Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از نشان تجسمی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز دوشنبه 17اردیبهشت با حضور مسعود نجابتی؛ مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، سیدمسعود شجاعی طباطبایی؛ مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در سالن کنفرانس گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که مهدی طالقانی و عزت‌الله شاهی(مطهری)؛ دو تن از مبارزان دوران انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند، مسعود نجابتی؛ مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح به ایراد سخن پرداخت و گفت: هدف از طراحی این نشان هویت‌بخشی بصری بر مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری است که در سال جاری و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار است از سوی نهادهای فرهنگی و انقلابی برگزار شود.

وی در ادامه گفت: در حقیقت مجموعه آثار و جشنواره و رویدادهایی که از این پس قرار است پیرامون موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی برگزار شود ذیل این نشان قرار خواهند گرفت که در این راستا بنیاد فرهنگی روایت فتح و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پیشتاز هستند و برخی دیگر از تشکل های مردمی نیز برای برگزاری چنین برنامه و رویدادهایی اعلام آمادگی کردند.

طراح نشان هنری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در پایان گفت: علاوه بر این از جمله اهداف دیگر از برگزاری این گردهمایی ،معرفی فضای جدیدی است که در آن قرار داریم و از این پس کلیه نشست‌ها و کارگاه‌های هنری  با موضوع انقلاب، دفاع مقدس براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در این مکان برگزار شود.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم، عزت‌الله شاهی(مطهری) از مبارزان انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: واقعیت این است  که صاحبان انقلاب اسلامی یعنی آنهایی که این انقلاب را به پیروزی رسانده و در این کشور مستقر کردند  یا در سنین کهولت به سر برده و یا رخت از این دنیا بسته و به خاطرات و تاریخ  و ذهن مردم پیوسته‌اند و در این برهه از زمان وظیفه شما اصحاب رسانه که غالباً از جمله نسل‌های پسین انقلاب اسلامی هستید است که این راه روشن و پُرافتخار را با صلابت و جدیدت بیشتری ادامه دهید.

هیچگاه حکومت اسلامی به معنای واقعی آن استقرار نیافت

وی ادامه داد: اسلامی که 1400 سال پیش آن را پیامبر اکرم(ص) برای جهانیان به ارمغان آورد در طول تاریخ به افت و خیز و ناملایمات و سختی هایی همراه بود و با مطالعه تاریخ شاهد این نکته بوده و هستیم که در دوران حیات طیبه امامان معصوم(ع) نیز هیچگاه آنگونه که باید و شاید مقدور نبود که حکومت اسلامی به معنای واقعی آن استقرار یابد چرا که علت اصلی آن را باید در کینه توزی و خصومت دشمنان اسلام جستجو کنیم.

عزت‌الله شاهی تصریح کرد: آنچه که اکنون موجب شده است ما در دوران انقلاب اسلامی بارقه‌ای از آن رسالت قدسی را وام گرفته و حکومت اسلامی را در زمان حال شاهدش باشیم، وقوع قضایای تاریخی همچون شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) در واقعه عاشورا و افشاگری خواهر بزرگوار ایشان حضرت زینب(س) و فرزند برومند ایشان حضرت امام سجاد(ع) علیه بنی امیه بود که اگر نبود این اقتدار در افشاگری و رسوایی حکام جور به تحقیق امروز دیگر اثری از اسلام ناب محمدی(ص) نبود.

این مبارز انقلابی با اشاره به اینکه اکنون رسالت محمدی در قالب انقلاب اسلامی به دست نسل حاضر رسیده است، افزود: نسل انقلاب و به ویژه نسل کنونی باید مطالعه عمیقی در تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشند و آنچنان دل خوش به برخی تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری که اغلب آنها تحریف تاریخ انقلاب است، نکنند.

سریال‌های تلویزیونی اغلب دروغ و مسائل غیرواقعی را به مخاطب القاء می‌کند

عزت شاهی رسانه ملی را به باد انتقاد گرفت و گفت: اخیراً در مجموعه‌سازی تلویزیون شاهد تولید و پخش سریال‌هایی از برهه‌های گوناگون انقلاب اسلامی هستیم که یا تصویر درستی از انقلاب و مبارزات آن نشان نمی‌دهند و نتیجه اینکه معمولاً مخاطبان مثلاً نیروهای ساواکی را احمق فرض کرده و اغلب درگیر داستان‌های عاشقی می شوند و یا دروغ و مسائل غیرواقعی را به مخاطبان خود القاء می‌کنند.

وی تأکید کرد: این در شرایطی است که در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز دشمنان انقلاب بیکار ننشسته و اقدام به انتشار تاریخ جعلی از وقایع انقلاب می کنند که چون پشتوانه تحقیق و مطالعاتی خوبی در این زمینه وجود ندارد لذا به ویژه نسل جدید انقلاب سریعاً این محتوای منتشر شده را باور می کنند.

عزت شاهی با اشاره به اینکه در این روزگار بیش از هر زمان دیگری باید به بازگویی حقایق انقلاب اسلامی ولو حتی اگر به مذاق بسیار خوش نیاید پرداخت، گفت: خاطرات من در قالب کتابی از سوی حوزه هنری منتشر شد که بعد از آن یکی از شبکه‌های تلویزیونی اقدام به نگارش و تولید سریالی براساس آن کتاب کرد و وقتی از من اجازه خواسته شد من آن را منوط به بیان حقایق و وفاداری به کتاب دانستم.

وی افزود: متأسفانه وقتی فیلمنامه به من برای مطالعه و تأیید ارائه شد صرفنظر از وجوه هنری که در آن سررشته‌ای ندارم، دیدم که آنچه در آن آورده شده به جای آنکه منطبق با حقایق باشد زاییده تخیل نویسنده بوده است و اگر چنین سریالی ساخته شود، این امر قطعاً به انحراف افکار عمومی از جریان راستین انقلاب اسلامی منجر خواهد شد.

وی همچنین به سریال های تاریخی تولید و پخش شده از تلویزیون که به انقلاب اسلامی می‌پردازند، اشاره کرد و گفت: شخصاً از تماشای این آثار بیشتر از اینکه عبرت بگیرم، خنده‌ام می‌گیرد، مضحک است و اعتقاد دارم که نسل جدید انقلاب که تنها آگاهی آنها از روند انقلاب مکتوبات و اسناد و این آثار هنری است اگر مواجهه با چنین تولیدات سخیفی شود قطعاً این پدیده نادر معاصر برایش چندان حائزاهمیت نخواهد بود که خود را در قبال آن مسئول و متعهد بداند.

مسئولان کم حرف بزنند و از دادن امید واهی به مردم پرهیز کنند

عزت شاهی در پایان با آرزوی اینکه شرایط کشور که اکنون به ویژه در مسائل اقتصادی به وخامت کشیده شده است بسامان شود گفت: مسئولان کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند، تصمیمی عاجل و عقلانی بگیرند و اگر قرار است وعده‌ای به مردم بدهند براساس واقعیت باشد و از دروغ و دادن امید واهی به مردم پرهیز کنند.

همچنین در ادامه این مراسم، مهدی طالقانی؛ فرزند مرحوم آیت‌الله طالقانی در سخنان کوتاهی شرایط اقتصادی کشور را فاجعه آمیز خواند و گفت: دروغ در میان برخی از مسئولان کشور رواج یافته و این امر موجب به انقلاب گریزی نسل جوان انقلاب از این شجره طیبه شده است؛ مسئولان اگر در خود  احساس ناکارآمدی می کنند همان بهتر که تا وضعیت از این بغرنج تر نشده کنار بکشند.

وی ادامه داد: خاطرم هست که روزی به پدر مرحومم که از اعضای خبرگان قانون اساسی و نماینده مردم تهران در این تشکل در اوایل انقلاب بود، پرسیدم که آیا بهتر از شما برای وضع قانون نیست که ایشان در جواب گفتند شخصاً اگر روزی احساس کنم کسی بهتر از من هست، نخستین کسی هستم که جلسات خبرگان قانون اساسی را ترک می‌کنم.

هر مدیر و مسئولی اجرایی که احساس کرد ناکارآمد است باید کنار بکشد

طالقانی تصریح کرد: مسئولان باید به تأسی از بزرگان انقلاب اسلامی هرجا که احساس می کنند ذهن و فکر تازه ای می‌تواند امور کشور به دست گیرد و آن را از بن بست نجات دهد باید آن را به کار گیرند و خود کنار بکشند، هر چند که در طول این 40 سال کمتر پیش آمده چنین اتفاقی بیفتد و نتیجه آن بوده که در برخی از مقاطع انقلاب اسلامی به خطر افتاده است.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم و پیش از رونمایی از نشان هنری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، احسان محمدحسنی؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح  در سخنان کوتاهی با تشکر از گروه هنرهای تجسمی بنیاد و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: نشان هنری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله نمادهایی است که به جریان فرهنگی و هنری به انجام رسیده از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هویت و اصالت خواهد بخشید.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی ایران نیز گریزی زد و گفت: امیدوارم این مشکلات به زودی برطرف شود و کام مردم در آستان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تلخ نشود؛ بخشی از علل بروز این مشکلات ناکارآمدی برخی از مسئولان است و البته سنگ اندازی دشمنان که عمده این دلایل است.

محمدحسنی در پایان سخنان خود گفت: مسائل و مشکلاتی از سالهای پیش در تاریخ انقلاب اسلامی بر زمین مانده و لاینحل باقی مانده که این امر نیز فشارهای حاکم بر ایران به ویژه اقتصادی را دوچندان کرده است و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته از سوی دولت و دستگاه های اجرایی، در فضایی خوش و خرم به استقبال جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برویم.

در پایان این مراسم نیز از نشان هنری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به طراحی مسعود نجابتی رونمایی و عنوان شد که این اثر وامدار و ملهم از یکی زا فرمایشات مقام معظم رهبری پدید آمده است.

گزارش از امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام

 

 

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند