Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: به اعتقاد من مساجد فعلی ما نمی‌توانند نقش چندانی در مقابله با تهاجم غرب ایفا کنند و اگر هم نقش بازدارندگی ایفا کنند، این نقش را به صورت ناقص انجام می‌دهند.
وی گفت: اما مسجد طراز اسلامی با ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و عقبه تاریخی ما ترسیم کرده است، می‌تواند به صورت تمام و کمال مانع آسیب‌های اجتماعی و تهاجمات اجتماعی و فرهنگی شود و در حکم یک سنگر و دژ محکم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزادیخواه با بیان اینکه حضرت امام فرمودند مساجد سنگر است، اظهار کرد: بنابراین باید ویژگی سنگر بودن مساجد حفظ شود و حفظ این ویژگی به این معنا است که مدیریت مسجد باید کاملا ساماندهی شده باشد و تمامی ارکان مساجد از جمله هیات امنا، پایگاه بسیج، هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و هنری با محوریت و هماهنگی امام جماعت، برنامه‌ها را پیش ببرند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید هماهنگی بین دستگاهی در مورد مساجد اتفاق بیفتد و دستگاه‌های متولی مسجد که زیاد هم هستند، هماهنگی مناسبی با هم داشته باشند و از موازی کاری پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های مسجد باید بومی شود، خاطر نشان کرد: مساجد در حاشیه شهر به یک برنامه و مساجد بالای شهر و سایر مناطق هم به برنامه‌ای دیگر نیاز دارند و باید آسیب‌های پیرامونی مسجد را بررسی و نسبت به رفع آن آسیب‌ها برنامه‌ریزی شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جامعیت برنامه‌های مساجد، گفت: اقامه نماز یکی از وظایف مساجد است، اما در مسجد باید مشاوره‌ و سایر مراسم از جمله مراسم عقد و جشن تولد کودکان نیز برگزار شود.
وی با بیان اینکه زیبایی و طراوت و نشاط باید در مساجد متبلور باشد عنوان کرد: در حال حاضر در برخی مساجد تنها مراسم ختم و خیرات گرفته می‌شود و این به معنای بازدارندگی است، بنابراین ایجاد مساجد طراز اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ائمه جماعات در مقابله با تهاجمات فرهنگی، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید به علم روز مسلح باشند و اطلاعات به روز داشته باشند.
وی تاکید کرد: نهادهای متولی باید کارگاه‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت، برای ائمه جماعات برگزار کرده و امکانات لازم در اختیار آنان قرار دهند.
آزادیخواه، فراگیری تکنیک های روانشناسی را لازمه ارتباط ائمه جماعات با جوانان دانست و افزود: باید زمینه ارتباط ائمه جماعات با جوانان به لحاظ علمی فراهم شود.
وی گفت: اگر یک امام جماعت بتواند با تمام ویژگی‌هایی که به آن اشاره شد، خود را به روزرسانی کند، می‌تواند محور پاسخگویی به ایرادات و اشکالات و شبهات باشد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جوانان در اداره امور و سپردن مسوولیت ها به آنان تصریح کرد: باید به عقبه دینی خود نگاه کنیم، پیامبر اسلام (ص) به اسامه بن زید در 20 سالگی برای فرماندهی حکم داد و این به معنی توجه به جوان است.
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جوانگرایی نه در مقام شعار که در مقام شعور در حوزه مساجد می‌تواند مشوق بسیار قابلی باشد و نشاط به وجود آورد. این امر برای بچه‌ها و دانش آموزان در محیط پیرامونی مسجد به واسطه حضور امام جماعت جوان، انگیزه حضور در مسجد ایجاد می کند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اجتماعی و فرهنگی تولد کانون های فرهنگی و هنری مسجد نماینده مردم موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: در برنامه چهارم، ۲۱حکم در حوزه این معاونت وجود دارد اما بعد از گذشت سه سال از عمر این دوره مدیریت شهری جای سوال است که چه تعداد از این احکام محقق شده است؟

او افزود: احداث ۷سرای محلات در برنامه بود اما چه تعداد تاسیس شده است؟ در حوزه آموزش‌های شهروندی بگوید که چه تعداد از این آموزشها ارائه شده است؟ در مورد قرارگاه جهادی سیدالکریم توضیحاتی ارائه دهید که قرار است چه اقداماتی انجام دهد.

تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مردم از شهرداری تهران توقع دارند که شهری تمیز و آراسته داشته باشند و برای اینکه شهری آراسته و در شأن و متناسب با فرهنگ مان داشته باشیم، لازم است اقداماتی در چارچوب توقعات مردمی شکل گیرد، گفت: سوال من این است که چقدر برای فرهنگ‌سازی شهر متمدن تلاش کردیم؟

علیرضا نادعلی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه جلسات متعددی با معاونت فرهنگی برگزار شده است، گفت: در مورد استقبال از نوروز زحمات زیادی کشیده بودند، اما در برخی از مناطق، برخی از کارها برای استقبال از نوروز خوب و در برخی مناطق کیفیت نداشت و باید متوازن می شدند و در مورد فعالیت ماه رمضان نیز باید بگویم در بیلبوردهای شهری به مردم گزارش داده می شد و ما هر چه به سمت مناطق و محلات برویم کارها نهادینه می شود و سعی شده به موضوعات جدید با تکنولوژی جدید وارد شوند که باید ادامه داشته باشد تا جاهای خالی پر شود.

جای خالی شادی و تفریح بعد از کرونا

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه انجام کارهای اجتماعی بعد از کرونا بسیار سخت است و شهرداری تمام تلاش خود را کرد تا با طراحی برنامه‌های خلاقانه مردم را به برگزاری برنامه های جمعی تشویق کند، افزود: برای شادی و تفریح بعد از کرونا نیازمند الگو و طراحی جدید بودیم که این مهم نیز محقق شد و شاهد بودیم که جشنواره شهر رمضان امسال با حضور پرشور مردم رقم خورد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه امسال به همراه خانواده در برنامه بلوار کشاورز و پارک لاله حضور داشتم و از این خلاقیت‌ها وابتکارات تشکر می‌کنم، گفت: اما نیازمند تولیدات خلاقانه و نوآورانه هستیم و در برنامه‌های امسال ابتکاراتی داشتیم و توصیه میکنم که سال دیگر به مسئله معرفی ظرفیت های گردشگری تهران توجه ویژه شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه رویکرد وظایف ذاتی شهرداری باید تقویت شود، گفت: انتظار ما این بود که در روز زمین پاک بیشتر فعالیت صورت می گرفت و در حوزه آب، هوا و خدمات شهری، اقدامات بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

حجت السلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا هم با بیان اینکه ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ درگیر بودند که جای تقدیر دارد، ادامه داد: باید آموزش خانواده را با محوریت مادران مورد توجه قرار دهیم. اگر مادر خانواده درست آموزش ببیند هم می‌تواند فرزند را درست تربیت کند و هم تأثیر ویژه ای بر همسر خود داشته باشد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگسازی انسان متعالی انجام شد، گفت: در سالهای قبل اقدامات دینی با روش‌های نوین و جذاب چندان برگزار نمی‌شد که این اقدام در سال جاری مورد توجه قرار گرفت. باید در بیلبوردها برنامه‌های دیگر نیز معرفی می شد تا مردم از برنامه‌های بیشتری بهره ببرند.

کد خبر 846684 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق شهروندی شوراى شهر تهران

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان