Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد احمدی خطاب به مدیرعامل شهرک های صنعتی گفت:وقتی می دانستید طرح کارخانه لاستیک سازی شدنی نیست چرا اجازه کلنگ زنی داده شده است در حالی که خودتان در کلنگ زنی حضور داشتید اکنون چرا یک سال است که از کلنگ زنی می گذرد اما کار متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون برنامه ریزی و همچنین معاون امور اقتصادی و برخی از دارندگان واحدهای تولیدی و نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله شهرک های صنعتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی در استان مطرح و برای حل این مشکلات پیشنهاداتی نیز مطرح شد که برخی از آنها نیاز به بررسی مجدد و در برخی موارد، استاندار برای حل مشکل آنها مواردی را مطرح کرد.

مصوبه اول شرکت طرح لاستیک سازی در باشت بود که در ابتدا مدیرعامل شهرک های صنعتی بیان کرد که هیچ اطلاعی از کلنگ زنی این طرح نداشته است  و بدون هماهنگی این طرح کلنگ زنی شده است و تقاضای 35 هکتار زمین را دارد که نمی توانیم این مقدار را در اختیارش بگذاریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی می دانستیداین طرح شدنی نیست چرا اجازه کلنگ زنی داده شده است در حالی که خودتان در کلنگ زنی حضور داشتید اکنون چرا یک سال است که از کلنگ زنی می گذرد اما کار متوقف شده است این قضیه باید چند ماه قبل حل می شد اما بعد از گذشت یک سال و سه ماه هنوز کار انجام نشده است.

علی محمد احمدی عنوان کرد: این قضیه زمین و 35 هکتار باید تا اخر هفته توسط سه دستگاه مرتبط حل شود و نتیجه به من اعلام شود و به امور اراضی ارسال شود که سایر کارها نیز انجام گیرد شهرک های صنعتی باید زودتر از اینها کار را جلو می برد اما این کار انجام نشده است.

مصوبه دوم در خصوص بدهکاری شرکت بویر صنعت به بانک ملی و شرکت برق خوزستان است که این موضوع با واکنش شدید استاندار مواجه شد که چرا یک واحد صنعتی باید 7 میلیارد تومان به شرکت برق بدهکار باشد چرا پرداخت نمی کند.

احمدی ادامه داد: هر کسی در استان بخواهد خالصانه کار کند ما نیز حمایت می کنیم اما اینکه یکی 100 کارگر را گروگان بگیرد و پول بیت المال از جمله آب، برق و گاز را ندهد قابل قبول نیست این کارگران از طریق سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند و حقوق خود را تا پایان خدمت دریافت کنند.

طرح تولید بسته بندی گل و گیاه در دشت روم یکی دیگر از مصوباتی بود که در جلسه قبلی ستاد تسهیل نیز مطرح شد و قرار بر این شد که از این کارگاه بازدید های لازم از سوی کارشناسان انجام شود که طبق بازدیدهای انجام شده این کارگاه هیچ گونه تجهیزاتی ندارد و با درب بسته رو به رو شدند و طبق گفته کارشناسان محل تولید مورد تایید نبوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این چه صنعت داری است که یک واحد تولیدی یک میلیارد تسهیلات گرفته است اما 700 میلیون تومان بدهکار است، درست است که دولت مشکلاتی دارد اما اینکه یک واحد تولیدی حتی پول اب، برق و گاز خودش را هم نتواند بدهد واحد تولیدی نمی شود.

وی افزود: افرادی که به دنبال تولید باشند حمایت می کنیم اما با کسانی که بخواهند از سیاست های دولت سوء استفاده کنند برخورد می کنیم چرا که این بیت المال است و در فردای قیامت باید پاسخ گو باشیم.

شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج یکی دیگر از واحدهای تولیدی بود که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد و با پیشنهاداتی برای مدیر این شرکت خاتمه یافت.

 شرکت تولیدی قند 11 سال قبل از مدار تولید خارج شده است و سال 91 بخشی از سهام ان به دلیل بدهی به بانک تجارت واگذار شد چند سال بعد دوباره کارش را اغاز کرد و در سال 93 بیش از 700 تن شکر تولید کردو از آن زمان تا کنون نیز دوباره تولید متوقف شده است.

مدیرعامل این شرکت خواستار راه اندازی بخش تولید شکر از شکر خام بود و اینکه مجوز وارد کردن 120 هزار تن شکر خام داده شود.

احمدی گفت: ما به دنبال انجام کار اصولی هستیم که به دنبال آن اشتغال ایجاد شود اینکه این شکری که می خواهد تولید شود از چغندر باشد و  صفر تا صد ان در کارخانه انجام شود نه اینکه شکر خام وارد و از آن شکر سفید تولید شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به شعار سال و اقتصاد مقاومتی بهتر است کمتر سراغ واردات باشیم هر چند ما می توانیم برای شروع کار مجوز 30 درصد واردات شکر خام داده شود اما بعد از شروع کار و چند ماه بعد باید کل کارخانه اغاز کار کند و از چغندر کشاورزان استان شکر تولید کند.

 وی بیان کرد: ما به دنبال پیشرفت استان هستیم  و اینکه کاری به صورت کامل انجام شود این شرایط باید ساماندهی شود و در صورتی مجوز واردات شکر خام داده می شود که سال اینده خط تولید به صورت کامل راه اندازی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران