Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@04:26:12 GMT

کرباسیان: پولشویی آثار مخربی بر امنیت سیاسی کشور دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۴۲۳۱

کرباسیان: پولشویی آثار مخربی بر امنیت سیاسی کشور دارد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پولشویی آثار مخربی بر امنیت سیاسی و اقتصادی کشور دارد بنابراین ضرورت داشت دولت برای تعیین جرایم مبارزه با پولشویی لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

خبرگزاری فارس: مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷) خانه ملت، در جریان بررسی نمایندگان برای لایحه مبارزه با پولشویی در دفاع از این لایحه اظهار داشت: پولشویی آثار مخربی بر امنیت سیاسی و اقتصادی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اهمیت این موضوع باعث شد تا در سال ۸۶ برای تعیین راهکار‌های مبارزه با پولشویی قانونی مصوب شود.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: با نگاه به حل مسائل داخلی از سال ۸۸ کار اجرایی این قانون دنبال و آغاز شد.

وی با اشاره به قانون مبارزه با پولشویی و اجرای آن عنوان کرد: در این قانون پدیده پولشویی جرم در نظر گرفته شده است بنابراین دولت برای رفع نیاز‌های قانونی آن لایحه‌ای با عنوان مبارزه با پولشویی به مجلس ارائه کرد.

کرباسیان عدم تناسب جرم و مجازات‌ها را یکی از دلایل اصلی ارائه لایحه مبارزه با پولشویی عنوان کرد و یادآور شد: در قانون ذکر شده دایره شمول جرم فقط درون کشور بود و همچنین برای تغییر در ترکیب شورای عالی در قانون فعلی و اصلاح اعضا لازم دیدیم که چنین لایحه‌ای ارائه شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ضرورت داشت که در دولت جرایم مبارزه با پولشویی لحاظ شود لذا طی این لایحه ما به کلیه جرایم ناشی از پولشویی اشاره کرده‌ایم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003OrI

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: در بحث مبارزه با سرقت حضور پلیس در سطح شهر بایستی با آمادگی، هوشیاری و اشراف کامل باشد تا تحرک از مجرم و مخلان نظم و امنیت سلب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سردار محمدعلی نوری‌نژاد با ورود به شیراز و در جمع فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی استان فارس، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مقتدرانه  کارکنان فراجا در ماموریت‌های مختلف، اظهار داشت: امنیت در سایه اقتدار پلیس در جامعه به وجود می‌آید و زمانی محقق می‌شود که رضایت کامل شهروندان را در پی داشته باشد.

وی افزود: در استان فارس اتحاد و همدلی خیلی خوبی بین فرمانده و  مجموعه تحت امر وجود داشته  و سردار "حبیبی" شخصا خودش در صحنه‌ها حضور دارد و این باعث می‌شود که در همه ماموریت‌ها موفق باشند و این موضوع باعث قوت قلب دیگر کارکنان نیز می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ما باید در زمینه مبارزه با سرقت از ظرفیت دیگر سازمان‌ها نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: روند رو به رشد کشفیات در کل کشور الحمدالله  محسوس است که جای تقدیر دارد.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه اصلی ترین عامل برای موفقیت در ماموریت‌ها، اشراف اطلاعاتی است، عنوان داشت: امیدوارم وقوع سرقت سیر نزولی طی کند ولی در صورت وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ما باید با قاطعیت در صحنه حاضر شویم و نسبت به دستگیری فرد مجرم سریعا اقدام کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با بیان اینکه حفظ صحنه جرم و کشف آن یکی از موثرترین موارد در کشف وقوع است، خاطر نشان کرد: در وقوع سرقت‌ها معتادان نقش زیادی دارند که پلیس  باید همانند گذشته  آنان را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در جهت سلب تحرک مجرمان پابند الکترونیکی کار پیشگیرانه دارد، تصریح کرد: پابند الکترونیکی در بازدارندگی موثر است و باعث کاهش سرقت نیز می‌شود.

گفتنی است در پایان رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا از سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت مطلوب در فارس تقدیر کرد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم