Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:44:12 GMT

اقدامات دولت در حوزه گردشگری بی نظیر است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۷۷۰۵

اقدامات دولت در حوزه گردشگری بی نظیر است

مشهد- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقداماتی که دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری انجام داده در طول تاریخ کشور بی نظیر است.

علی اصغر مونسان روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان چناران افزود: پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور وجود داشت که این تعداد اینک به 158 هتل رسیده و تا پایان دولت دوازدهم نیز به 280 هتل می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در زمینه ساخت اقامتگاههای بومگردی نیز تعهد ما به دولت ایجاد 2 هزار واحد جدید است که تا پایان امسال 50 درصد آن محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری خارجی نسبت جمعیت خروجی به جمعیت کشور، نرمال و حتی کمتر است گفت: در باره خروج گردشگران از ایران مبالغه می شود و با هجوم هموطنان به خارج از کشور روبرو نیستیم.
مونسان افزود: پارسال پنج میلیون و 20 هزار ورودی گردشگر خارجی و 9 میلیون نفر خروجی داشتیم که از این تعداد حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر آنها مربوط به اربعین بود.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیتهای بسیار، دست کم باید در تراز منطقه باشیم و هدفگذاری ما نیز جذب 20 میلیون گردشگر است.
وی گفت: سند جامع گردشگری اواخر پارسال نهایی و به هیات دولت فرستاده شد که به زودی در دولت مطرح می شود.
مونسان افزود: اساس این سند، کمک به توسعه و هدفمند کردن گردشگری در مسیر و چهارچوب واحد است.
وی اظهار کرد: هم اکنون هزار و 700 پروژه زیرساختی در کشور در حال اجراست که هزار و 250 پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
وی گفت: از این تعداد 336 طرح مربوط به خراسان رضوی است که یکصد و 29 طرح هتل است که با بهره برداری از آنها 34 هزار تخت به مجموعه 112 هزار تخت موجود این استان افزوده می شود.
معاون رئیس جمهوری افزود: پارسال از طریق گمرک 280 میلیون دلار صنایع دستی صادر شد و پنج میلیون و 200 هزار گردشگر وارد کشور شدند که اگر هرکدام 50 دلار خرید کرده باشند بیش از 250 میلیون دلار و در مجموع بیش از 500 میلیون دلار عاید کشور شده است.
وی اظهار کرد: با برنامه هایی که در حوزه گردشگری انجام دادیم پارسال رشد منفی سه درصد ابتدای سال را در پایان سال به مثبت چهار درصد رساندیم.
وی گفت: نوروز امسال 70 میلیون نفر شب اقامت ثبت شد که یک رکورد بی نظیر بود و در استانهایی همچون کهگیلویه و بویر احمد 204 درصد رشد اقامت داشتیم و خراسان رضوی هم از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی به برکت حضرت امام رضا (ع) بسیار غنی است.
مونسان افزود: دشمنان به دنبال سخت کردن شرایط اقتصادی کشور هستند که در آخرین جلسه هیات دولت تاکید شد با کار و نشاط و تلاش و امید بیشتر کار کنیم تا خطرات را پشت سر بگذاریم.
وی اظهار کرد: اشتغال و معیشت جزو اولویتهای دولت در سال جاری است لذا در بخش صنایع دستی و گردشگری تا 10 روز آینده توافق نامه با سازمان برنامه و بودجه به امضا می رسانیم که حدود 145 هزار شغل تامین کنیم.
وی گفت: امروز از هر 11 شغل در دنیا یک مورد به گردشگری اختصاص دارد و با سرمایه اندک می توان در این حوزه اشتغال آفرینی پایدار انجام داد زیرا این شغلها به ندرت ورشکست می شوند.
وی با بیان اینکه بخش گردشگری می تواند تعامل سازنده ما را با دنیا برقرار کند افزود: گردشگری، دیپلماسی عمومی را پشتیبانی می کند و خیلی از کشورها از این مسیر به جلو می روند.
مونسان اظهار کرد: گردشگران خارجی با دیدن اخلاق و فرهنگ و رفتار مردم ایران، سفیران فرهنگی و تبلیغی کشور ما می شوند.
7507 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مونسان شوراي اداري چناران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد