Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری که در حاشیه دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش با خبرنگاران سخن می‌گفت با ابراز تأسف از وقوع حوادثی همچون قتل دانش‌آموز 10 ساله مشهدی اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای مجازات عامل این حادثه به کار خواهیم بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عنایت به اینکه این حادثه تلخ در یکی از شهرستان‌های اطراف مشهد به وقوع پیوسته بود، پس از اطلاع و با هدف تسریع و اعمال نظارت مؤثر بر فرایند رسیدگی این پرونده به مرکز استان احاله و به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با عنایت به سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه قاطعیت در برخورد جرایم خشن و مخل نظم و امنیت عمومی و با دستورات قضایی، قاتل در همان روز وقوع جرم دستگیر و تحت مراقبت قرار گرفت، از سویی و پس از صدور دستورات ویژه برای تسریع در رسیدگی به این پرونده؛ تحقیقات مقدماتی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به صورت خارج از نوبت انجام و پرونده طی چند روز با صدور کیفرخواست از دادسرا به دادگاه کیفری واصل شد.

مظفری مطرح کرد: این پرونده هم‌اکنون در دادگاه کیفری یک در حال رسیدگی است و با تأکیدات انجام گرفته به زودی شاهد صدور حکم خواهیم بود و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم مشابه ان‌شاء‌الله و پس از طی تشریفات قانونی حکم به صورت ویژه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: دادن آموزش‌های ضروری و ابتدایی به کودکان و دانش‌آموزان و همچنین اعمال نظارت بر رفتار فرزندان در کنار پایبندی عملی والدین به موازین قانونی و مبانی شرعی می‌تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم مؤثر باشد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷