Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: احداث ایستگاه هواشناسی برای شهرستان خلیل آباد یک میلیارد ریال هزینه دارد ولی نبود ایستگاه هواشناسی در شهرستان بیش از 150 میلیارد تومان به کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های توسعه‌ای شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: بالغ بر 90 درصد مردم شهرستان خلیل آباد به شغل کشاورزی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد با 18 هزار هکتار اراضی باغی، نقش مهمی در بخش کشاورزی استان دارد، خاطرنشان کرد: محصول عمده شهرستان خلیل آباد انگور، زعفران، پسته و انار است و در سطح 6 هزار هکتار از باغات انگور شهرستان بیش از 180 هزار تن انگور تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تأکید بر اینکه عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان یکی از مشکلات بخش کشاورزی خلیل آباد است که باعث انباشتگی محصول می شود، تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم تا تدبیری در خصوص احداث کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه داشته باشند تا قسمتی از مشکلات کشاورزان حل شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار تن انگور به کشورهای اوکراین، روسیه و عراق صادر شد و پیش‌بینی می شود در سال جاری بیش از 35 هزار تن انگور صادر شود، اذعان کرد: رتبه اول باغبانی، تولید انگور، تولید دام سبک و اجرای سیستم نوین آبیاری استان در اختیار شهرستان خلیل آباد است.

طاهرپور با بیان اینکه 33 رقم انگور در شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: در چند سال گذشته در راستای مبارزه با تنش بی آبی و سرما، 9 رقم جدید انگور در شهرستان معرفی شده است.

وی همچنین ادامه داد: سرما خسارت های زیادی را به کشاورزی شهرستان وارد کرده است و در سال گذشته 129 میلیارد تومان و در سال جاری 17 میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی خلیل آباد وارد شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ایستگاه هواشناسی یکی از ضروریات شهرستان خلیل آباد است، تشریح کرد: احداث ایستگاه هواشناسی برای شهرستان خلیل آباد یک میلیارد ریال هزینه دارد ولی نبود ایستگاه هواشناسی در شهرستان بیش از 150 میلیارد تومان به کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است که امیدواریم با تدبیر دولت ایستگاه هواشناسی کشاورزی در شهرستان ایجاد شود.

 

نبود بازارچه دائمی عرصه صنایع دستی، تنها مشکل خلیل آباد در بحث صنایع دستی است

حمیدرضا محمودی همچنین در این مراسم با بیان اینکه 11 اثر تاریخی و 6 اثر معنوی شهرستان خلیل آباد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد جزو معدود شهرستان هایی است که از طبیعت کوهستانی و کویری برخوردار هست.

وی با تأکید بر اینکه خلیل آباد یکی از مراکز اصلی تولید سفال در استان است، تصریح کرد: سالانه بیش از 10 تن سفال خام در شهرستان خلیل آباد تولید و به اکثر شهرهای استان صادر می شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه اذعان کرد: شهرستان خلیل آباد به لحاظ صنایع دستی، هنرمندان بسیار خوبی دارد و بیش از 600 نفر در حوزه صنایع دستی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تنها مشکل شهرستان در بحث صنایع دستی، نبود بازارچه دائمی صنایع دستی است، بیان کرد: زمین برای ایجاد بازارچه وجود دارد ولی مشکل اصلی نبود اعتبار برای ساخت آن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌