Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ایران از دیرباز عضو رسمی جامعه علمی جهان است و حق بر این بود که اجازه استفاده از انرژی هسته‌ای را به این کشور می‌دادند چرا که جمهوری اسلامی خواستار بهره گیری از آن در عرصه‌های درمان و کشاورزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از انرژی هسته‌ای در راه آدم کشی مخالف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجودی که آن همه اجلاس ۵+۱ برگزار و توافقی نیز در رابطه با مساله انرژی هسته‌ای انجام شد، اما با توجه به تحولات سیاسی بوجود آمده در آمریکا این کشور به طور کل مسائل اخلاقی را نادیده گرفته و زیربار برجام نرفتند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: علاوه بر نادیده گرفتن مسائل اخلاقی تلاش کردند بر تحریم‌های قبلی علیه جمهوری اسلامی نیز بیفزایند.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: نقش مردم ما در این قضیه خواستن حقوق مسلم ملی شان است، زیرا دانش هسته‌ای ایران تقلیدی نبوده و بومی است و حق خودمان می‌دانیم تا از این دانش بومی دفاع کنیم.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ایران از قبل عضو جامعه علمی جهان بوده حق مسلم ماست تا از انرژی هسته‌ای بهره‌مند باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: مردم اگر این مطالبه را داشته باشند قدرتی نیست تا در برابر قدرت آنان قد علم کند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: نتیجه ورود قوی مردم برای احقاق حقشان برد بیشتر منطق مسئولان و بسته شدن دهان یاوه گویان جهانی است.

انتهای پیام/ع

نقش مردم ما در این قضیه خواستن حقوق مسلم ملی شان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.‌

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست خبری اظهار داشت: طی دو روز حضورم در ایران نشست‌های خیلی مهمی را با مذاکره کننده ارشد و وزیر امورخارجه ایران داشتم و در خصوص شروع و تقویت روابط دو طرف را تبادل نظر کردیم.

وی گفت: شب گذشته هم رایزنی‌های فشرده و خوبی را برای اتخاذ تصمیماتی برای گام‌های متقبال داشتیم.

گروسی تصریح کرد: همانطور که آقای اسلامی گفتند سال قبل توافق کردیم بر صدور بیانیه‌ای که بتوانیم مسیر آینده را بدانیم و در خصوص سطح همکاری‌های ایران و آژانس در حوزه نظارتی و پادمانی اشاره می‌کند و البته حل مسائل باقیمانده هم نیازمند تلاش‌ها و گام‌های جدی دو طرف است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: علی رغم کاستی‌ها و پستی بلندی‌های موجود ولی این روند تعامل وجود داشته است و پیشنهادی را ارائه کردم که گام‌های عملیاتی است که مسیر آینده را روشن می‌کند و تیم‌های دو طرف در حال حاضر در گفت‌وگو با یکدیگر برای ترسیم مسیر آینده هستند.

گروسی اظهارداشت: قصد ما این نیست که سند جدیدی داشته باشیم بلکه همان سند مارچ را برای همکاری‌ها و تعاملات بین دو طرف داشته باشیم و این سند از این ظرفیت برخوردار است که مسائل باقیمانده دو طرف را حل و فصل کند که اینها نیز در چارچوب ان پی تی و پادمان است.

وی افزود: امروز هم بر روی برداشته شدن گام‌های جدی و عملیاتی در راستای تحقق این موضوع تاکید کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نگرانی ایران از نقش مخرب اسرائیل در برنامه هسته‌ای خود، تصریح کرد: ما به بازیگران خارجی توجه نداریم و مخاطب ما ایران است و نقش ایران را در نظر می‌گیریم. برای ما منافع و امنیت منطقه‌ای مهم است و به آن توجه داریم. تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

گروسی بیان کرد: ما باید با ایران همکاری کنیم تا به مسیر قبلی برگردیم و شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم و می‌دانیم که چه اقداماتی باید در این زمینه انجام شود.

سند جدیدی در کار نیست

گروسی اظهارداشت: قصد ما این نیست که سند جدیدی داشته باشیم بلکه همان سند مارس را برای همکاری‌ها و تعاملات بین دو طرف داشته باشیم و این سند از این ظرفیت برخوردار است که مسائل باقیمانده دو طرف را حل و فصل کند که اینها نیز در چارچوب ان پی تی و پادمان است.

وی افزود: امروز هم بر روی برداشته شدن گام‌های جدی و عملیاتی در راستای تحقق این موضوع تاکید کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نگرانی ایران از نقش مخرب اسرائیل در برنامه هسته‌ای خود، تصریح کرد: ما به بازیگران خارجی توجه نداریم و مخاطب ما ایران است و نقش ایران را در نظر می‌گیریم. برای ما منافع و امنیت منطقه‌ای مهم است و به آن توجه داریم. تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

گروسی بیان کرد: ما باید با ایران همکاری کنیم تا به مسیر قبلی برگردیم و شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم و می‌دانیم که چه اقداماتی باید در این زمینه انجام شود

کد خبر 751452

دیگر خبرها

  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است