Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@20:47:33 GMT

خسارت 17 میلیارد تومانی باد و طوفان به کشاورزی خلیل‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۴۴۸۰

خسارت 17 میلیارد تومانی باد و طوفان به کشاورزی خلیل‌آباد

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه خلیل‌آباد جزو 4 شهرستان استان خراسان رضوی است که از اعتبارات نفت و گاز بهره مند نیست، گفت: کاهش 30 درصدی میزان بارندگی و باد شدید در چند هفته اخیر بیش از 17 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری صبح امروز در شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان خلیل‌آباد با جمعیت قریب به 52 هزار نفر دارای دو بخش و دهستان است و مردم متدین و ولایتمدار این شهرستان حضور مؤثری در عرصه های مختلف انقلاب داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شغل 95 درصد از مردم شهرستان خلیل‌آباد، کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بیش از 240 هزار تن انواع محصولات باغی نظیر انگور، انار، پسته و... در شهرستان خلیل‌آباد تولید می شود و این شهرستان رتبه اول تولید محصولات باغی را در سطح استان دارا است.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه 11 اثر تاریخی و 6 اثر معنوی خلیل‌آباد در فهرست آثار ملی ثبت شده است، تصریح کرد: شهرستان خلیل‌آباد ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد که با توجه به قرار گرفتن در مسیر زائران امام رضا (ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، اقدامات ارزشمندی توسط دولت در شهرستان خلیل‌آباد انجام شده است، اذعان کرد: پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال 850 نفر، تشکیل پارلمان های مشورتی بانوان و جوانان، ایجاد 7 هزار و پانصد متر فضای آموزشی در قالب 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال و گازرسانی به دهستان کویر خلیل‌آباد با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال از جمله اقدامات دولت در 5 سال اخیر است.

شاکری رویکرد دولت را توجه به عمران و آبادانی و توسعه متوازن عدالت در روستاها دانست و عنوان کرد: در همین راستا بالغ بر 110 میلیارد ریال طی 5 سال گذشته به دهیاری های شهرستان پرداخت شده و بیش از 200 هزار متر مربع از معابر روستایی با اعطای 950 تن قیر رایگان آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد بر روی گسل درونه قرار دارد و در همین راستا 640 فقره وام بهسازی منازل روستایی به متقاضیان پرداخت شده است، تشریح کرد: اجرای پروژه های آبفای شهری و روستایی، پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان و اجرای طرح موفق پزشک خانواده و ایجاد فضاهای درمانی مناسب و احداث بیمارستان خاتم الانبیاء از دیگر خدمات دولت در شهرستان خلیل‌آباد است.

شاکری همچنین در ادامه با تأکید بر اینکه در سال گذشته دولت بالغ بر 10 میلیارد تومان یارانه کشمش را به شهرستان خلیل‌آباد اختصاص داد، بیان کرد: در سال های اخیر حوزه کشاورزی شهرستان به دلیل سرمازدگی و خشک سالی خسارت های زیادی را متحمل شده است.

وی با بیان اینکه خلیل‌آباد با اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح یک هزار و 983 هکتار مقام اول استانی در بهره برداری نوین آبیاری را کسب کرده است، تأکید کرد: پرداخت 190 میلیارد ریال در بخش های کشاورزی و دامداری توسط بانک ها نیز از دیگر خدمات دولت محسوب می شود که باعث افزایش امید در سطح شهرستان شده است.

فرماندار خلیل‌آباد همچنین در ادامه ابراز کرد: کاهش 30 درصدی میزان بارندگی و باد شدید در چند هفته اخیر بیش از 17 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده است.

وی با اشاره به انتظارات شهرستان خلیل‌آباد از دولت تدبیر و امید، افزود: آب‌رسانی به شهر خلیل‌آباد و کندر، بازسازی شبکه آب شرب، تفکیک شبکه آب شرب شهری از روستایی، احداث ایستگاه هواشناسی، تکمیل سایت اداری، احداث سالن های ورزشی روستایی، تکمیل استخر شنا و مجموعه ورزشی شمال شهر نیز از خواسته های شهرستان است.

شاکری با تأکید بر اینکه خلیل‌آباد جزو 4 شهرستان استان خراسان رضوی است که از اعتبارات نفت و گاز بهره مند نیست، اظهار داشت: بهره مندی از اعتبارات مناطق محروم و نفت و گاز، بهره مندی کشاورزان از تسهیلات ارزان قیمت، تأمین 10 هزار تن قیر رایگان برای معابر شهری و روستایی، تعیین اردوگاه شهید جعفریان شهرستان به عنوان مکان اسکان اضطراری ترشیز در مواقع بحران، استقرار ادارات ثبت اسناد، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و تهیه طرح جامع گردشگری ترشیز با محوریت خلیل‌آباد نیز از دیگر خواسته های شهرستان از دولت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس

غلامرضا غلامی گفت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد، اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه‌های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

او همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با ۵۶۰ میلی‌متر، نوآباد ممسنی با ۵۲۵ میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با ۴۲۸ میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهر‌های جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کار‌های آبخیزداری از جمله ایجاد بند‌های سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته، اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آنهاست.

او اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن