Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج گفت: پرداختن به سواد فضای مجازی در مراکز علمی و دانشگاهی بسیار مهم است و تحولات جدید تنها ناشی از ورود فناوری‌های جدید نیست. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمدرضا متین‌فر مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج روز گذشته در نشست تخصصی فضای مجازی در دانشگاه آزاد اردبیل گفت: این هسته‌های علمی باید در راستای جهت دهی ذهنی و واکسینه کردن مخاطبان از تهدیدات فضای مجازی فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متین‌فر تغییر ناشی از فضای مجازی را اجتناب ناپذیر و این تغییرات را دارای دو بعد فرصت و تهدید دانست و افزود: برای از بین بردن تهدید‌ها می‌بایست بحث آموزش سواد فضای مجازی در جامعه فراگیر شود.

مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج با اشاره به دگردیسی دیجیتال در جامعه تصریح کرد: برای اتخاذ راهکار‌های مناسب برای مواجه با هر پدیده و انتخاب مناسب‌ترین مسیر لازم، باید در ابتدا از آن پدیده شناخت جامع و کاملی داشته باشیم.

وی در این خصوص ضرورت پرداختن به سواد فضای مجازی را بویژه در مراکز علمی و دانشگاهی مهم ارزیابی کرد و با اشاره به موضوع اکوسیستم باز و پیوستگی فناوری هوشمند یادآور شد: تحولات جدید تنها ناشی از ورود فناوری‌های جدید نیست.

متین‌فر خواستگاه پرداختن به موضوع فضای مجازی را مدارس و دانشگاه‌ها برشمرد و بیان داشت: اساتید دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند با ارتقا سواد فضای مجازی نقش خود را در جهت دهی و راهنمایی فکر و ذهن دانشجویان و دانش آموزان ایفا کنند.

مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج در پایان با بیان اینکه قشر فرهیخته و نخبه در مقایسه با سایر اقشار جامعه واقع  گرایانه با فضای مجازی برخورد می‌کنند، متذکر شد: این افراد فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی را تا حدودی شناخته و با گرایش به توانمندسازی سواد رسانه‌ای تهدید‌ها را خنثی و برای فرصت‌ها برنامه ریزی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد