Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@21:00:56 GMT

چه کنیم تا کودکی باهوش داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۵۱۷۱

چه کنیم تا کودکی باهوش داشته باشیم؟

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از تاثیر برخی خوراکی‌ها در رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی جنین خبر داد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شوید پلو با ماهی قزل‌آلا حاوی انواع ویتامین‌های A ، D ،گروه ویتامین‌های B مانند B1 ، B2 ، B6 ، اسید‌های چرب امگا 3، آهن، پروتئین، فسفر، روی و سلنیوم است؛ این غذا در دستگاه گوارش به‌راحتی هضم و جذب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی خواص شوید پلو با ماهی قزل‌آلا و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شوید پلو با ماهی قزل‌آلا

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شوید پلو با ماهی قزل‌آلا اظهار کرد: این غذا به علت داشتن امگا 3 نقش موثری در رفع درد‌های عضلانی، خشکی و خارش پوست دارد.

وی با اشاره به مفید بودن شوید پلو با ماهی قزل‌آلا کباب یا در فر پخته شده برای بیماران قلبی و عروقی، بیان کرد: این افراد باید از مصرف شوید پلو با ماهی قزل‌آلا سرخ شده خودداری کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شوید پلو با ماهی قزل‌آلا برای مبتلایان به روماتیسم، آرتریت روماتوئید و التهابات بدن مناسب بوده، این غذا برای زنان باردار و جنین هم مفید است، زیرا موجب رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی جنین می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: روی موجود در شوید پلو با ماهی قزل‌آلا تاثیر چشمگیری در رشد کودکان دارد؛ این غذا به علت داشتن سلنیوم، امگا 3 و ویتامین D سبب تنظیم میزان انسولین در بدن می‌شود بنابراین برای افراد دیابتی مفید است.

وی تصریح کرد: شوید پلو با ماهی قزل‌آلا به علت داشتن گروه ویتامین‌های B و روی باعث تقویت ریشه مو می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره بهترین نوع ماهی قزل‌آلا گفت: ماهی قزل‌آلا خال قرمز بهترین نوع ماهی قزل‌آلا بوده، اما نوع رنگین‌کمانی آن پرفروش‌ترین گونه است.

عظمایی یادآور شد: برای حفظ ویتامین‌ها و مواد آلی موجود در ماهی قزل‌آلا، این ماهی بهتر است در فر پخته یا کباب و از سرخ کردن زیاد ماهی پرهیز شود، زیرا سرخ شدن قسمت عمده‌ای از ویتامین‌ها و مواد مفید آن را از بین می‌برد و مشکلاتی را برای افراد به ویژه مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی ایجاد می‌کند.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با ماهی قزل آلا (پنج تا 6 نفر)

برنج پنج پیمانه
شوید خشک شده 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا کنجد به مقدار لازم
نمک و زعفران به مقدار لازم
پودر سبوس برنج یک قاشق غذاخوری
ماهی قزل آلا پاک شده 2 تا چهار عدد
پیاز 2 عدد
آب لیموترش تازه نصف استکان
جعفری به مقدار لازم
ادویه مخصوص ماهی به مقدار لازم
نمک، فلفل، پودر سیر و زعفران به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه ادویه مخصوص ماهی

هل، زیره سبز و سیاه از هر کدام 25 گرم
دارچین و زردچوبه از هر کدام 50 گرم
زنجبیل 20 گرم
میخک 10 گرم
فلفل سیاه 10 گرم

-پودر شده این مواد را با هم ترکیب تا ادویه مخصوص ماهی تهیه شود؛ این ادویه را می‌توان روی انواع ماهی‌ها ریخت.

طرز پخت شوید پلو

-برنج بهتر است به شکل کته پخته تا ویتامین‌های موجود در آن حفظ شود.
-برنج را با کمی نمک خیس کنید، پس از 2 ساعت آن را بجوشانید تا نیم‌پز شود سپس شوید، سبوس، نمک، زعفران و روغن را به برنج نیم‌پز شده اضافه و صبر کنید تا دَم بکشد.
-همچنین می‌توانید برنج نیم‌پز شده را آبکش کنید؛ کف قابلمه مقداری کنجد بریزید؛ سیب‌زمینی‌های حلقه‌ای برش داده شده را هم در کف قابلمه بگذارید؛ یک لایه برنج نیم پز آبکش شده را در قابلمه بریزید و روی آن یک لایه از مخلوط شوید، سبوس، روغن و زعفران را اضافه و این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شوند.

طرز پخت ماهی قزل‌آلا

-ماهی را داخل آب لیموترش تازه، پیاز خُرد شده و ادویه‌جات به مدت یک ساعت بخوابانید.
-پیاز‌ها از روی ماهی بردارید و ماهی را در فر قرار دهید تا بپزد.
-پس از پختن ماهی، آن را با جعفری تزئین کنید و مقداری از ادویه مخصوص ماهی روی آن بریزید.
-ماهی آماده شده را با شوید پلو پخته شده میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رشد قابل ملاحظه فعالیت‌های شیلاتی در این منطقه در سال گذشته، گفت: تولیدات صنعت پرورش ماهی در قفس در قشم بیش از دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال ارزش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مریم نوری بالانجی امروز در نشستی در همین رابطه با اشاره به حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های شیلاتی به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو، خاطرنشان کرد: در سال 1401 ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس قشم رقمی بالغ بر 840 میلیارد یال بوده است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس قشم پارسال با رشد 163 درصدی نسبت به سال قبل‌تر، به دو هزار و 210 میلیارد ریال رسید که در نتیجه اجرای طرح‌های خوب شیلاتی و حمایت از فعالان این عرصه است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه حوزه پرورش ماهی در قفس قشم مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران در این منطقه است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه در سال گذشته در همسنجی با سال قبلتر 118 درصد افزایش داشته است.

نوری بالانجی حوزه پرورش میگو را نیز از دیگر حوزه‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران در قشم عنوان کرد و گفت: ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو در منطقه آزاد قشم در سال گذشته 208 درصد نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته است.

وی بیان کرد: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی از یک هزار و 500 تن سال 1401 به دو هزار و 180 تن در سال گذشته رسید که نشان از رشد 45 درصدی داشته است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری‌ حوزه شیلات و آبزی‌پروری قشم در مقایسه با سال 1401 با رشد 131 درصدی همراه بوده است.

نوری بالانجی تعداد شرکت‌های فعال در قشم را 36 شرکت با 600 نفر نیرو اعلام کرد و گفت: پارسال شمار شرکت‌ها و نیروهای شاغل در این حوزه به ترتیب 63 و 79 درصد افزایش داشته است.

واگذاری 300 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران پرورش میگو در قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر رعایت ضوابط استاندارد اجرا و استفاده از شیوه‌های نوین در حوزه پرورش میگو، افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده حدود 300 هکتار زمین به صورت تفکیک شده برای واگذاری به سرمایه‌گذارانی که از سال‌ها قبل در نوبت انتظار بودند و نیز سرمایه‌گذاران جدید حوزه پرورش میگو با به‌کارگیری روش‌های نوین در نظر گرفته شده است.

نوری بالانجی بیان کرد: با هدف افزایش تولید در واحد سطح توسط تولیدکنندگان جزیره قشم و تبدیل جزیره به قطب تولید میگو کشور، سرمایه‌گذاران حوزه پرورش میگو از این پس ملزم به استفاده از شیوه‌های نوین، مکانیزه و دانش‌بنیان و همچنین رعایت ضوابط استاندارد اجرا این حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم جهت تکمیل زنجیره ارزش برای حوزه‌های تامین خوراک و لارو برای تولید میگو در جزیره قشم نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد