Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@08:25:11 GMT

اهداف امارات از اشغال جزیره سقطری یمن

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۱۷۲۱

نظامیان اماراتی پنجشنبه گذشته در عملیاتی، در فرودگاه جزیره سقطری در آب‌های جنوبی یمن پیاده شدند و نظامیان «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور، را از فرودگاه بیرون راندند.

این خبر در حالی منتشر شد که پیش‌تر منابع یمنی از تلاش ابوظبی برای سیطره بر این جزیره منحصر‌به‌فرد و راهبردی در غرب اقیانوس هند خبر داده‌ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی اختصاصی نوشت که امارات تهدیدی استعماری برای جزیره سقطری یمن که «شبیه به بهشت» است، به شمار می‌رود.

یک مقام دولت مستعفی یمن هم به شبکه «الجزیره» گفت: نیروهای اماراتی با درخواست دولت برای ترک این جزیره مخالفت کردند و این اقدام آنها در سقطری، «اقدامی خصمانه» است. اختلافات میان دولت مستعفی یمن و امارات از یک سال پیش و پس از برکناری «عیدروس الزبیدی»، استاندار «عدن» که مورد حمایت ابوظبی است، آغاز شد. جزایر «سُقُطرا» یا «سُقُطری»، مجمع‌الجزایری است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه «خلیج عدن» قرار دارد. مجمع‌الجزایر سقطری، دربرگیرنده جزیره‌های مرجانی «سقطرا، عبدالکوری، سمهه، درسه» و چندین جزیره کوچک‌تر است که روی‌هم‌رفته 3.652 کیلومترمربع وسعت دارند. همچنین، «ترکی الشهلوب»، یکی از منتقدان دولت عربستان در صفحه توییتر خود نوشت: امارات در پوشش بازگرداندن دولت قانونی یمن در‌ حال سرقت فرهنگ، تمدن و ثروت‌های ملی یمن، از جمله درختان و پرندگان کمیاب و سنگ‌های قیمتی جزیره سقطری است.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن امارات اشغال سقطری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود

حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: نگاه به مقوله ورزش و ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقای سلامت جامعه است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی ادامه داد: لازمه این کار ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی و تکمیل و به اتمام رساندن پروژه‌های ورزشی است که با نگاه مثبتی که در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، این مهم نیز در جزیره خارگ مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای مسئولین ورزش وزارت نفت و شرکت ملی نفت از جزیره خارگ، موضوع تعویض و نوسازی چمن استادیوم‌های شهید ملاح زاده و شهید آباش مطرح و فرایند انجام این کار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌های ورزش در این جزیره به سلامت و ارتقا کیفیت زندگی مردم و کارکنان کمک کرده باشیم.

کد خبر 6090041

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد