Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@21:24:31 GMT

افشای اطلاعات نظامی اسرائیل از ترس حمله ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۹۸۰۶

افشای اطلاعات نظامی اسرائیل از ترس حمله ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وزارت جنگ اسرائیل روز دوشنبه 17 اردیبهشت ادعا کرد سازمان اطلاعات این رژیم به اخباری دست یافته که نشان می‌دهد ایران برای انتقام حملات اسرائیل به پایگاه تیفور، خود را برای یک حمله موشکی به شمال سرزمین های اشغالی آماده می‌کند.

 

شبکه العربیه در همین رابطه می نویسد:«ارتش اسرائیل در جلسه امنیتی هفته گذشته اعلام کرد که خود را برای حملات موشکی از چند جبهه آماده کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسرائیل ادعا می کند به این دلیل این معلومات را قبل از وقوع حمله فاش کرد، که مانع حمله شود و این پیام را به ایران و حزب الله برساند که از همه تحرکات آنها آگاه است.

 

این در حالی است که این نوع اطلاعات محرمانه بوده و ارتش های جهان برای آمادگی جهت مقابله با حملات دشمن، آنها را مخفی نگه میدارند.

 

 

313

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: العربیه ترس اسرائیل انتقام از اسرائیل انتقام ایران حمله موشکی انتقام حمله ایران به اسرائیل جام نیوز اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

چین: عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۴۸

وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد که از عضویت رسمی کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد.

 وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنج‌شنبه پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: درگیری اسرائیل و فلسطین باعث یک فاجعه انسانی شده است و در این میان دولت چین خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط و ایجاد مکانیسم کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر است.

هفته گذشته نیز مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این خبر را در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره موضع چین نسبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل بیان کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا به شکل رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در این سازمان شد. این درخواست اولین بار سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود.

مائو نینگ گفت: حمله اسرائیل به غزه و بحران انسانی شدید ناشی از آن باری دیگر یادآوری می‌کند که تنها راه پایان دادن به دور باطل این درگیری‌ها، اجرای کامل راه‌حل دو ملتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و جبران این بی عدالتی تاریخی است که فلسطینیان مدت‌ها متحمل آن بوده اند.

آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح

بنا بر گزارش رسانه‌های عبری، رژیم صهیونیستی توپخانه و نفربرهای زرهی اضافی را در حاشیه نوار غزه مستقر کرده است که نشان می‌دهد ارتش در حال آماده شدن برای حمله زمینی خود به رفح است. رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

 روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که نیروها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و «اصل حاکم بر عملیات» توسط ستاد کل نیروهای رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ تایید شده است. ارتش اسرائیل از اظهارنظر در مورد این گزارش‌ها خودداری کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه تایید کرد که ۴۰۰۰۰ چادر برای آماده‌سازی به منظور تخلیه صدها هزار غیرنظامی آواره‌ای که به دنبال سرپناه در رفح هستند، خریداری کرده است. رفح جنوبی‌ترین شهر در نوار غزه و تنها منطقه شهری اصلی در فلسطین است که نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی هنوز وارد آن نشده‌اند.

براساس گزارش معاریو، عملیات جدید در جنگ شش ماهه علیه فلسطین ظاهرا ابتدا بر تامین امنیت شمال و مرکز غزه، به‌ویژه اردوگاه‌های آوارگان در اطراف شهر دیرالبلح متمرکز خواهد شد.

به گزارش «گاردین»، این تحولات ۱۰ روز پس از آن رخ می‌دهد که رژیم صهیونیستی بخش اعظم نیروهای زمینی خود را از نوار غزه خارج کرده و یک لشکر را برای مدیریت منطقه حائلی که اکنون این قلمرو ساحلی را تقسیم می‌کند، قرار داده است.

لندن: اسرائیل باید دسترسی بدون مانع آنروا به شمال غزه را فراهم کند

 باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در جریان نشست روز چهارشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: لندن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به رسمیت می‌شناسد و (رژیم) اسرائیل باید دسترسی بدون مانع این سازمان به شمال غزه را فراهم کند.

 وود وارد در این نشست با بیان اینکه آنروا تامین‌کننده اصلی کمک‌های بشردوستانه در غزه است، خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بشردوستانه برای توزیع کمک‌های اهدایی خود به مردم فلسطین به شبکه توزیع آنروا وابسته هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ سال از زمانی که آنروا توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ارائه خدمات ضروری به آوارگان فلسطینی موظف شد می‌گذرد، تاکید کرد: امروز، این ماموریت مانند همیشه مهم است زیرا فلسطینیان در غزه با یک بحران ویرانگر و خطر قریب‌الوقوع قحطی روبه‌رو هستند و منطقه به ثبات نیاز دارد.

وود وارد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید جریان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را افزایش دهد، افزود: آنروا نقشی اساسی در ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی و کمک‌های بشردوستانه در سراسر منطقه از جمله حمایت از ۴ میلیون فلسطینی در اردن، سوریه و لبنان را ایفا می‌کند و این حمایت برای ثبات منطقه‌ای مهم و به خصوص در این برهه حساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه ۱۷۸ تن از کارمندان آنروا از ابتدای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده‌اند، با تسلیت به خانواده‌های این افراد، خواستار یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به آنها شد.

ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است

نماینده ترکیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، هشدار داد که نوار غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است.

سادات اونال نماینده ترکیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت، گفت: غزه با بدترین فاجعه ساخت بشر در دوران معاصر مواجه است.

وی افزود: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حال حاضر با توجه به جنگ (رژیم) اسرائیل علیه غزه که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، بارقه امیدی است.

نماینده ترکیه اضافه کرد: آنروا نشان‌دهنده حق بازگشت و کرامت برای آوارگان فلسطینی است و ترکیه به حمایت از این آژانس در انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل در بغرنج‌ترین شرایط به سر می‌برد
  • امیرعبداللهیان: شورای امنیت به درخواست‌های مکرر ما برای جلوگیری از حملات اسرائیل هیچ اقدامی انجام نداد
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح
  • تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • گاردین: ایران و اسرائیل را از یک جنگ بزرگ دور کنید
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • تسلیحات هوایی و زمینی ایران مقابل ارتش اسرائیل
  • تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟