Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی در غرب، شمال غرب، خوزستان، ایلام و زابل در سطح ۸۲۶ هزار هکتار با اعتبار ۱۰ میلیارد دلار اجرا شد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی‌مراد اکبری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در چند سال اخیر خیز مطلوبی در اصلاح آبیاری اراضی کشاورزی  داشته است اظهار داشت: در 3 هزار و 500 هکتار اراضی استان بوشهر سال قبل  طرح آبیاری نوین و تحت فشار اجرا شد و این در حالی است که قبلا در مجموع یک‌هزار و 100 هکتار اراضی کشاورزی استان به این سامانه مجهز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال طرح نوین آبیاری در 10 هزار هتکار اراضی استان بوشهر اجراء می‌شود گفت: هیچ محدویت اعتباری برای اجرای طرح نوین آبیاری در استان بوشهر وجود ندارد و  امسال اعتبارات ویژه‌ای از منابع ملی به استان بوشهر برای اجرای طرح نوین آبیاری در 10 هزار هکتار اختصاص یافته است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 10 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبیاری کشاورزی خبر داد و بیان کرد: طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی در غرب، شمال غرب، خوزستان، ایلام و زابل تدوین و اجرایی شده است.

اکبری با اشاره به اجرای طرح یاد شده در سطح 230 هزار هکتار در غرب و شمال غرب کشور خاطر نشان کرد: 550 هکتار اراضی خوزستان و ایلام نیز تحت پوشش طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی در 46 هزار هکتار اراضی کشاورزی زابل تصریح کرد: طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب 99.9 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای  طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی در  خوزستان و ایلام 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: از 550 هزار هکتار   اراضی خوزستان و ایلام تحت پوشش طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی، فاز نخست آن به مساحت 295 هزار هکتار به زودی افتتاح می‌شود.

اکبری از تخصبص اعتبارات برای اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی خبر داد و بیان کرد: امسال 250 میلیون دلار و سال قبل 300 میلیون دلار برای اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی اختصاص یافت و این در حالی است که سال 1395 بیش از 500 میلیون دلار برای تحقق طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی پرداخت شده است.

وی از کاهش سطح زیر کشت اراضی به میزان 250 هزار هکتار خبر داد و گفت: با وجود کاهش سطح زیرکشت اراضی کشاورزی ولی ضریب خوداتکایی در دانه‌های روغنی 20 درصد افزایش یافته و در تولید گندم به خود کفایی رسیده‌ایم به گونه‌ای که سال قبل 200 هزار تن گندم صادر شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود 2 میلیون هکتار اراضی ابیاری نوین در کشور گفت: از این میزان بیش از 700 هزار هکتار آن در دولت یازدهم اجرایی شده که 30 درصد کل اراضی شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید

ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی بیان کرد: منابع تامین آب این پروژه خط کوثر و چاه است و در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال در دهه فجر سال قبل عملیاتی شد که با همت و تلاشی مضاعف پیش از آغاز فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری رسید.

عالی اظهار کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستا‌های کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت آب شرب و همچنین تقویت پایداری آب شبکه از اولویت‌های اصلی در اجرا پروژه‌های نوسازی شبکه‌های آبرسانی به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند