Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:42:05 GMT

اتومبیلرانان مسابقات «دالان شمال - جنوب» به باکو رسیدند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۶۶۹۴

اتومبیلرانان مسابقات «دالان شمال - جنوب» به باکو رسیدند

باکو - ایرنا - اتومبیلرانان مسابقات «دالان حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب » پس از عبور از ایران امروز دوشنبه به باکو رسیدند و مورد استقبال سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان و مقامات کشورهای هند ، روسیه و آذربایجان قرار گرفتند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مسابقات با هدف معرفی دالان حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب، از چهارم ماه می - 14 اردیبهشت - شروع شده و رانندگان مسافت 10 هزار کیلومتری از جنوب ایران ، تا جمهوری آذربایجان و سپس روسیه را طی می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه 40 نفری شرکت کنندگان این مسابقه ، امروز در مقابل مرکز فرهنگی حیدرعلی اف باکو ، مورد استقبال سفیران جمهوری اسلامی ایران وهند ، کاردار موقت سفارت روسیه و رییس فدراسیون اتومبیلرانی جمهوری آذربایجان و جمعی از ساکنان شهر باکو و علاقمندان ورزش اتومبیلرانی قرار گرفتند.
این اتومبیلرانان ، با هدف معرفی بیشتر اهمیت دالان بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب ، از طریق مسیر دریایی وارد جمهوری اسلامی ایران شده و پس از عبور کشورمان از مرز آستارا وارد جمهوری آذربایجان شده اند .
«جواد جهانگیرزاده » سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در مراسم استقبال از شرکت کنندگان در این مسابقه ، گفت : برگزاری این مسابقه نشانه علاقمندی مردم منطقه برای تقویت روابط و همچنین اهمیت ادالان بین المللی حمل و نقل شمالجنوب برای توسعه اقتصادی کشورهای منطقه است .
وی افزود: حرکت اتومبیلرانان از طریق هند به ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه همچنین نماد علاقه مردم و دولت های منطقه برای توسعه روابط و نیز تحکیم صلح و ثبات است .
سفیر ایران در باکو، اظهار داشت : با تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمالجنوب شاهد کاهش هزینه های ترانزیت و در عین حال سرعت بالای حمل و نقل محموله ها در منطقه خواهیم بود.
«سانژای رانا» سفیرهند در باکو نیز در این مراسم ، گفت: مسابقه اتومبیلرانی جهانگردی از سوی هند ، ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه بصورت مشترک سازماندهی شده است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی این برنامه ورزشی و جهانگردی معرفی بیشتر یک دالان بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب است، افزود: دالان بین المللی شمالجنوب یک مسیر جدید حمل و نقل است و فعالیت آن رونق تجارت ، افزایش سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی را برای همه کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت .
«اولگ مراشوف » کاردار موقت سفارت روسیه در باکو نیز برگزاری مسابقات اتومبیلرانی جهانگردی از هند تا روسیه و از طریق دالان شمالجنوب را یک رویداد مهم عنوان کرد و گفت : روسای جمهوری کشورهای ما در دیدارهای متقابل همو اره بر اهمیت تکمیل این دالان برای منطقه تاکید کردند .
وی با اشاره به اهمیت اقتصادی دالان شمالجنوب گفت : این زیرساخت حمل و نقل علاوه بر نقش اقتصادی موجب تقویت روابط و تقویت دیپلماسی مردمی در منطقه می شود .
کاردار موقت روسیه ؛ اتومبیلرانی جهانگردی را جزو دیپلماسی مردمی میان کشورهای منطقه عنوان کرد .
« انار علی اکبراف » رئیس فدراسیون اتومبیلرانی جمهوری آذربایجان نیز ابراز امیدو اری کرد؛ اتومبیلرانان جهانگرد در این سفر می توانند با جاذبه های کشورهای مسیر و جمهوری آذربایجان آشنا شوند .
وی خاطر نشان کرد: جمهوری آذربایجان اخیرا میزبان مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فرمول – یک بود و سفر اتومبیلرانان جهانگرد هندی به جمهوری آذربایجان موجب خوشنودی علاقمندان ورزش اتومبلرانی و ساکنان پایتخت جمهوری آذربایجان فراهم کرده است .
گروه 40 نفری اتومبیلران جهانگرد هندی مسیر10 هزار کیلومتری دالان شمال - جنوب را از طریق ایران ، جمهوری آذربایجان طی کرده و باکو را به سمت شهر پترزبورگ روسیه ترک خواهند کرد.
این گروه اواخر ماه جاری میلادی از طریق جمهوری آذربایجان و ایران به هند بر می گردند .
خاورم ** 337* 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جمهوري آذربايجان اتومبيل راني جهانگردي معرفي دالان شمال جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دولت ارمنستان  اخیرا چهار روستای  مرزی در منطقه «قزاق» در خاک جمهوری آذربایجان که مورد مناقشه با این کشور بود را به باکو واگذار کرد.

این روستاها به مدت بیش از سه دهه در کنترل ارمنستان قرار داشتند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان نیز روز شنبه اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

سربازان مرزبان روسیه از سال ۲۰۲۱ طبق یک توافق دو جانبه در پشت مرز تاووش در خاک ارمنستان استقرار داشته‌اند.

پاشینیان در این ارتباط گفت: «ایست بازرسی‌های روسیه در یک وضعیت برقرار شدند و اکنون اتفاقی که دارد می‌افتد این است که این وضعیت دستخوش تغییر بزرگی می‌شود و این تغییر بزرگ باید بر همه زمینه‌ها اثر بگذارد. معنی این صحبت این است که اکنون ما در اینجا یک خط مقدم نداریم بلکه یک مرز داریم و یک مرز علامت صلح است. این معنی‌اش این است که نیروهای مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواهند توانست با همکاری با یکدیگر و با اتکا به خود از مرز محافظت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟