Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:23:34 GMT

سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی پایین است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۴۶۱۴

سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی پایین است

بجنورد- ایرنا- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان کمتر از میانگین کشوری است گفت: هم اکنون این میزان به ازای هر نفر سالانه 7.1 کیلوگرم است.

محمدعلی مصباحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا میانگین کشوری سرانه مصرف آبزیان را 12.5 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در سبد غذایی خانوارهای این استان ماهی کم است زیرا که روش طبخ آبزیان نیز در بین خانوار ها ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های آموزشی با هدف افزایش مصرف ماهی در بین خانوارها در دست اجرا قرار دارد.
مصباحی اظهار کرد: این مرکز برای توسعه و ترویج بیش از پیش مصرف آبزی، بهینه کردن تولید و تامین سلامت جامعه گام‌های موثری در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در استان برداشته است.
وی با اشاره به تولید ماهی قزل آلا و کپور در این استان افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید یکهزار و 950 تن ماهی در خراسان شمالی هدفگذاری شده است که هم اکنون از برنامه جلوتر هستیم.
وی گفت: سال گذشته دو هزار تن انواع ماهی سردآبی و گرمابی در خراسان شمالی تولید شد که در مقایسه با سال قبل آن 25 درصد رشد داشت.
وی با اشاره به کیفیت بالای ماهی قزل آلا در این استان گفت: این نوع ماهی به استان های دیگر همچون گرگان نیز صادر می شود که قیمت آن در این استان به ازای هر کیلوگرم 125 هزار ریال و در گرگان 180 هزار ریال به فروش می رسد.
وی بیشترین تولید ماهی در این استان را مربوط به شهرستان شیروان و کمترین را مربوط به راز و جرگلان عنوان کرد و افزود: هم اکنون خراسان شمالی 80 استخر پرورش ماهی سردآبی و 95 استخر گرمابی دارد.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.
7186/3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبزيان توليد ماهي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید