Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر گفت: از ۱۰ سکوی پارس جنوبی یک سکو بارگیری شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۷۶ به بالا تا پایان سال بارگیری و نصب می‌شود. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد رحیم دهقانی ظهر امروز در نشست نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر با بیان اینکه صدرا از توانمندی و ظرفیت بالایی در ساخت سازه‌های دریایی برخوردار است اظهار داشت:صدرا از ظرفیت لازم برای ساخت شناورهای مورد نیاز وزارت نفت برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از  فعالیت 140 شناور وزارت نفت در آبهای خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد شناور، 100 شناور آن از کشورهای مختلف به‌ویژه حوزه خلیج فارس اجاره شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با تاکید بر ساخت شناورهای مورد نیاز وزارت نفت در صدرا بیان کرد: با توجه به هزینه بالای اجاره شناورها و اشتغال نیروهای خارجی در آنها می‌توان با ساخت شناورهای موردنیاز توسط شرکت‌های داخلی اشتغال زایی بسیار زیادی ایجاد کرد.

دهقانی با تاکید بر مشارکت صندوق توسعه ملی در تامین منابع مالی در ساخت شناورهای مورد نیاز تصریح کرد: در چنین شرایط منابع تامین شده از صندوق توسعه ملی طی سه سال بازگشت داشته و اشتغال پایداری نیز در حوزه ساخت و تعمیر شناورها ایجاد می‌شود.

وی ظرفیت بالای صدرا در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شرکت صنایع دریایی ایران در طول 2 سال گذشته موفق به انجام 12 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه شده و رکورد 6 درصد پیشرفت فیزیکی سکوهای میدان گازی پارس جنوبی در ماه شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از اشتغال بیش از سه هزار نفر در صدرای بوشهر خبر داد و بیان کرد:حقوق تمامی سه هزار نفر شاعل در صدرای بوشهر اعم از کارگران، پیمانکاران و سایر تا اسفندماه سال گذشته به‌طور کامل پرداخت شده است.

وی توانمندی صدرای بوشهر در سازه‌های فراساحل و کشتی سازی را مورد اشاره قرار داد و  اظهار کرد: چنانچه ظرفیت شرکت صدرا در بخش‌های فراساحل و کشتی سازی فراهم شود امکان افزایش میزان اشتغال آن تا سقف 15 هزار شغل وجود دارد.

وی افزود: صدرا 40 درصد ظرفیت تامین نیازهای فراساحل (سکوسازی) و 21 درصد ظرفیت کشتی سازی کشور را در اختیار دارد .

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با بیان اینکه اکنون از 70 درصد ظرفیت فراساحل و 7 درصد ظرفیت کشتی‌سازی این شرکت استفاده می‌شود افزود:در صدرای بوشهر توانایی ساخت کشتی‌های بزرگ نفتکش وجود دارد و نباید ساخت این کشتی‌ها به خارج از کشور سفارش داده شود.

دهقانی با تاکید بر توانمندی ساخت سکوهای گازی و نفتی در صدرای بوشهر گفت: چنانچه شرکت صدرا عملیات ساخت سکوهای پارس جنوبی را به اتمام برساند شاید پس از آن دوباره به سبب نبود سفارش کار با مشکل روبه‌رو شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به ساخت 10 سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر تاکید کرد: از 10 سکوی پارس جنوبی یک سکو بارگیری شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی 76 به بالا تا پایان سال بارگیری  و نصب می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس

در حالی راه آهن از عبور محموله ترانزیتی افغانستان بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی کنسرسیوم ریلی از ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داده که به‌نظر می‌رسد این محموله به‌صورت غیراستاندارد بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از حدود دو هفته کنش و واکنش رسانه‌ای درباره قطار ترانزیتی افغانستان، سرانجام شب گذشته راه آهن جمهوری اسلامی ایران از عبور این بار ترانزیتی از ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

راه‌آهن در این‌باره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همراهی مرزبانی به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند. در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود، متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این  10 واگن در شمتیغ کرد. -این کنسرسیوم- تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد. این محموله 15 اردیبهشت از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه آهن در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

به گزارش تسنیم، محموله تجاری افغانستان در زمان حاضر در مرکز لجستیک اپرین اسلامشهر قرار دارد. بررسی تصاویر این محموله نشان می‌دهد کنسرسیوم توسعه ریلی بار مذکور را  به‌صورت غیراستاندارد بارگیری کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی