Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:46:17 GMT

1200 عراقی مقیم در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۴۵۹۹

1200 عراقی مقیم در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند

نماینده کمیساریای مستقل انتخابات کشور عراق در استان یزد با اشاره به وجود قریب 1200 عراقی واجد شرایط برای حضور در انتخابات پارلمان عراق، گفت: در استان یزد سه صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

محمد لامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان کشور عراق هر چهار سال یک بار، اظهار کرد: این دوره از انتخابات پارلمان کشور عراق در روزهای 20 و 21 اردیبهشت‌ماه در خارج از کشور عراق و در روز 22 اردیبهشت‌ماه در خود کشور عراق برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بین این که در مجموع و براساس آمار وزارت کشور بین 100 تا 120 هزار عراقی در ایران زندگی می‌کنند، افزود: برخی از این افراد با کارت‌های اقامت و برخی نیز از طریق پاسپورت در ایران اقامت دارند.

وی در مورد انتخابات عراق در یزد خاطرنشان کرد: براساس آخرین امار ارائه شده از سوی اداره کل اتباع استانداری یزد،  1200 عراقی در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند که بیشتر آنها در شهرهای یزد، اردکان و میبد اقامت دارند.

لامی در مورد حوزه‌های انتخابیه عراقی‌های مقیم ایران در کشور نیز عنوان کرد: در مجموع انتخابات عراق در 14 استان ایران  برگزار می‌شود که اهواز با 7 صندوق اخذ رای بزرگترین حوزه انتخابیه است و یزد نیز دارای یک حوزه با سه صندوق رای خواهد بود.

وی با اشاره به مشارکت خوب عراقی‌های مقیم ایران در انتخابات‌های کشورشان، گفت: در انتخابات گذشته در یزد تعداد 1700 نفر شرکت داشتند که علت کاهش این تعداد برای انتخابات کنونی، بازگشت بسیاری از آنها به کشورشان یعنی عراق بوده است.

نماینده کمیساریای مستقل انتخابات کشور عراق در استان یزد در مورد انتخابات پارلمان عراق نیز یادآور شد: البته در انتخابات عراق نامزدهای انتخاباتی به صورت فردی با هم رقابت نمی‌کنند بلکه کاندیداها در قالب احزاب و گروه‌های مختلف معرفی می‌شوند که امسال 320 نماینده در قالب این گروه‌های سیاسی انتخاب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً 180 تا 190 کرسی پارلمان عراق با توجه به اکثریت شیعه در این کشور به احزاب شیعه تعلق می‌گیرد، 60 کرسی مربوط به اقلیم کردستان، 50 کرسی در اختیار اهل تسنن و 10 تا 15 کرسی نیز به اقلیت‌های دینی اختصاص پیدا می‌کند.

لامی با بیان این که در عراق بزرگترین لیست انتخاب شده در انتخابات پارلمان، حکومت را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: البته پس از ورود آمریکایی‌ها به این کشور و تغییراتی که در این باره اعمال کردند، در حال حاضر حکومت به شکل توافقی و ائتلافی شکل می‌گیرد که به همین دلیل نیز مشکلات زیادی از آن زمان تاکنون در این کشور ایجاد شده است.

نماینده کمیساریای مستقل انتخابات کشور عراق در استان یزد در پایان نیز از همکاری و همراهی مسئولان جمهوری اسلامی و استان برای برگزاری امن و آرام این انتخابات تشکر کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است

ایتنا - هکرهای وابسته به دولت چین دو یا سه بار تلاش کرده‌اند تا اسامی و مشخصات کارکنان وزارت دفاع بریتانیا را هک کنند.
اسکای‌نیوز بریتانیا روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت در گزارشی اختصاصی به نقل از چند نماینده پارلمان از چند مورد حمله سایبری «دولت چین» به وزارت دفاع بریتانیا خبر داد.

براساس این گزارش، هکرهای وابسته به دولت چین دو یا سه بار تلاش کرده‌اند تا اسامی و مشخصات کارکنان وزارت دفاع بریتانیا را هک کنند.

از قرار معلوم این حملات سایبری در ماه گذشته و با هدف نفوذ در سامانه پرداخت وزارت دفاع بریتانیا سازماندهی و اجرا شده است.

نمایندگان پارلمان به اسکای نیوز گفته‌اند هکرها تلاش کردند تا با رخنه به این سامانه، اطلاعات بانکی و مشخصات کارکنان و بازنشستگان را به دست بیاورند.

منابعی در وزارت دفاع بریتانیا با تائید ضمنی این حمله گفته‌اند که با وجود شرایط دشوار، مشکلی در پرداخت حقوق ماهانه کارکنان این نهاد دولتی به وجود نیامده است.
این خبر همزمان با سفر اروپایی شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری خلق چین منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • ۲۷۰ هزار گنبدی واجد شرایط رای دادن هستند
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • (تصاویر) جلسه جمعیت قمی‌های مقیم تهران
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • مرور یک تجاوز شیمیایی