Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته همچون سراسر کشور در آران و بیدگل با کاهش ۳۴ درصدی مواجه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در آیین تجلیل از معتکفان،عوامل اجرایی و برگزیدگان مسابقات قرآنی اعتکاف سال ۹۷ شهرستان آران و بیدگل گفت: امسال آیین معنوی اعتکاف با حضور یک هزار و ۶۳۲ معتکف در ۲۱ مسجد شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۸ نفر از معتکفان زن بودند که ۶۲ درصد از کل معتکفین شهرستان را تشکیل دادند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل اظهار داشت: یبیشترین تعداد معتکفین در یک مسجد به ترتیب به مساجد اعظم محقق با ۲۳۱معتکف، جامع قاضی با ۲۱۰معتکف و صاحب الزمان(عج) سلمقان با ۲۱۰ معتکف اختصاص دارد.

حجت الاسلام مردان با اشاره به همزمانی اعتکاف با ایام تعطیلات نوروزی و ایام مسافرت خانواده ها بیان داشت: اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته همچون سراسر کشور در آران و بیدگل با کاهش ۳۴ درصدی مواجه بود و البته علیرغم کاهش معتکفین، برنامه های اعتکاف در کلیه مساجد شهرستان از لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشت.

رئیس ستاد اعتکاف آران و بیدگل افزود: از لحاظ تحصیلات، ۳۹ درصد معتکفین امسال تحصیلات بالای دیپلم، ۱۷ درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم بودند. همچنین ۳۷ درصد معتکفین امسال شهرستان آران و بیدگل، دانشجو، طلبه و دانش آموز بودند.

مردان با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۳۵۸ نفر و به عبارتی ۸۳ درصد معتکفین در مناطق شهری و ۲۷۴ نفر در مناطق روستایی شهرستان معتکف شدند، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش سامانه ثبت اطلاعات معتکفین،  ۴۸۳ نفر یعنی ۳۰ درصد شرکت کنندگان اعتکاف امسال سابقه بیش از سه بار شرکت در این مراسم را داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: ۵۷ درصد معتکفین امسال شهرستان متاهل و ۴۶ درصد مجرد و بیشترین رده سنی شرکت کنندگان در آیین اعتکاف ۱۵ تا ۲۰ سال بودند و ۵۴۴ نفر هم در رده سنی بالای ۴۰ سال حضور داشتند.

حجت الاسلام مردان افزود: برنامه های متنوعی برای اعتکاف امسال برنامه ریزی شد که اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، مسابقه کتابخوانی شبان عاشق، مسابقه دل نوشته و اعزام سخنران و مداح از مهم ترین این برنامه ها بود.

وی اضافه کرد: امسال در مسابقه قرآنی طرح با قرآن در زلال اعتکاف که به صورت کشوری برگزار شد، یک هزار و ۱۷۵ نفر از آران و بیدگل شرکت کردند که بیشترین میزان مشارکت در مسابقه در سطح استان اصفهان بود.

در پایان این مراسم قرعه کشی مسابقات قرآنی و فرهنگی اعتکاف برگزار شد و اسامی ۴۵ نفر  از برگزیدگان مسابقات و خادمین منتخب اعتکاف شهرستان برای اعزام به مشهد مقدس اعلام شد.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام مسجد نمایشگاه کتاب مصلی وزارت ارشاد بیرجند کتاب نمایشگاه اقتصاد مقاومتی تجلیل از عوامل اجرایی اعتکاف حجت الاسلام سمیع الله مردان حجت الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل مراسم اعتکاف اعتکاف آران و بیدگل کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی نوروزی قم نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی قم گفت: حوادث ترافیکی قم امسال حدود هزار سانحه بوده که منجر به انتقال ۳۶۰۰ مصدوم جاده‌ای توسط اورژانس قم به مراکز درمانی این شهرستان شده و این حوادث نسبت به سال قبل کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: از بدو طرح سلامت نوروزی تاکنون ۱۹۶۰۰ بیمار به مراکز درمانی قم مراجعه کرده‌اند که ۳۸۰۰ نفر آنان بستری شده‌اند و ۱۴۰۰ عمل جراحی روی آنها انجام شده است.

عین اللهی ادامه داد: تیم‌های نظارتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در این مدت ۵۵۰۰ بازدید از اماکن مختلف داشته‌اند و ۷ تن مواد غذایی فاسد نیز در این مدت معدوم شده است.

کد خبر 6063688 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • کاهش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی نوروزی قم نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام