Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لبناني الاخبار ؛ وزیر کشور لبنان نتایج انتخابات پارلمانی این کشور و ترکیب مجلس نمایندگان را که بر اساس آن «۶۷ نفر از ۱۲۸» نمایندگان راه یافته به مجلس از حزب الله لبنان و هم پیمانان حزب الله لبنان هستند اعلام کرد.

بر اساس اعلام نهاد مشنوق وزیر کشور لبنان، فهرست جریان ملی آزاد لبنان (فهرست نزدیک به میشل عون رئیس جمهور) که به فراکسیون «لبنان قوی» معروف است، با ۲۹ کرسی در صدر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اظهارات وزیر کشور لبنان تعداد نمایندگان پیروز در فهرست‌های مختلف انتخاباتی در لبنان به شرح زیر است،   - فراکسیون لبنان قوی ۲۹ نماینده
- جریان المستقبل ۲۰ نماینده
- حزب القوات اللبنانیه (نیرو‌های لبنانی) ۱۴ نماینده
- جنبش امل ۱۶ نماینده
- حزب الله ۱۳ نماینده
- حزب سوسیالیست ۹ نماینده
- نجیب میقاتی و هم پیمانانش ۴ نماینده
- حزب قومی ۳ نماینده
- حزب مَرَدَه ۳ نماینده
- حزب الکتائب ۳ نماینده
- مستقل‌های هشت مارس ۸ نماینده
- احباش یک نماینده
- نامزد‌های مستقل ۴ نماینده
- همه ما ملی گراییم، یک نماینده
لازم به ذکر است در بیان نتیجه انتخابات حوزه اول انتخاباتی شمال (عمار) استثناء شده است، اما براساس نتیجه به دست آمده در این حوزه دو نماینده از جریان ملی آزاد، چهار نماینده از جریان المستقبل و یک نماینده از القوات اللبنانیه به پارلمان راه یافته اند. همچنین بر اساس نتیجه نهایی در حوزه انتخابیه بقاع مرکزی، از فهرست نقولا فتوش- حزب الله و هم پیمانانش دو نماینده، از فهرست لبنان قوی دو نماینده و از فهرست جریان المستقبل یک نماینده به پارلمان راه یافتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب: ماموریت دشوار شهرداری گرگان در خانه الریاضی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس این دوره از لیگ غرب آسیا موسوم به واسل لیگ با یک ماه تاخیر به علت انصراف تیم دینامو کلوب لبنان و مسائل امنیتی برگزار شد.

در پایان دور گروهی تیم‌های شهرداری گرگان ایران و الریاضی بیروت لبنان از منطقه غرب و تیم‌های الکویت کویت و المنامة بحرین (قهرمان دوره قبل) از منطقه خلیج فارس به عنوان سرگروه به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به صورت رفت و برگشت در پلی آف شرکت کردند و تیم برتر به نیمه نهایی راه یافت.

در این دوره تیم ارتودوکسی اردن که در دور گروهی در گروه دو حضور داشت به علت شرایط امنیتی منطقه انصراف داد. در مرحله فینال نیز به مانند دور نیمه نهایی تیم‌ها به صورت ۲ برد از ۳ مصاف روبروی هم قرار گرفتند.

۳ برتر منطقه غرب و ۳ تیم برتر منطقه خلیج فارس به مرحله نهایی (فاینال ایت) صعود می‌کنند که به همراه تیم‌های برتر منطقه آسیای مرکزی و جنوب آسیا به رقابت خواهند پرداخت. تاریخ و محل برگزاری مرحله نهایی هنوز اعلام نشده است.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:
 منطقه غرب:
 فینال - بازی سوم - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت:
الریاضی بیروت لبنان - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۲:۱۵ - سالن ذوق مکایل بیروت) مجموع دو دیدار: ۱ - ۱

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد. تیم شهرداری گرگان در دیدار نخست مرحله فینال ۶۰ - ۹۵ از تیم الریاضی بیروت شکست خورد و در دیدار دوم ۹۵ - ۸۵ به برتری رسید.
در این دوره تیم ساجس (الحکمه) لبنان با شکست الشرطه عراق سوم شد.

منطقه خلیج فارس:
فینال - بازی سوم:
المنامه بحرین ۹۲ - ۹۹ الکویت کویت مجموع ۳ دیدار: ۱ - ۲ به سود الکویت

در این منطقه تیم‌های الکاظمه کویت و المحرق بحرین سوم و چهارم شدند.

در دوره قبل تیم المنامه بحرین قهرمان شد.

دیگر خبرها

  • شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان
  • وزیر دفاع اسرائیل : تابستان داغی پیش روی لبنان است
  • دیدار «اولیانوف» با مدیرکل آژانس اتمی با موضوع ایران
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • امشب: ماموریت دشوار شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • آخرین جزئیات گواهینامه موتورسیکلت بانوان از زبان وزیر کشور
  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورت‌جلسه شعب اعلام می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورتجلسه شعب اعلام می‌شود
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان