Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@18:40:05 GMT

مهم ترین مطالبات زنان کارگر

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۲۷۲۵

سمیه گلپور، رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه قشر بانوان در حوزه کار مظلوم مانده‌اند، اظهار کرد: جامعه زنان کارگر در عرصه‌های مختلف نیازمند توجه هر چه بیشتر هستند.

گلپور افزود: مهم ترین مطالبات زنان کارگر، ایجاد کارگروه اختصاصی در دل وزارت کار است که همین کارگروه می‌تواند بهترین محرک برای اشتغالزایی زنانباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کارگروه باید شامل بخش‌های مختلفی همچون صنعت، کشاورزی و غیره باشد، تصریح کرد: افرادی که عضو این کارگروه می‌شوند، می‌توانند نقش بسزایی را در رفع خلأهای موجود ایفا کنند.

رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، گفت: زنان در بسیاری از مواقع از حقوق اولیه خود محروم هستند و این کارگروه می‌تواند اهرم فشاری باشد برای جلوگیری از ضایع شدن حق زنان کارگر که برای امرار معاش خود، قدرت دفاعی را از دست داده‌اند.

گلپور، خاطرنشان کرد: تا زمانی که دید جامعه نسبت به زنان، با مردان یکسان نشود، نمی‌توان از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر زنان کارگر دارای تخصص هستند، چرا به آن‌ها در زمینه‌های مختلف بهای کافی داده نمی‌شود؟

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران زنان کشاورزی حقوق جامعه مردان مشکلات کارگران زنان کارگر مطالبات زنان کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در این دانشگاه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم با تأکید بر نقش «زنان» در «خانواده» اظهار کرد: زن در اجتماع و خانواده نقش محوری دارد؛ بنابراین زنان با حضور خود در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی می‌توانند به حقوق خود واقف شوند و اگر آنان را از این حضور محروم کنیم، برخلاف تعالیم اسلامی عمل کرده‌ایم.

وی با تأکید بر پژوهش‌های جدی در حوزه زنان بر اساس تعالیم دین اسلام و فرهنگ ایرانی بیان کرد:‌ بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند. مولدبودن به معنای ساختن یک خط و یک حرکت فکری پایدارِ سالم نسل طیب بوده و در هر نهاد سازنده‌ای، عنصر زن مولد است.

مسئولان امور بانوان در هویت‌سازی دختران دانشجو وظیفه‌ای سنگین دارند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده نیز با تأکید بر جایگاه نمایندگان حوزه زنان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان و رابطان امور بانوان به‌عنوان ارتباط‌دهندگان دو نسل جوان و میان‌سال جامعه زنان در فرآیند هویت‌یابی و هویت‌سازی دختران دانشجو وظیفه‌ای سنگین به عهده‌دارند.

عاصمه قاسمی با تأکید بر هویت‌یابی و هویت‌سازی زن مسلمان ایرانی عنوان کرد: رابطان و مسئولان امور بانوان در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی، هم وظیفه سازمانی را به عهده دارند و هم در خانواده و جامعه، انسان متعهدی هستند که باید بر پایه تعلیم و تربیت اجتماعی بین این دو مسئولیت خطیر، پیوند مناسب برقرار کنند.

طرح‌های حمایتی مقطعی جوابگوی نیاز بانوان شاغل نیست

معاون امور مدارس سمای استان اصفهان نیز با ارائه آمار بانوان شاغل در سطح مدارس سما بر نقش بی‌بدیل مدارس سما در امر تعلیم و تربیت تأکید کرد و توضیح داد: با توجه به توانمندی بانوان در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی، طرح‌های حمایتی مقطعی جوابگوی نیاز بانوان شاغل در سمت‌های اجرایی نیست و این گروه از بانوان به دلیل صرف زمان کمتر، در کنار خانواده و به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، نیازمند بسته‌های حمایتی خانواده با توجه به مراحل مختلف زندگی هستند.

نفیسه حسین پور اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از توانمندی کافی در راستای ارائه خدمات نگهداری کودکان در سنین مختلف و برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و توانمندسازی برای اعضای خانواده بانوان شاغل برخوردار بوده و این دانشگاه نیازمند طرح‌های کلان حمایتی با استفاده از امکانات و خدمات موجود در معاونت‌های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای است.

اکرم‌السادات میرممتاز، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، استاد مشاور کانون کارآفرینی و صنایع خلاق و عضو شورای کمیته تعامل دانشگاه و خانواده و دبیر کارگروه آموزشی پژوهشی شورای مشورتی اساتید نهاد مقام معظم رهبری نیز به ارائه گزارش راه‌اندازی کانون کارآفرینی و صنایع خلاق و میزان مشارکت دانشجویان دختر دانشگاه در این کانون پرداخت.

فعالیت‌های علمی بانوان باید باعث افزایش کیفیت زندگی شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز بیان کرد: فعالیت‌های علمی و اجرایی بانوان به‌عنوان نیرو‌های انسانی تحول‌گرا باید باعث افزایش کیفیت زندگی خود، خانواده، دانشجویان و جامعه اطرافشان شود.

نرگس عطریان با بیان اینکه افزایش نبوغ اخلاقی و رشد هوش فرهنگی، لازمه حفظ تعادل در بین ساعات کاری و مناسبات دنیای زنانه است، تبیین کرد: اخلاق حرفه‌ای در کنار اخلاق اجتماعی، مدیریت مصرف رسانه، مدیریت ارتباطات صحیح، مدیریت فکر و توجه به اهمیت خانواده‌مداری و تربیت اصولی فرزندان ازجمله شایستگی‌های زنان دنیای امروزی است.

به گزارش آنا، در این مراسم، منصوره پورمیری عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) که سابقه عضویت در گروه مشاوران جوان استاندار اصفهان و فعالیت در حوزه ارزیابی شایستگی و توانمندسازی مدیران زن استان را در کارنامه خود دارد به‌عنوان مسئول امور بانوان و خانواده استان اصفهان معرفی و از تلاش بدری شاه طالبی در دوران مسئولیت در این پست قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار