Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:41:14 GMT

جای وقف علم و فناوری در جامعه ایرانی خالی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۳۹۰۳

جای وقف علم و فناوری در جامعه ایرانی خالی است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین نشست تخصصی «وقف علم و فناوری» صبح امروز با حضور اعضای هیأت علمی و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان در محل زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان بر حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت بزرگ این قشر تأکید دارند، زیرا قشری دانا و توانا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که با تکیه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پر تلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد.
مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی، شناسایی و جذب استعدادهای جوان را از وظایف مهم دستگاه‌ها برشمردند و تذکر دادند که قبل از اینکه بیگانگان در نمایشگاه‌های علمی داخل کشور یا با روش‌های دیگر، این سرمایه‌های عظیم را کشف و جذب کنند، شما این جوانان فرزانه را شناسایی کنید و مورد حمایت قرار دهید.
وی افزود: در کشورهای غربی، وقف در عرصه علم و فناوری رشد خوبی داشته، بطوری که بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان، وقفی هستند، اما جای این نوع وقف در جامعه ایرانی خالی است، زیرا آنچنان که باید و شاید در جامعه فرهنگ‌سازی نشده است.

تدینی با اشاره به اینکه موقوفات استان بیشتر به حوزه‌های فرهنگی و مذهبی اختصاص دارد، اظهار کرد: چنانچه ارتباط خوبی بین سازمان اوقاف و جامعه علمی و دانشگاهی ما برقرار شود دانشگاهیان می‌توانند سفیران و یاوران خوبی برای وقف باشند و قطعاً در رشد وقف علم و فناوری بسیار مؤثر خواهند بود.
در این نشست بسیاری از دانشجویان فعال تشکل‌های دانشجویی برای همکاری با اوقاف به عنوان یاور وقف به ویژه در زمینه تولید محصولات فرهنگی برای معرفی نهاد وقف استقبال و اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست برخط ایده پردازی با موضوع راهکارهای ترویج گفتمان مقاومت در جامعه چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور عباس بازدار کنشگر و فعال حوزه بین الملل و زینب شریعتمدار ایده‌پرداز و فعال حوزه بین الملل توسط بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا برگزار می‌شود.

نشست مذکور روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۲۰ به صورت برخط از طریق پیوند https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam برگزار می‌شود.

کد خبر 6098036 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • مد خوب، مد بد!
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش