Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:55:44 GMT

روادید با ازبکستان باید برقرار شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۴۳۸۶

روادید با ازبکستان باید برقرار شود

به گزارش ایسکانیوز؛ بهادر عبدالله‌اف در نشست با استاندار مازندران در استانداری این استان با بیان این که مازندران با سه میلیون نفر جمعیت، سالانه ۲۰ میلیون گردشگر دارد و این رقم بسیار شگفت‌انگیز است، اظهار کرد: در ازبکستان با ۳۰ میلیون نفر جمعیت میزان توریست خارجی به پنج میلیون نفر هم نمی‌رسد.

وی با بیان این که سیاست عمده دولت ازبکستان کمک به توسعه گردشگری است، گفت: با هفت کشور غیر از حوزه «سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی.اس( CIS )» لغو روادید کرده و بدون ویزا رفت‌وآمد داریم، این امر عامل مهمی در توسعه گردشگری است.

سفیر ازبکستان در تهران با اشاره به شهرهای باستانی سمرقند و بخارا در ازبکستان و بناهای قدیمی آن و نزدیکی معماری دو کشور افزود: این امکان برای شهروندان مازندرانی وجود دارد که ویزا از سفارت صادر نشود و آن‌ها از فرودگاه یا سمرقند و بخارا ویزا دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های توریستی آمادگی داشته باشند پرواز چارتری برای بازدید در نظر گرفته و افراد در فرودگاه ویزا دریافت خواهند کرد.

عبدالله اف گفت: با توجه به این که کشاورزی در مازندران توسعه مناسبی دارد،ازبکستان آمادگی داد و ستد و تعامل با این استان را دارد.

حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، گردشگری و اقتصاد دریا محور، گفت: این امکان وجود دارد که ارتباط گسترده‌ای در حوزه اقتصادی و تجاری میان استان مازندران و کشور ازبکستان ایجاد شود.

وی افزود: ازبکستان یکی از کشورهای هدف استان مازندران در زمینه صادرات کیوی بوده و از نقاط قوت در تعامل بین مازندران و ازبکستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به وجود ظرفیت‌های فی‌مابین، خواستار تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی بین بخش خصوصی دو کشور شد و برای برپایی نمایشگاه ظرفیت‌های اقتصادی استان مازندران در ازبکستان اعلام آمادگی کرد.

خیریان پور همچنین با تاکید بر سنخیت بین دو منطقه، پیشنهاد پذیرش و اعزام هیئت اقتصادی بین دو منطقه را ارائه داد.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران در جلسه دیدار با سفیر ازبکستان اظهار کرد: استان مازندران در بخش توسعه صادرات با توجه به تولیدات گسترده مرکبات و کیوی می تواند موفق عمل کند. مازندران در ارتباط بخش تجارت بین المللی بسیار فعال می‌تواند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به قطع پرواز هوایی با کشور ازبکستان از حدود یک سال گذشته، بر ایجاد دوباره این مسیر هوایی به‌منظور تسریع در روابط تجاری تأکید کرد.

مهاجر، مانع بعدی تعاملات تجاری با ازبکستان را روادید عنوان کرد و افزود: روادید با کشور ازبکستان باید برقرار شود تا تعاملات تجاری انجام شود. طیور، آبزیان، ماهی قزل آلا و مرکبات از جمله قابلیت هایی است که در مازندران وجود دارد و در نهایت راه مناسبی باید برای تعامل دو سویه پیدا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: استان مازندران برای برگزاری نمایشگاه ظرفیت‌های تجاری استان در ازبکستان آمادگی کامل داشته که با عملیاتی‌سازی روابط تجاری می‌توان سطح همکاری دو منطقه را تا حد قابل‌توجه ارتقا دهیم.

بهادر عبدالله اف، سفیر جمهوری ازبکستان در ایران و هیئت همراه در سفر دو روزه به مازندران از بخش‌های مختلف استان بازدید کرده و بازدید از کشتارگاه میانکاله، طیور جویبار ، بازدید از شرکت پرورش ماهیان خاویاری قره برون جویبار، بازدید از مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا و ملاقات با استاندار مازندران ازجمله برنامه‌های اولین روز حضور سفیر ازبکستان در مازندران است.

بازدید از کارخانه سیمان مازندران، بازدید از مجموعه سنگ ظهیری، نشست با رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی و فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان استان، بازدید از شرکت تولیدی فولاد بهمن در شهرک صنعتی بشل و بازدید از شرکت تولیدی مازرون فوم قائم از جمله برنامه‌های دومین روز این هیئت خارجی در مازندران خواهد بود.

بهادر عبدالله‌اف ازبکستان مازندران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالین اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند، اما آنها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند. 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آنها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم. 

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسئولان اماراتی از آن بازدید کردند. 

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسئولین دو کشور آن را خنثی کرده اند. 

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد