Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: احیاء و مرمت ابنیه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به دلیل محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین بودجه برای این آثار وجود دارد، راهکاری اثربخش است که هم اکنون در دولت دنبال می‌شود. 

 

وی افزود: در همین راستا چهار بنای تاریخی استان اعم از خانه های ناصح زاده، سرخه ای، معبودی تبریز و عمارت امیر ارشد ورزقان در طرح جدید مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که میراث تاریخی برای همه ما ارزشمند است، حفظ و صیانت از بناهای تاریخی یکی از مهم ترین رسالت های اداره کل میراث فرهنگی استان محسوب می شود، لذا طرح احیا و بهره برداری سودمند از میراث ماندگار استان، می تواند در تقویت ظرفیت های گردشگری استان، موثر باشد. 

  

وی تاکید کرد: اگر این بناهای تاریخی ضمن حفاظت و صیانت، احیاء شوند، می توانند در توسعه و پیشرفت استان نقش کلیدی ایفا کنند. 

  

وی با اشاره بر این‌که بافت تاریخی یک شهر موتور محرک ثروت و رشد اقتصادی آن شهر است، تصریح کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ احیا بناهای تاریخی با هدف توسعه و گسترش اقتصادی در بین مردم، می توان در راستای بحث اقتصاد مقاومتی، از پتانسیل زیاد این بخش استفاده کرد. 

  

آبدار در پایان با ابراز امیدواری از این‌که صندوق احیاء بناهای تاریخی می تواند با انجام وظایف قانونی خود پیوند دهنده مردم و مواریث تاریخی و فرهنگی کشور باشد و زمینه استفاده مردم از این ابنیه را فراهم کند، بیان کرد: در راستای این اثربخشی، بسترهای قانونی فراهم شده تا در قالب واگذاری‌های صندوق احیاء، مشارکت بخش خصوصی و حضور مردم در مرمت، احیاء و بهره‌برداری بهینه از بناهای تاریخی کشور، بیش از پیش محقق شود. 

  

بر این اساس متقاضیان شرکت در این مزایده، ظرف مدت 10روز از تاریخ نشر آگهی حداکثر تا پایان وقت اداری شنبه مورخ 29/2 /97 مهلت دارند اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیاء به نشانی تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان – عمارت مسعودیه – ساختمان صندوق احیاء تلفن 33992016-021 یا پایگاه اینترنتی صندوق احیاء و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات دریافت نمایند. متقاضیان جهت دریافت اسناد مزایده می‌بایست نماینده خود را کتباً به دبیرخانه مذکور معرفی کنند . 

  

شرکت‌کنندگان در مزایده باید ظرف مدت 10روز از تاریخ پایان مهلت دریافت اسناد، حداکثر تا ساعت 18 روز شنبه مورخ 12/3/97 مدارک مربوطه را تکمیل و تحویل دبیرخانه کرده و رسید دریافت کنند . 

  

تاریخ گشایش پاکت الف و ب روز یکشنبه مورخ 13/3/97 راس ساعت 11 در محل دفتر مرکزی صندوق احیاء به نشانی تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان – عمارت مسعودیه – ساختمان صندوق احیاء خواهد بود، متقاضیان می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سایت chre.ir دریافت کنند . 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بخش خصوصی دولت صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مزایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام گرفت.

وی اضافه کرد: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم از زحمات وزیر محترم کشور و هیات محترم دولت در این زمینه سپاسگزاری کنم. 

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کار‌های کارشناسی مرتبط با آنها در حال انجام است.

شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

ترکمانچای شهر آلبالو‌ها

با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قرارداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قراداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود، ولی جاذبه‌های دیگری هم در این روستا وجود دارد که در این گزارش می‌توانید ببینید. 

با دیدن این تابلو یاد تاریخ دوره قاجار و عهدنامه ترکمانچای افتادم. با عبور از چند پیچ جاده در دامنه‌های کوه بزقوش روستای ترکمانچای نمایان شد.

روستا یا بخش ترکمانچای در شهر میانه استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. چشمه‌ها رگ حیات روستا هستند که همراه با خاک حاصلخیز اراضی مستعدی برای کشاورزی فراهم شده است.

در مسیر جاده برخی از مردم روستا مشغول دامداری، برخی مشغول کشاورزی و در دامنه‌های کوه‌ها عشایر دشت مغان در مسیرکوچ برای ییلاق اتراق کرده بودند. مردم این روستا تا روستا‌های اطراف رود ارس در مرز ایران و کشور ارمنستان و کشورآذربایجان مردمانی خودکفا درحوزه دامداری، باغداری و کشاورزی هستند.

بعد از گذر از گندمزار‌های زیبا باغات این روستا به خصوص باغ‌های آلبالو که درهر کوچه و خیابانی کاشته شده بود توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کرد.

علاوه بردامداری و کشاورزی، باغداری پیشه مردمان ترکمانچای است، اما درخت آلبالو درحیاط خانه ها، بلوارها، خیابان وهرکوی و برزنی به وفور دیده می‌شد. درخت آلبالو به صورت سنتی در ترکمانچای و روستا‌های اطراف این بخش مانند غریب دوست و ... کاشته می‌شود بطوریکه نهال و میوه آلبالو فروشی نیست و مردم به اندازه مصرف از این محصول استفاده می‌کنند.

در کنارجاذبه‌های طبیعی، فرهنگ و مهمان نوازی مردم این روستا وروستا‌های همجوار خاطره دل نشینی را درصفحه تاریخ ذهن به یادگار می‌گذارد.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود