Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک سی‌تی گروپ آمریکا اعلام کرد آمریکا سال آینده با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس اینسایدر؛ مؤسسه بانکی سی‌تی‌گروپ آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرد که طی سال آینده آمریکا با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: آمریکا طی هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۸.۳ میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده‌های پتروشیمی صادر کرده است که بیشترین میزان در تاریخ این کشور است. این در حالی است که عربستان در ماه ژانویه به طور متوسط روزانه ۹.۳ میلیون بشکه نفت صادر کرد و روسیه نیز ۷.۴ میلیون بشکه در روز در این مدت صادرات نفت داشته است.

باید توجه داشت که پیش‌بینی سی‌تی‌گروپ شامل نفت خام و فراورده‌های نفتی است و به صادرات نفت خام محدود نمی‌شود.

علیرغم توافق اوپکی‌ها و کشورهای غیر عضو اوپک برای کاهش صادرات نفت عربستان از ماه ژانویه تاکنون بزرگترین صادرکننده نفت جهان بوده است.

در روز ۱۰ آوریل وزیر نفت عربستان گفت که این کشور قصد دارد برای دوازدهمین ماه متوالی صادرات نفت خود را زیر ۷ میلیون بشکه در روز نگه دارد.

در ماه مارس، روسیه نیز به طور متوسط روزانه ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاترین میزان طی ۱۱ ماه گذشته محسوب می‌شود.

عربستان تولید نفت خود را در راستای اجرای توافق اوپک به زیر ۱۰ میلیون بشکه در روز رسانده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

کد خبر 849518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • دسایی: امباپه به جای رئال مادرید، راهی لیگ عربستان می شود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • القادسیه مشتری جدی مورینیو شد
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • شاهکار نوشاد عالمیان در عربستان
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند