Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@16:35:40 GMT

نرخ متوسط بیکاری کشور نزدیک 12.2 درصد است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۴۶۲۹

نرخ متوسط بیکاری کشور نزدیک 12.2 درصد است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نرخ متوسط بیکاری کشور را نزدیک 12.2 درصد اعلام کرد و گفت: دولت دوازدهم در راستای حمایت بیشتر از اقشار نیازمند و بهبود زندگی این افراد و همچنین توسعه عدالت تلاش می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، جمشید انصاری، پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد در مقایسه با شرایط عمومی کشور و مشکلاتی که باقی نقاط کشور دارند، از شرایط و شاخص های بهتری نسبت به دیگر مناطق کشور و خراسان رضوی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری زیر 7 درصد شهرستان یک دستاورد بزرگ برای شهرستان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نرخ متوسط بیکاری کشور نزدیک 12.2 درصد است و نرخ بیکاری شهرستان خلیل آباد نشان دهنده همت بالای مردم در جهت فعالیت های اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال است.

 

محصولات کشاورزی ارزشمند در خلیل آباد وجود دارد که دارای ارزش افزوده بالایی است

معاون رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه مردم کویر مردمی زحمت کش هستند که تلاش آن‌ها بار را از روی دوش دولت بر می دارد، تصریح کرد: نرخ سواد شهرستان بالای 80 درصد است و این برای یک شهرستانی که درصد جمعیت روستایی بالایی دارد بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه رتبه اول شهرستان خلیل آباد در تولیدات محصولات باغی با توجه به محدودیت های آبی حکایت از همت بالای مردم منطقه دارد، اذعان کرد: محصولات ارزشمندی نظیر انگور، انار، پسته، زعفران در منطقه به عمل می آید که دارای بار صادرات و ارزش افزوده بالایی است که می تواند در جهت بهبود اقتصاد شهرستان کمک بسزایی داشته باشد.

 

خلیل آباد شاخص های بهتری نسبت به مناطق محروم استان دارد

انصاری با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد شاخص های بهتری نسبت به مناطق محروم استان دارد، عنوان کرد: مجموعه شاخص ها در حوزه اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال نشان می دهد که برنامه های خوبی در خلیل آباد اجرا شده است و مردم خود در جهت رفع مشکلات اقدام کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در طول دوره یازدهم و دوازدهم اقداماتی را انجام داد که آثار مطلوبی در استان های کشور داشته است، تشریح کرد: مردم توقعاتی دارند که همیشه این توقعات از دولت های مختلف وجود داشته و دولت ها موظف هستند نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش کند ولی کشور نیز با محدودیت هایی روبرو است.

 

سال گذشته رشد اقتصادی بالای 7 درصد به دست آمد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دولت در شرایطی اداره امور کشور را برعهده گرفت که تورم دو رقمی بود، تأکید کرد: دولت هدفتگذاری خود برای رسیدن به تورم یک رقمی انجام داد و توانست در پایان سال 94 به این عدد برسد و در طول چند سال گذشته این نرخ تورم یک رقمی باقی مانده است.

وی همچنین ادامه داد: به گواهی صندوق بین المللی پول بیشترین رشد اقتصادی در سال 95 و 96 را داشتیم و توانستیم سال گذشته رشد اقتصادی بالای 7 درصد را تجربه کنیم و این نشان دهنده برنامه های موفق دولت در جهت ارتقاء اقتصاد کشور است.

 

معضل اصلی کشور، بیکاری است

انصاری با تأکید بر اینکه معضل اصلی کشور بیکاری است و دولت در جهت رفع آن تلاش هایی را انجام می دهد، بیان کرد: متوسط اشتغال ایجاد شده در طول چهار سال سالانه 450 هزار نفر شغل است و دولت توانست در سال 96 قریب به 750 هزار شغل در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه سهم خراسان رضوی از ایجاد اشتغال کشور 15 درصد است، تأکید کرد: این نشان دهنده همت مردم در جهت ارتقاء فعالیت های اقتصادی است که می تواند نرخ بیکاری استان را که در سال 93 و 94 به شکل نگران کننده ای افزایش یافته بود به شکل امیدوارکننده ای کاهش دهد.

 

حمایت بیشتر از اقشار نیازمند از جمله تلاش های دولت است

معاون رئیس جمهور حمایت بیشتر از اقشار نیازمند و بهبود زندگی این افراد از جمله تلاش های دولت دانست و ابراز کرد: توسعه عدالت یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که دولت در راستای تحقق آن تلاش می کند.

وی رونق اقتصادی و تقویت بنیان های اقتصادی شهرستان را از جمله مهم‌ترین برنامه های دولت در شهرستان خلیل آباد برشمرد و افزود: اگر بتوانیم بنیان های اقتصادی و معیشت مردم را تقویت کنیم قطعاً مردم می توانند به آبادانی و توسعه همان شهر کمک کنند.

 

شکل گیری واحدهای صنایع تبدیلی در خلیل آباد کمک به مدیریت شهری است

انصاری با تأکید بر اینکه با توجه به بنیه خوب کشاورزی در شهرستان خلیل آباد، دولت باید از سرمایه گذاران در ایجاد صنایع تبدیلی شهرستان حمایت جدی تری انجام دهد، عنوان کرد: شکل گیری واحد های صنایع تبدیلی می تواند به مدیریت شهری کمک کند و باید در جهت شناسایی سرمایه گذاران برای ارزش افزوده بیشتر در بخش کشاورزی حرکت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مورد نیاز شهرستان توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی استان هدایت شود و بخشی از آن را سازمان ملی عهده دار است و کمک خواهیم کرد تا شهرستان از این کمک ها سهم بیشتری را دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رقابت‌های مینی فوتبال جام آینده سازان بخش عقدا در روستای خلیل آباد و با شرکت ۸ تیم برگزار شد.
 ابتدا در دیدار رده بندی دو تیم شاهین سرو علیا و ایساتیس عقدا به مصاف هم رفتند که پس از تساوی ۱ بر ۱ دو تیم در وقت‌های قانونی تیم شاهین سرو علیا در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ برتیم ایساتیس عقدا غلبه کرد و به مقام سوم دست یافت.
در دیدار نهائی نیز تیم " برج کهن " خلیل آباد با یک بازی حساب شده با نتیجه ۴ بر ۲ تیم خوب دهیاری هفتادر راشکست داد و قهرمان اولین دوره این مسابقات شد.

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا
  • بازدید بیش از ۳ هزار نفر از بقاع متبرکه شهرستان خلیل آباد
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • شجاع کوتاه نمی‌آید، حتی در عشق آباد! (عکس)
  • نماهنگ «آقای مهربان» در خلیل آباد زرین دشت اجرا شد
  • دست‌آوردهای دولت سیزدهم در گذر از چالش‌ها