Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: تشکیلات دانش آموزی فرصت و مسیری برای تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان در راستای حضور فعال و اثربخش در فعالیت های اجتماعی است.

عباس زهیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر مشارکت دانش آموزان توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش آموزی در مدارس برنامه ریزی شود، مشارکت اجتماعی آنها در جامعه نیز تقویت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوداتکایی، برقراری ارتباط و مشارکت در برنامه های اجتماعی برای تامین نیازهای جامعه ضروت دارد که توسعه و تقویت سازمان دانش آموزی در این راستا باید برنامه ریزی شود.

رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های اجتماعی باید تقویت شود، گفت: دانش آموزان باید با سبک زندگی فردی و اجتماعی آشنا شده و آنها را در فعالیت های عملی تجربه کنند. 

وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی با هدف پرورش شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان همراه با تامین زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه‌های‌ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری تشکیل شده است تا هر دانش آموز در یک رشته متخصص شود .

زهیری تاکید کرد: در شرایط امروز که نابسامانی های اجتماعی، دامنگیر جوانان شده است باید در قالب فعالیت های اجتماعی و در کنار آموزش های رسمی، دانش آموزان را آموزش بدهیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه کنترل و پیشگیری شود.

وی گفت: وظایف سازمان دانش آموزی گستره وسیعی از فعالیت های فرهنگی تا کارهای تخصصی است که موفقیت در انجام این رسالت با همت مربیان و مدرسان مدارس اتفاق افتاده و این شور و ذوق باید به همه مدارس سرایت کند، هر چند که کمبودها و محدودیت های مالی مانع از تحقق اهداف سازمان است.

رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان تصریح کرد: اگر تربیت اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی نهادینه شود این هویت طلبی در دوره متوسطه به شکوفایی می رسد و تمرین این مهارت ها منجر به توسعه کشور خواهد شد. 

وی افزود: شهرستان کاشان، ظرفیت بالایی برای فعالیت های تشکیلاتی دارد و بیشتر از یک استان فعالیت می کند و باید این فعالیت ها به عنوان الگو و تبادل تجربه به سایر مناطق هم نشر پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سازمان دانش آموزی به عنوان یک ارگان غیردولتی از سال ۸۰ فعالیت خود را در مدارس کشور آغاز کرده است. نشست سالانه مربیان و مدارسان تشکل های دانش آموزی استان های اصفهان و یزد به مدت دو روز در کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با رقابت ۲ هزار و 5۰۰ دانش‌آموز در قالب 800 تیم آغاز شد.

دکتر طهرانچی پس از افتتاح این جشنواره از بخشهای مختلف آن بازدید و با شرکت کنندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان با حضور 2500 دانش آموز در قالب 800 تیم از 26 استان از امروز 19 اردیبهشت ماه آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه در واحد علوم و تحقیقات کتابخانه مرحوم دکتر حبیبی ادامه دارد.

این جشنواره در راستای ایجاد شور و نشاط علمی در میان دانش‌آموزان و استعدادیابی و ظهور خلاقیت دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ و تحقیق و پژوهش و رشد مهارت‌های علمی، فناورانه و مهارتی دانش‌آموزان ایران اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد