Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌سیدمهرداد سیدعلیخانی، رئیس کمیته بخش ناشران دیجیتال سی ویکیمن نمایشگاه کتاب تهران درگفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جزئیات این بخش و محتوا و محصولات ارائه شده در این دوره گفت: در حال حاضر ۷۴ ناشر از ۱۵۰ ناشر شرکت کننده در نمایشگاه کتاب در این بخش حضور دارند؛ اما متاسفانه به دلیل اینکه جانمایی کمی به این بخش تعلق گرفت و فضای نا مناسبی به این بخش تخصیص پیدا کرد و مجبور شدیم همه ناشران دیجیتال را به این حوزه ورود ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این بخش ۱۰۶ غرفه فعالیت می‌کنند و حوزه‌های مختلفی را در این بخش پوشش می‌دهند. بر این اساس محصولات دیجیتال در قالب‌های متنوعی از جمله آموزشی، کودک، مذهبی، دانشگاهی و عمومی به بازدیدکنندکان عرضه می‌شود. فضای در نظرگرفته شده به این بخش حدود ۲ هزار متر سالن است؛ دوستان ناشر، همچون ناشران مکتوب از روز نخست به مواردی ازجمله بن‌کارت‌های حمایتی، نصب دستگاه‌های کارت‌خوان بانک شهر مجهز شدند.

سیدعلیخانی درباره ویژگی‌های سالن ناشران دیجیتالی اظهار کرد: مزیتی که سالن ناشران دیجیتالی امسال نسبت به دوره‌های پیش در نمایشگاه کتاب دارد، باز بودن فضای غرفه‌ها است که شرایط را برای تردد افراد راحت‌تر کرده است. طبق همکاری‌هایی که مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب با کمیته ناشران دیجیتالی داشتند، همانند ناشران مکتوب تعرفه ثبت‌نام داشتیم و بن‌ها از روز اول برای ناشران و غرفه داران وصل شد.   برای اولین‌بار اعتماد به بخش خصوصی صورت گرفت
رئیس کمیته بخش ناشران دیجیتال سی ویکیمن نمایشگاه کتاب تهران با تاکید بر اینکه در این دوره اتفاق مهمی افتاد و برای اولین‌بار اعتماد به بخش خصوصی صورت گرفت، به ایکنا گفت: در دولت دوازدهم این اطمینان حاصل شد و واگذاری تصدی امور به بخش خصوصی اتفاق افتاد وهمه ناشران هم از این اتفاق راضی هستند چراکه خودشان هم در برگزاری این نمایشگاه و پایداری آن سهم مهمی دارند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات امسال این بود که انتظار داشتیم همچون ناشران مکتوب در فضای شبستان و در کنار گروه‌های مختلف باشیم، اما در این مورد مقداری دیر اقدام شد و قاعدتا فضا به ما اختصاص پیدا نکرد؛ فضای باقی مانده در شبستان محدود بود که انسجام بخش دیجیتال را می‌گرفت. بر این اساس تصمیم گرفتیم خارج از شبستان بخش را داشته باشیم.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه متاسفانه یک‌سری اقدامات برای حضور بخش دیجیتال در شبستان اصلی انجام نشد؛ افزود: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی می‌گفتند که ما نامه‌نگاری‌ها را به مرکز رسانه‌های دیجیتال انجام دادیم، اما در هر صورت ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم؛ بر همین اساس تصمیمی را با دوستان موسسات گرفتیم که از سال آینده هر ناشر دیجیتالی در بخش مکتوب خودش قرار بگیرد. به عنوان مثال ناشر دیجیتال کودک در بخش مکتوب کودک و ناشر دیجیتال دانشگاهی در بخش دانشگاهی و سایر بخش‌ها هم به همین شکل انجام خواهد شد. این اتفاق بسیار خوبی است که در سال آینده انجام خواهد شد.

در نوع ارائه خدمات جدا از ناشران مکتوب نیستیم

رئیس کمیته بخش ناشران دیجیتال سی ویکیمن نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: آنچه که لازم بود در نمایشگاه برای ما انجام شود، انجام شد؛ آن بخشی هم که در روابط عمومی نمایشگاه‌های فرهنگی مشکل داشتیم به همت دوستان انجام دادیم. اما خوشبختانه امسال تنها تفاوتی که با دیگر ناشران در نمایشگاه سی ویکم داریم در نوع ارائه محتوا است. محتوا از سوی دیگر ناشران به صورت مکتوب ارائه، اما از سوی ناشران دیجیتال به صورت داده و یا در قالب سی‌‌دی و در فرمت دیجیتالی عرضه می‌شود؛ در نتیجه امسال در نوع ارائه خدمات جدا از ناشران مکتوب نیستیم.

سیدعلیخانی درباره ویژگی‌های سالن ناشران دیجیتالی اظهار کرد: مزیتی که سالن ناشران دیجیتالی امسال نسبت به دوره‌های پیش در نمایشگاه کتاب دارد، باز بودن فضای غرفه‌ها است که شرایط را برای تردد افراد راحت‌تر کرده است. طبق همکاری‌هایی که مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب با کمیته ناشران دیجیتالی داشتند، همانند ناشران مکتوب تعرفه ثبت نام داشتیم و بن‌ها از روز اول برای ناشران و غرفه داران واصل شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم استقبال از بخش دیجیتال این دوره از نمایشگاه به ایکنا، گفت: روز‌های تعطیل استقبال خوبی از نمایشگاه می‌شود و معمولا روند نمایشگاه به این شکل است که روز‌های اول استقبال کم و در روز‌های آخر تجمع  و بازدید کنندگان بیشتر می‌شوند.   رئیس کمیته بخش ناشران دیجیتال سی ویکیمن نمایشگاه کتاب تهران در مورد محصولات دینی و قرآنی که امسال قرار است در بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه رونمایی شود گفت: یک محصول پژوهشی روز چهارشنبه با محوریت شهید مطهری توسط مرکز نور رونمایی خواهد شد. در کنار این‌ها از اولین سجاده الکترونیکی نماز هم به عوان کار‌ فاخر مذهبی این بخش رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران امروز پیش از آغاز دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه یک سال بیشتر به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری نمانده و اگر بخواهید وعده‌ای به شهروندان در خصوص نیاز شهر تهران و تحقق آن بدهد، اظهار کرد: ابتدا روز شوراها را به شورایی‌ها تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله همه شورائیان در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران و خادمین خوبی برای مردم خودشان باشند.

وی با تاکید بر اینکه بنده هیچ وقت وعده‌ای نمی‌دهم و بنابراین این بار هم وعده‌ای نخواهم داد، افزود: آنچه که در مسیر اجراست پروژه‌های عمرانی ما هستند. پروژه‌های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که به سرعت جلو می‌روند و امیدواریم به سرعت آماده و تحویل شوند و مردم از آنها استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برنامه‌هایی در ارتباط با خریدها به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی داریم که آنها هم با شدت و حدت هر چه تمام‌تر به‌رغم همه کارشکنی‌ها و کم‌کاری‌هایی که در بعضی‌ جاها ممکن است وجود داشته باشد انجام می‌شود.

چمران در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل واگن‌ها حل شده است، گفت: هنوز این مسئله حل نشده است البته دوستان وزارت کشور لطف کردند و گام‌هایی در این خصوص برداشته شده است. دوستان نامه دیگری دادند تا مبلغ تامین و به اعتبار سازنده واریز شود و آنها شروع به ساختن کنند، البته طبق قولی که از سازنده گرفتیم آنها کار ساخت را شروع کردند و این مایه امیدواری است. ان‌شاءالله بتوانند حدود 14 ماهی که قول دادند این کار را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: دیدگاهی که من دارم جهادی است. چون همیشه در چنین مسیری حرکت می‌کردم. اینکه این پروژه‌ها و خریدها یک ساعت زودتر به نتیجه برسد به نفع مردم و برای من واقعا مهم است. تلاش از سوی اعضای شورا صورت می‌گیرد هر کس به میزان توانش تلاش می‌کند که بتواند این مشکلات را حل بکند البته  مشکلات هم فراوان است.

رئیس شورای شهر تهران تاخیر در این مسیر باعث از دست رفتن زمان می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این مسائل را انجام بدهیم. نه این دوره دوره‌های قبل هم اینچنین بوده. مثلا در دوره‌های قبل برای تاسیس بانک شهر نیاز به 200،300 امضا بود شبانه کسانی را مامور کردیم که از افراد امضاهایشان را بگیرند. با چنین حرکات جهادی باید کارها را انجام داد. اگر غیر از این باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

چمران درباره مافیای خودروهای برقی انتقاد کرده است، گفت: چون در این باره اطلاعاتم دقیق و صددرصدی نیست نمی‌توانم اظهارنظر بکنم.

وی در پاسخ به این سؤال که نمایشگاه کتاب باز هم در بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: خوشخبختانه تعدادی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده بودند. برگزاری چنین نمایشگاه‌های رفت و آمد را مختل می‌کند البته مسئولان اعلام کرده‌اند سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که اخیراً در سکوهای مترو تبلیغاتی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنعت، حمل و نقل ریلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مشاهده می‌شود، گفت: اگر این تبلیغات را شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند انجام داده باشند آنها هر تبلیغی که مجاز باشد می‌گذارند اما اگر این تبلیغ را خود مترو گذاشته باشد قطعاً ما برخورد می‌کنیم. اگر شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند دیگر دست مترو نبوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب