Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، فریده اولادقباد عصر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه و برتر اداره آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: قطعاً اگر به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم همه مسیرهای رشد و توسعه کشور را به دست آوریم.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه که دولت به مجلس ارائه کرده بود، تنها یک بند درباره آموزش و پرورش بود که با همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی نمایندگان، 25 بند دیگر به آن افزوده شد، یکی از آنها اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: ما مصرانه می‌خواهیم که نظام رتبه‌بندی معلمان هرچه سریع‌تر عملیاتی و به اجرا درآید و علاوه بر آن سند نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش که هدف اصلی حیات طیبه بود به طور کامل اجرا شود، اما باید دید با بودجه آموزش و پرورش تحقق می‌یابد یا خیر؟

اولادقباد افزود: در بودجه سال 96 سهم آموزش و پرورش نزدیک به 36 هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده بود که بین 6 تا 9 میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت، البته در بودجه سال 97 سهم آموزش و پرورش مبلغ 42 میلیارد تومان تعیین شده که امیدواریم با تخصیص کامل آن در سال جاری کسری وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل دولت‌هایی که به رشد پایداری نمی‌رسند، این است که آموزش و پرورش را نادیده می‌گیرند، تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به پاسداشت خدمت صادقانه شما معلمین است که پابرجا مانده، همان‌طوری که در دوران انقلاب و دفاع مقدس شهدا از این نظام ایثار و از خود گذشتگی کردند و به شهادت رسیدند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر جوانان در جامعه کاهش می‌یابد که معلمان خوب فعالیت کنند و وظیفه و رسالتی را که دارند را به‌خوبی انجام بدهند.

وی افزود: اگر این عشق و علاقه و عرق معلمی نبود، هرگز معلمان نمی‌توانستند با این شرایط مالی و امکاناتی که در اختیار دارند، این‌گونه موفق عمل کنند، البته ما همیشه در مجلس و جلسات شورا این تذکرات را داده‌ایم.

اولاد قباد تأکید کرد: ما نمایندگان مجلس از بعد نظارتی این قول را می‌دهیم که، همه مصوبات لایحه برنامه توسعه ششم کشور در رابطه با فرهنگیان و معلمان را پیگیری کنیم و از وزیر آموزش و پرورش هم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر مطالبات همکاران فرهنگی را در زمینه‌های مختلف پرداخت کند.

وی بیان کرد: می‌خواهیم که جایگاه آموزش و پرورش در افق 20 ساله برنامه توسعه کشور در جایگاه نخست دولت باشد.

اولاد قباد خاطرنشان کرد: در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مبلغ 230 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان خانه‌دار و سرپرست خانواده مصوب شده که در جهت کاهش مشکلات و آسیب‌های بانوان، به‌ زودی عملیات اجرایی پرداخت تسهیلات لازمه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار و روسایی ادارات شهرستان و معلمین و مدیران مدارس حضور داشتند، از معلمین نمونه و برتر شهرستان اسلامشهر تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است اما جداول تخصیص اعلام شده است و این تخصیص نیز با قیودی همراه است؛ در این شرایط چطور می‌شود توسعه متوازن را در مجموعه‌های مختلف کشور توقع داشته باشیم؟

وی افزود: از ریاست مجلس می‌خواهیم که به سازمان برنامه و دولت تذکر دهد که به قانون عمل کند و نه آنکه احساسی عمل کند و هر آنچه که خودش می‌خواهد را در قالب مصوبات سفر یا مباحث دیگر کشور را اداره کند؛ این کار به نوعی زیر سوال بردن کار بنیادین مجلس است. رییس مجلس در این زمینه به سازمان برنامه تذکر دهد و اگرنه موجب تضییع حقوق بسیاری از شهرستان‌های محروم و مظلوم می‌شوند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، خواستار پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری گفت: حتماً با سازمان برنامه صحبت می‌کنیم که طبیعتاً برای سال جاری جداولی که در مرحله دوم بند ب ماده ۱۸۲ طی هفته آینده در صحن مجلس تصویب خواهد شد، مبنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر تخصیصی داده‌شده نیز علی‌الحساب است

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است