی از این اشخاص که خاطراتشان را چاپ کردند ایراد گرفتم که چرا اینطور نوشتید و گفتم که من مصاحبه می‌کنم و اعلام می‌کنم که اینها دروغ است. لذا آن شخص کتابش را جمع‌آوری کرد و آن را تغییر داد.

سیدمهدی طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی در این مراسم گفت: امروز لازم است که مسئولین به خودشان بیایند چرا که این امر موجب دین‌گریزی جوانان می‌شود. قبل از انقلاب اسلامی مردم صادقانه‌تر عزاداری می‌کردند اما حالا اینطور نیست و ایجاد این روند به خاطر تقصیر برخی از مسئولین است چنانکه کسی که هزار میلیارد تومان اختلاس کرده نام کاملش در تلویزیون اعلام نمی‌شود و چهره او را شطرنجی می‌کنند، اما آبروی کسی که یک دزدی کوچک مرتکب شده را می‌برند.

طالقانی با تاکید بر اینکه اگر مسئولین توان لازم را ندارند باید خودشان کنار روند، افزود: در اولین مجلس خبرگان قانون اساسی پدرم حضور داشت و بیشترین رای را کسب کرد. من به ایشان گفتم که شاید کسانی باشند که بتوانند بهتر از شما قانون اساسی را بنویسند و ایشان در جواب من گفت اگر چنین کسی پیدا شود من خودم را کنار می‌کشم. متاسفانه امروز چنین رویکردی در میان مسئولین ما وجود ندارد.

احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح در ادامه گفت: خوشحال هستم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از این نشان رونمایی می‌کنیم امیدوارم خداوند به ما کمک کند تا مشکلات و بحرانهای اقتصادی حل شود. بخشی از بحرانها به خاطر ناکارآمدی مسئولین است، بخشی از آن به خاطر دشمنی‌های خارجی است و بخشی از آن از مسائل تلمبار شده از قبل نشأت می‌گیرد.

محمدحسنی با ابراز امیدواری از اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب منجر به رفع مشکلات اقتصادی کمرشکن برای مردم شود اذعان کرد: امیدواریم که با ایستادگی در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ایران این مشکلات حل شود. در حال حاضر بزرگترین بحران نظام ما مشکلات اقتصادی است که امیدواریم به لطف خداوند و با تدبیر، همت و غیرت مسئولین مملکت حل شود.

در پایان این مراسم از نشان گرامیداشت جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/

R1489/P1439/S4,40/CT7 واژه های کاربردی مرتبط مرکز هنرهای تجسمی روایت فتح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز هنرهای تجسمی روایت فتح مرکز هنرهای تجسمی روایت فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم

کاراگاه حسین طالبیان کاراگاه ویژه قتل و سرقت در گفتگو با کامران نجف زاده از جزئیات سرقت از صندوق امانات بانک ملی پرده برداشت./آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • روایت کیومرث پوراحمد از کشتن خودش
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • مورایس مسلمان شده؟ / ماجرای مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش + عکس و فیلم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شده؟/اعلام خبر مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش +عکس و فیلم
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی