Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه نشینی مشکلی که سالهاست گریبان گیر جامعه شهری در استان لرستان شده است.

ولی زاده، مدیر امور اجتماعی استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در مورد این مناطق در استان گفت: در استان لرستان، ۳۸ محله حاشیه نشین و سکونت گاه غیر رسمی وجود دارد.

وی افزود:این مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه غیر رسمی ۹۰۱ هکتار از مساحت استان را در برگرفته اند و ۱۶۲ هزار نفر در این مناطق ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز وجود این معضل اجتماعی مشکلات زیادی را در جامعه شهری به وجود آورده است.

یکی از زنانی که در این محله‌ها زندگی می‌کند گفت: خانه ما چسبیده به کوه است، من توان این را ندارم که از این کوچه با شیب زیاد رفت و آمد کنم.

از یکی از مردانی که در محله حضور داشتند پرسیدم اینجا چه مشکلاتی دارید وی در جواب این سوال گفت: من به سختی از این پله‌ها بالا می‌روم، همیشه برای رفت و آمد مشکل دارم.

وی افزود: در این محله شهرداری برای جمع آوری زباله‌ها اقدامی نمی‌کند و همین باعث شده است که مردم باله‌های خود را در کوچه‌ها رها کنند و این خیلی به بهداشت این محله‌ها لطمه وارد کرده است.

یکی از اهالی گفت: اگر زلزله بیاید تمام این خانه‌ها روی سرمان خراب می‌شوند. چون نه ایمنی دارند و نه نوع ساختشان اصولی بوده است.

طهماسبی کارشناس و جامعه شناس درباره مشکلات این مناطق گفت: اعتیاد، گسترش فقر، طلاق، بیکاری نسل جوان جامعه، به آمدن کودکان کار و خیابانی و اشتغال کاذب در این مناطق مشاهده می‌شود که در واقع این مشکلات جامعه را در یک وضعیت نامطوب از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار می‌دهند.

کوچه‌های کم عرض با شیب نامناسب

علاوه بر این مشکلات سخت گذر بودن مناطق حاشیه نشین، یکی دیگر از معضلات این پدیده اجتماعی در شهر‌های استان است.

یکی دیگر از اهالی گفت: اینجا وضعیت کوچه‌ها به صورتی است که هیچ ماشینی نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند، چون عرض کوچه‌ها خیلی کم است.

وی افزود:اگر در این محله‌ها آتش سوزی رخ دهد، هیچ ماشین آتش نشانی نمی‌تواند به داد مردم برسد، اگر یک فرد بیماری نیاز به اورژانس داشته باشد هیچ آمبولانسی نمی‌تواند به کمک این فرد بیمار برود.

آریایی، سرپرست معاونت امور استانداری لرستان گفت:در بعضی از شهر‌های استان لرستان، مانند خرم آباد، که یک توپوگرافی ناهمواری دارد.

وی افزود:بافت فرسوده و حاشیه نشین در این مناطق به صورتی است که امدادرسانی به این مناطق را با چالشی جدی مواجه می‌کند و اگر اتفاقی مانند زلزله رخ دهد، امدادرسانی برای نیروی‌های امدادی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای خواهد بود.

یکی از ساکنین این مناطق گفت: ما حاضریم خانه هایمان را به مسئولین تحویل دهیم، ولی در ازای آن به ما زمین بدهند تا بسازیم، یا خانه بدهند تا در آنجا زندگی کنیم.

وی افزود: یا برای رفتن مردم از این مناطق یک مقداری پول به آن‌ها بدهند که با اندازه خرید یک مسکن باشد تا بتوانند از این محله‌های قدیمی رهایی پیدا کنند.

آریایی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در بافت فرسوده درون شهری در مراکز شهر‌ها عمده این واحد‌های مسکونی داری سند مالکیت نیستند و همین باعث شده است برای خرید این واحد‌ها با مشکل مواجه باشیم.

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • تاکسی بدون خط
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد