Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قرائت گزارش کارگروه کمیسیون عمران مجلس در مورد بخش نامه های اخیر وزیر راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس مقرر شد که ظرف یک هفته آینده توضیحاتی درباره این چهار بخش نامه به این کمیسیون ارائه شود و این کمیسیون هم تا هفته آینده در این باره تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصادآنلاین-المیرا اکرمی؛ صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: چهار بخشنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی در کارگروه کمیسیون عمران مجلس بررسی شده بود که گزارش آن در نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی قرائت شد.

وی در ادامه افزود: آنچه که در این گزارش آمده بود، نشان می‌داد که این بخش نامه ها مغایرت هایی با قانون نظام مهندسی ساختمان دارد و جامعه مهندسی و سازندگان ساختمان و مالکان ساختمان ها را دچار چالش کرده است.

بدری با بیان اینکه مقرر شد ظرف یک هفته آینده توضیحاتی درباره این چهار بخشنامه به کمیسیون عمران مجلس ارائه شود، گفت: کمیسیون عمران مجلس هم تا هفته آینده در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد و احتمال دارد کارگروه مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی و کمیسیون عمران مجلس تشکیل شود تا اصلاحاتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود.

در جلسه آینده کمیسیون درباره تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر تصمیم گیری می‌شود

سخنگوی کیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر در جلسه امروز این کمیسیون گفت: این تحقیق و تفحص 4 محور دارد که نحوه هزینه کرد منابع دولتی در مسکن مهر، اجرای زیرساخت های مورد نیاز مسکن مهر، تاثیرگذاری اجرای مسکن مهر در حل مشکل مسکن محرومان و اقشار متوسط به پایین و استحکام مساکن مهر ساخته شده از جمله آنهاست.  

بدری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در سال 91 و 94 گزارش هایی درباره عملکرد مسکن مهر در حوزه های مختلف ارائه کرده بود، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که این اطلاعات در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار بگیرد تا در جلسه آینده کمیسیون عمران مجلس درباره رد یا قبول آن تصمیم گیری شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی قانون جامعه مسکن مهر مسکن راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی صدیف بدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کنیم؛ یکی از این سیاست‌ها ،معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ارقام اخذ مالیات و یا کم کردن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای تولید کنندگان می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مشوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری منظور شود، بیان کرد: موارد برشمرده شده به خوبی می‌تواند به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده و مانع رکود اقتصادی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری موثر باشد ادامه داد: همچنین این امر می‌تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کرده و می تواند تاثیرات تحریم‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنابراین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقی  اگر به زودی و بدون گرفتن ایرادهای غیرمنطقی در مجلس به تصویب رسیده و به مرحله اجرا برسد، با توجه به مشوق های هدفمند اعطا شده و کاهش مالیات تولید، به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند کمک‌های خوبی در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باشد، ادامه داد: همچنین ما چندین سال است که با معضل نقدینگی رها شده در جامعه مواجه هستیم بنابراین این لایحه به درستی می‌تواند نقدینگی را در امر تولید متمرکز کرده و اعتماد مردم را به سرمایه‌گذاری و همچنین تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد را میسر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در جذب و مشارکت مردم در اقتصاد کارساز باشد، ادامه داد: همچنین در این لایحه به موضوع اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و حفظ زنجیره ارزش تولید اشاره شده است و می تواند تاثیرات خوبی را در جلوگیری از خام فروشی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در تحقق عدالت مالیاتی موثر باشد،  بیان کرد:  ما هر چقدر بتوانیم نرخ مالیاتی از تولید و سرمایه گذاری را کمتر کنیم ، این امر می تواند تورم موجود در کشور را کاهش داده و در کنترل نقدینگی موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مد نظر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان