Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@18:20:34 GMT

اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی وقف در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۷۵۴۶

اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی وقف در قزوین برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی «وقف چشمه همیشه جاری» با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی «وقف چشمه همیشه جاری» ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: طی این سال‌ها تجربه برگزاری جشنواره‌های فراوانی را داشتیم که تبلیغی و ترویجی بودند و با یک فراخوان مجموعه آثاری گردآوری و در نهایت اختتامیه جشنواره با معرفی آثار برتر برگزار می‌شد. 

پیام‌های کوتاه تصویری در فضای مجازی تاثیرگذارتر هستند
وی افزود: معتقدم که اختتامیه این جشنواره می‌تواند به نوعی افتتاحیه باشد و این در واقع نقطه ممیزی جشنواره پویانمایی وقف با سایر جشنواره‌ها است. 

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: در سایر جشنواره‌ها یک سری آثار جمع می‌شود و گاها کتابخانه‌ها را زینت می‌بخشد و شاید هم اصلا کسی به آنها نپردازد؛ اما خروجی این جشنواره که آثار پویانمایی است، امروز با بارگذاری در پیام‌رسان‌های داخلی و ارائه به رسانه‌های محلی و ملی برون‌داد دارد. 

وی عنوان کرد: امیدواریم که این جشنواره قدم خیری باشد؛ چراکه امروز در فضای مجازی پیام‌های کوتاه تصویری حرف اول را می‌زند و پرمخاطب‌تر از گونه‌های دیگر بوده و بسیار تاثیرگذار است. 

هوشمند تصریح کرد: در این راستا فراخوان جشنواره پویانمایی با محوریت موضوع وقف در سال ۹۶ ارسال شد و با توجه به اینکه اولین قدم بوده و از آنجا که تولید این آثار به صورت کار گروهی است که دشواری‌های خاص خود را در فرهنگ اجتماعی ما دارد؛ ضمن اینکه نیازمند سخت افزارها و نرم افزارهای ویژه‌ای است که به نوعی کار را دشوارتر می‌سازد اما در نهایت آثار خوبی به جشنواره ارسال شد. 

وی بیان کرد: برخی آثار در حد طرح و ایده بود که با دستورالعمل فراخوان هماهنگی نداشت، برخی ایده‌ها نیز بازپس فرستاده و مشاوره داده شد و برخی ایده‌ها هم بسیار مطلوب بود که تبدیل به پویا نمایی شد. 

رئیس حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: هیئت داوران که از مجموعه خارج استان بودند به داوری پرداختند و آثار برگزیده که دارای کیفیت فنی و محتوایی مناسبی بودند شناسایی شده و در نهایت سه اثر برگزیده جشنواره معرفی شدند. 

وی بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری، مجموعه بقاع متبرکه باید به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شود که شاهد هستیم اوقاف این امر را در عمل پیاده شده است. 

هوشمند ابراز کرد: امروز شاهد هستیم که در بقاع متبرکه صرفا با یک امر مذهبی مواجه نیستیم بلکه اقدامات فرهنگی ارزشمندی انجام شده است با نگاهی که مدیران ارشد اوقاف و امور خیریه به این مقوله دارند در استان‌ها نیز تعامل بسیار خوبی با همه دستگاه‌ها ایجاد شده است. 

وی در پایان گفت: امیدواریم این جشنواره فتح بابی برای برگزاری جشنواره‌های متعدد دیگر باشد و قدم‌های استوارتری در این عرصه برداشته شود. 

گفتنی است؛ در پایان مراسم آثار برتر جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم

مراسم اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین شهرستان آران و بیدگل با عنوان "جام شهدای مدافع حرم" درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

 در این مسابقات 24 تیم از دی ماه سال گذشته با هم به رقابت پرداختند.

تیم منتخب مهاجرین این شهرستان قرار است در مسابقات انتخابیه تیم ملی مهاجرین افغانستان که در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود اعزام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم