Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آیدین مقیمی مدیر روابط عمومی فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا درخصوص برگزاری همایش بزرگ ورزش و و بیماران خاص صحبت کرد.

مقیمی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: این همایش با حضور فاطمه هاشمی رییس فدراسیون و جمع کثیری از ورزشکاران و خانواده‌های آنها در سالگرد تاسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص روز جمعه در پارک لاله برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این همایش ایجاد شور و نشاط و تقویت ورزش همگانی است برای اینکه بتوانیم به این بیماران امید زندگی بدهیم.

وی در ادامه افزود: اولویت ما در فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا این است که برای ورزشکاران استرس ایجاد نشود و رقابتی بین آنها نباشد. یکی دیگر از اهداف فدراسیون برای برگزاری این همایش این است نگاه خانواده‌هایی که بیماران خاص دارند به این مسئله عوض شود و همه به نوعی درگیر ورزش باشند. بیماران خاص مسابقات بین‌المللی ندارند و هدف این است که از لحاظ جسمانی و روحی سلامت باشند. ورزش بیماران خاص برای خیلی از کشورها جنبه سرگرمی دارد و به روند درمانی بیماران نیز کمک خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون بیماران خاص خاطرنشان ساخت: در همایش روز جمعه برای افرادی که حضور پیدا خواهند کرد برنامه ورزش صبحگاهی را در نظر گرفته‌ایم. همچنین رشته‌هایی مانند دارت و بدمینتون که بیشتر جنبه همگانی دارند نیز درگیر این همایش خواهند بود. در پایان این همایش نیز مراسم قرعه‌کشی و اهدای جوایز خواهیم داشت و ایستگاه‌های سلامتی نیز در پارک لاله دایر خواهد شد. از همه بیماران خاصی که تحت پوشش فدراسیون هستند و همچنین کسانی که تا به حال زیرمجموعه فدراسیون نشده‌اند دعوت می‌کنیم که در این همایش حضور پیدا کنند.

نشست رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا نیز روز پنجشنبه با حضور فاطمه هاشمی و اعضای هیات های استانی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسکتبال خبرگزاری برنا محمدرضا پشوتن فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا آیدین مقیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته انجمن سرطان آمریکا، این یافته ممکن است به بینش جدیدی در مورد مبارزه با سرطان روده بزرگ منجر شود.

محققان مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل واشنگتن، سطوح یک باکتری خاص دهان به نام Fusobacterium nucleatum را در بافت تومور روده بزرگ که از ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده گرفته شده بود، بررسی کردند.

آنها گزارش دادند که این میکروب چندین زیرگروه دارد، اما به نظر می‌رسد تنها یکی از آنها به نام Fna C۲ با تومور مرتبط است و نه بافت سالم. زیرگروه Fna C۲ همچنین در نمونه‌های مدفوع جمع آوری شده از بیماران سرطان روده بزرگ در مقایسه با افراد سالم بیشتر مشاهده شد.

«سوزان بولمن»، نویسنده این مطالعه، در بیانیه خبری مرکز سرطان گفت: «ما به طور مداوم مشاهده کرده‌ایم که بیماران مبتلا به تومورهای کولورکتال حاوی Fusobacterium nucleatum در مقایسه با بیماران بدون میکروب، بقای ضعیف‌تری دارند.»

بولمن در ادامه افزود: «اکنون ما در می‌یابیم که یک زیرگروه خاص از این میکروب مسئول رشد تومور است. این نشان می‌دهد که درمان‌ها و غربالگری‌هایی که این زیر گروه را هدف قرار می‌دهند، به افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلاء به سرطان کولورکتال تهاجمی‌تر هستند، کمک می‌کند.»

در طول تحقیقات، محققان برای اولین بار کشف کردند که باکتری F. nucleatum که در دهان وجود دارد، زیرگروه‌های مجزایی دارد. اما فقط زیرگروه Fna C۲ توانایی حرکت از دهان به معده و سپس انتشار در قسمت تحتانی دستگاه گوارش از جمله روده بزرگ را دارد.

تیم تحقیق گفت در پایان، ۵۰ درصد از تومورهای روده بزرگ آزمایش شده وجود زیرگروه Fna C۲ از F. nucleatum را نشان دادند.

به گفته بولمن، «درمان های سلولی مبتنی بر میکروب ممکن است مرز جدیدی در حمله به سرطان روده بزرگ باشد. این درمان‌ها از اشکال تغییر یافته باکتری برای رساندن داروها به طور مستقیم به تومور استفاده می‌کردند.»

کد خبر 6063219

دیگر خبرها

  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • ترسیم الگوی صحیح از نشاط مذهبی
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • هادیزاده، سرپرست انجمن دو و میدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!