Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، فاطمه نظیر، معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه آموزه های دینی در فرهنگ اسلامی، علم را مایه حیات و میزان ارزش انسان معرفی و مداد العلما را افضل و برتر از دماء الشهدا می شمارد اظهار کرد: البته این علم و آگاهی باید از حقیقتی برخوردار باشد و به گونه ای در جان طالب علم، جای گیرد که او را به مقام والای خشیت الهی و بندگی خدا برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای نیل به این هدف مهم در قشر بانوان جامعه اسلامی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اقدام به برگزاری آزمون ورودی مقطع سطح ۴ در ۴ رشته تفسیر تطبیقی، فقه و اصول، حکمت متعالیه و کلام اسلامی و مقطع کارشناسی ارشد (سطح 3) در رشته های تفسیر علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عرب و اخلاق و تربیت اسلامی نموده است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: هدف از تحصیل بانوان در مقطع سطح ۴ حوزه های علمیه، تربیت اساتید فاضله و متخصصان مجرب و کارآمد است و هم اکنون در استان یزد، دو موسسه آموزش عالی حوزوی وجود دارد که دو رشته فقه و اصول و تفسیر تطبیقی را ارائه می کند.

وی بیان کرد: برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷، در مقطع سطح 4 (دکترا)، ۲۲ نفر که ۱۲ نفر در رشته فقه و اصول و ۱۰ نفر در رشته تفسیر تطبیقی و در مقطع سطح 3 تعداد 143 نفر درآزمون ورودی شرکت کردند.

نظیر، تربیت بانوان عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی، آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده و تربیت بانوان متخصص وکارآمد در راستای تحقق رسالت و ماموریت های حوزه های علمیه در عرصه های تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و سایر جوامع علمی- فرهنگی، راهنمایی و مشاوره در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مدیریت و راهبری امور مراکز علمی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی را از اهداف حاکم بر نظام تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه خواهران دانست.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه آزمون سطح 3 در نوبت صبح و به صورت تستی، آزمون سطح 4 در دو نوبت صبح و عصر به صورت تستی و تشریحی برگزار شد یادآور شد: نتایج این آزمون ۱۰ خرداد ماه اعلام می شود و از افرادی که امتیاز لازم کسب نموده اند، در تیرماه مصاحبه می شود و نتیجه نهایی در شهریورماه اعلام خواهد شد.
منبع: حوزه علمیه خواهران یزد

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام بدون آزمون ( ویژه استعدادهای درخشان ) مقطع دکتری تخصصی سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد .

به اطلاع متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی  سال  1403 دانشگاه آزاد اسلامی می­­ رساند، ثبت نام این دوره تا ساعت 24 چهارشنبه 12 اردیبهشت تمدید شد .

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org  پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام نمایند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته / محل ، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد  خود حفظ نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود