Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@14:47:03 GMT

چند وعده غذا در روز بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۱۱۶۰

 خبر خوش برای طبیعت ریزه‌خوار شما: خوردن گاه و بیگاه غذا مساویست باکاهش وزن. طبق مطالعات اخیر که در مجله‌ی انجمن بررسی مواد مغذی و رژیم‌های غذایی به چاپ رسید، مشخص شد افرادی که روزانه ۶ وعده‌ی غذایی کوچک میل می‌کنند، مواد مغذیبیشتری دریافت می‌کنند و توده‌ی بدنی آنها نسبت به افرادی که روزانه ۴ وعده‌ غذا می‌خورند، کوچک‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در مطالعات خود آورده‌اند که احتمالا عوامل متعددی در این امر دخیل است، از جمله ترشح هورمون‌های مختلف و مخابره‌ی سیگنال‌های دریافت مواد مغذی در بدن که با افزایش وعده‌های غذایی به وقوع می‌پیوندد که اشتهای کاذب را سرکوب و در نتیجه منجر به جذب انرژی(کالری) کم‌تر شده و تخلیه‌ی معده را به تعویق می‌اندازد سپس تا ساعتها مانع از احساس گرسنگی می‌شود.

گرچه برخی از متخصصان متعقددند وعده‌های غذایی متعدد یا خوردن اسنک و میان‌وعده تاثیر معکوسی دارد و به عنوان نمونه موجب افزایش شاخص قند خون شده، ترشح انسولین را افزایش داده و زمینه‌ی ذخیره‌ی چربی را بیشتر می‌کند، اما دکتر جن مک‌دانیل سخنگوی انجمن بررسی مواد مغذی و رژیم غذایی بر این باور است که برای بهره‌گیری از فواید وعده‌های غذایی متعدد، رعایت حد فاصل متناوب ضروریست.

مک‌دانیل معتقد است، برای افرادی که شاخص قند خون آنها در حد عادیست خوردن ۶ وعده‌ی غذایی کوچک، هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار به هیچ وجه موجب افزایش ترشح انسولین نمی‌گردد. در واقع بدین ترتیب شاخص قند خون آنها ثابت مانده و احتمال پرخوری کاهش می‌یابد یا مانع از هوس‌های بیجا می‌گردد.

تحقیقات نکته‌ی دیگری را نیز در باب کمک به کاهش چربی‌ها افشا می‌کند: احتمال کاهش وزن در افرادی که صبح‌ها کالری بیشتر و شب‌ها کالری کم‌تری دریافت می‌کنند، زیاد است.

مک‌دانیل می‌گوید، دریافت کالری‌ بیشتر در هنگام صبح، انرژی بیشتر را درست در هنگامی که به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن را به عنوان سوخت و ساز بدن مصرف کنید. گاهی افراد تمایل دارند شب‌هنگام چیزی بخورند. تا به حال هنگام تماشای سریال یک ظرف بزرگ پاپکورن خورده‌اید؟ مطمئنیم که چنین کرده‌اید.

چطور می‌توان ۶ وعده‌ی کوچک، هر ۳ ساعت یکبار میل نمود اما کالری زیادی دریافت و جذب نکرد؟ در اینجا مک‌دانیل به طور خلاصه و فهرست‌وار روشی سالم بر اساس دریافت ۱۸۰۰ کاالری در روز را به ما توصیه می‌نماید.

وعده‌ی اول: ۴۰۰ کالری

وعده‌ی دوم: ۲۰۰ کالری

وعده‌ی سوم: ۴۰۰ کالری

وعده‌ی چهارم: ۲۰۰ کالری

وعده‌ی پنجم: ۵۰۰ کالری

وعده‌ی ششم: ۱۰۰ کالری

شما میتوانید کالری مواد غذایی را به راحتی بدست آورید.

مک دانیل در انتها خاطر نشان می‌سازد که لزومی بر پیروی مطلق از این برنامه نیست. چنانچه با مصرف ۳ وعده در روز اندام متناسبی دارید و در عین حال پر انرژی هستید، به روش خودتان عمل کنید. فقط کافیست قلق کار دستتان بیاید. وی در ادامه می‌گوید که این برنامه قطعا یک الگوی ثابت برای همه نخواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شاخص رژیم غذایی قند کاهش وزن انرژی سوخت و ساز بدن تغذیه سلامتی غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، یعقوب مظفری گلوگاهی در گفتگویی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد، اظهارکرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

شایان ذکر است، شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901661

دیگر خبرها

  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم