Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دکتر حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مراسم انعقاد تفاهم نامه علمی با شهرداری بومهن با بیان اینکه اولین رسالت دانشگاه خدمت رسانی به مردم منطقه است، گفت: نخبگان دانشگاه می توانند کمک های منحصر به فردی به مردم منطقه، شهر و روستاهای اطراف خود ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شهرکی پور افزود: دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دارای تخصص های عمرانی و شهرسازی است که برخی از آنها به طور مستقیم با حوزه معاونت خدمات شهری در ارتباط هستند و فعالیت‌هایی را با حوزه‌های مختلف شهرداری انجام می دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فرآیند این جلسات پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد و دانشگاه با تمام قوا و توانی که دارد در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به امکانات وسیع و آزمایشگاه های مجهزی که واحد دانشگاهی رودهن در اختیار دارد، شهرداری می تواند از این امکانات به نفع شهر و مردم منطقه استفاده کند، همانطور که شهرداری آبعلی زمینه لازم را جهت بهره برداری و انجام آزمایشات خاک شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تدارک دیده است.

دکتر شهرکی پور با بیان اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن متعهد به خدمت رسانی به جامعه هستند، گفت: امیدواریم الگو و مدلی را برای ارتباط مستمر تعریف کنیم که آیندگان هم از همان الگو و راه استفاده کنند.

مهندس علی بخشی شهردار بومهن نیز در این نشست گفت: امیدوارم با یاری خداوند و امضای این تفاهم‌نامه شاهد اتفاقات خوب و مبارک در حوزه‌های مختلف شهرداری به ویژه حوزه گسترده معاونت عمران، معاونت خدمات و محیط زیست شهری باشیم.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به منظور توسعه، تحکیم همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شهرداری بومهن منعقد شده است، افزود: هدف از این تفاهم‌نامه کارشناسی کردن مشکلات جاری در شهر بومهن در زمینه فعالیت‌های عمرانی و ارائه راهکارهای اجرایی از سوی دانشگاه است.

شهردار بومهن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از دانشگاه های برتر و دارای رتبه بالا در سطح دانشگاه های منطقه و حتی کل دانشگاه های کشور است.

202

تفاهم قرارداد همکاری دانشگاه آزاد شهرداری واحد بومهن

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان کتابخانه‌های رضوی و مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، تبادل اطلاعات و تجربیات مربوط به ارتقا و به‌روزرسانی خدمات کتابخانه‌ای در حوزه‌های فیزیکی و مجازی، ازجمله توسعه منابع الکترونیکی و کتابخانه‌های دیجیتال، حفاظت و مرمت منابع کتابخانه‌ای از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

پرفسور دکتر ایجی ساگاوا رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو در این جلسه که همراه با دکتر تاکوجی ناگاتا استاد دانشگاه هاننان، دکتر کازئو موریموتو، دکتر نائوکی نیشیاما دانشجوی دوره دکتری مطالعات آسیایی حضورداشتند ایجاد و توسعه ارتباط با سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی این آستان را باعث ارتقای مقام دانشگاه در رشته اسلام و ایران شناسی در سطح ملی ژاپن توصیف کرد.

وی با تشکر از مهمان نوازی میزبان، این سفر را نخستین سفر خود به جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مطمئن بودم آستان قدس رضوی به عنوان نهاد مذهبی جایگاه مهمی را در این کشور دارد و  به  علت اهمیت مذهبی این مکان، این مجموعه از اهمیت علمی و فرهنگی بسیاری هم برخوردار  و این بسیار تحسین برانگیز است.

رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو دانشگاه توکیو با قدمت ۱۵۰ سال را‌ی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های شرق آسیا معرفی کرد که کتابخانه مطالعات آسیایی آن با هدف جمع آوری منابع مطالعاتی آسیا پژوهی از گوشه و کنار موسسات علمی این کشور در ۴ سال گذشته بهره برداری شده است.

ایجی ساگاوا افزود: با وجود اینکه به لحاظ منابع اسلام و ایران شناسی در سطح ملی ژاپن رده یک هستیم، اما وجود فقط ۶۰۰ نسخه خطی اسلامی در این مکان نشان از آن است که هنوز جای تلاش برای درک تمدن اسلامی  را داریم و خواهان آن هستیم که با مساعدت این کتابخانه تراز خود را بالا ببریم.

این متخصص تاریخ باستانی چین همچنین گذری به بازدید از موزه‌های رضوی داشت و گفت: در موزه‌های ژاپن بالاترین شی به نمایش درآمده جواهرات است در حالی که این مکان مملو از این جواهرات است.

پشتوانه تمدن ایرانی زمینه ساز شکل گیری کتابخانه رضوی
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این جلسه، متمدن بودن و با فرهنگ بودن را از ویژگی‌های کشور ایران با تمدنی چند هزار ساله برشمرد و گفت: این دو ویژگی ایران باعث ایجاد کتابخانه‌ای  است که هزار و صد سال قدمت دارد و بزرگترین مجموعه موقوفاتی دنیا به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی،  همچنین با اشاره به آموزه‌های دینی امامان شیعه در خصوص داشتن افق وسیع برای پیشرفت، گفت: کتابخانه‌های آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد که علم پژوهان در اقصی نقاط دنیا مبادله، مباحثه و تفاهم همکاری داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت کتابخانه مطالعات آسیایی توکیو، توسعه معرفی اسلام در دنیا خروجی این تفاهم نامه شود.

در ادامه این مراسم طرفین با اهدای هدایایی که معرفی کننده هویت و فرهنگ و تمدن ملت‌ها هستند از یکدیگر قدردانی کردند.

 زمینه‌های ایجاد همکاری‌ها
همکاری بین کارشناسان و پژوهشگران طرفین در آموزش و پژوهش‌های مرتبط با زمینه‌هایی مانند مستندسازی، علم اطلاعات، ویرایش نسخه‌های خطی و اسناد، ترجمه و انتشار از مفاد این تفاهم نامه بود که طرفین آن را به امضا رساندند.

همچنین ایجاد و به اشتراک‌گذاری مجموعه‌های دیجیتال در موضوعات موردعلاقه مشترک، تبادل منابع منتشره طرفین در زمینه‌های مربوط و همکاری بین کارشناسان و پژوهشگران وابسته یا معرفی‌شده طرفین از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می‌رود

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
  • امضای تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و دانشگاه تهران
  • امضای تفاهم نامه فدراسیون فوتبال با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و افغانستان
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک دی، سازمان اموال و املاک کوثر و سازمان سیاحتی کوثر
  • افزایش همکاری‌های علمی ایران و افغانستان
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان کتابخانه‌های رضوی و مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو
  • امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه‌های رضوی و مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان