Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:05:58 GMT

پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی برای ایجاد اشتغال روستایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۴۷۰۳

پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی برای ایجاد اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که هنرهای بومی مازندران قابلیت توسعه فراملی و درآمدزایی داشته گفت:بانک ها تا سقف 300میلیون تومان برای ایجاد اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت می کنند.

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل رضوی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران با بیان این که اهمیت به اشتغال روستایی در دستور کار جدی مازندران باید قرار گیرد، اظهار کرد: استاندار مازندران به آیین نامه‌ها اشراف دارد و با جدیت مسائل روستا را پیگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید اشتغال را در روستاها ایجاد کرده و درآمد روستاییان را افزایش دهیم تا سرعت عمل و دقت در تصویب و اجرای طرح‌ها به موقع صورت گیرد.

رضوی بیان کرد: مددجویان امداد، بهزیستی و خانواده شهدا با ایجاد تعاونی و یا سهامی خاص طبق قانون، تسهیلات چهار درصدی دریافت می‌کنند. فرمانداران و بخشداران نوک پیکان جذب و یا عدم جذب اعتبارات هستند که باید پیگیر مصوبات و طرح‌ها باشند.

وی تصریح کرد: به دستور ریاست جمهوری حداکثر عقد قرارداد با بانک‌ها تا تیر سال 97 است و سهم 100 درصدی استان که 470 میلیارد تومان است باید دریافت شود.

رضوی گفت: تسهیلات اعطایی به واحدهای احداثی و ایجادی تا سه سال تنفس دارد و این یعنی برخی از پروژه‌ها یک و یا دو سال تنفس داشته و بازپرداخت به مدت شش سال خواهد بود تا این واحدها به سودآوری برسد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: بانک‌ها با دریافت سفته تا 300 میلیون تومان تسهیلات به روستائیان می‌توانند پرداخت کنند. پروژه‌های بالای 15 میلیارد تومان باید توجیه چند استانی داشته باشد در غیر این صورت در کمیته ملی تصویب نمی‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: بحث توسعه استفاده از  لباس و غذاهای بومی در استان جدی گرفته شود. هنرهای بومی سه استان گیلان، گلستان و مازندران قابلیت توسعه ملی و فراملی داشته و امکان ایجاد درآمد از کنار این هنرها وجود دارد.

رضوی افزود: پایه تمام عطریجات و اسانس عطرها در جهان، گل محمدی است که مازندران شرایط خوبی در پرورش این گیاه دارد که  شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این امر وارد شوند. اگر می‌خواهیم حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد باید به بحث آموزش و تعیین بازار مصرف توجه شود تا کیفیت تولید را افزایش دهیم.

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری  خاطرنشان کرد: زمان پرداخت تسهیلات روستاییان و عشایر فرقی ندارد و دارای محدودیت زمان بوده که باید تسهیلات به موقع جذب شود و فرمانداران پیگیر این امر باشند.

محمد اسلامی، استاندار مازندران در کارگروه اشتغال استان با اشاره به این که سهل انگاری در زمینه اشتغال سبب عدم حل مشکل بیکاری می شود، اظهار کرد: اشتغال دولتی تصور نادرستی بوده که در جامعه وجود دارد و باید این نگاه را تغییر داد.

وی افزود: مسئولان نباید نسبت به مسئله اشتغال بی تفاوت باشند و کار باید در دست مردم بوده و تسهیل سازی و پیاده سازی مقررات باید از سوی مسئولان صورت گیرد.

استاندار مازندران با بیان این که در سال گذشته از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شد که ۶۲ میلیارد تومان تخصیص یافت.

اسلامی با تاکید بر این که دولت اراده قاطعی به خرج داده تا دغدغه بیکاری به ویژه بیکاری جوانان کاهش یابد، یادآور شد: توسعه کسب و کارهای متنوع سبب رونق اقتصادی در جامعه شده و در این راستا طرح های اشتغال باید در خارج از نوبت در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گیرد تا اشتغال  محقق شود.

وی با اشاره به این که جماعت تحصیلکرده فاقد مهارت هستند، از تفاهم با دانشگاه علمی و کاربردی برای مهارت آموزی افراد جویای کار خبر داد و افزود: طرح کارورزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و همگان در این زمینه تکلیف مشترک داشته و  هرگونه اشتغال باید با ثبت کد ملی متقاضی صورت گیرد و سامانه اشتغال نیز در این زمینه فعال شود.

استاندار مازندران به جمعیت بیش از ۵۰ درصدی روستایی استان اشاره کرد و گفت: معدل جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد بوده ولی در مازندران ۴۶.۲ درصد است و تلاش بر این بوده تا زندگی و کسب و کار روستاییان را توسعه دهیم.

اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی درنظر گرفته شد گفت: هفت هزار نفر برای اشتغال در روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

وی  در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر ۸۵ درصد شیر خوراکی از خارج از استان تامین می شود، گفت: طبق تفاهم نامه با یکی از واحدهای تولیدی مقرر شد نسبت به ایجاد پالایشگاه شیر اقدام شود؛ این امر سبب توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در حدود پنج هزار نفر می شود.

کامران اصغری مدیرکل کار و تعاون مازندران نیز در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه ۳۶۲ طرح کشاورزی به بانک معرفی شده گفت: ۶۲ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول جذب شده است.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی ثبت نام در حوزه های مختلف برای اشتغال،  از محل صندوق توسعه تسهیلات اشتغال درنظر گرفته شده که بیشترین اعتبار برای بانک کشاورزی تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود:  دو هزار و ۷۴۱ تقاضا برای اشتغال در حوزه دامداری در استان ثبت و در مجموع بیش از هفت هزار تقاضای اشتغال روستایی در استان در سامانه کارا ثبت شده است.

اصغری از برگزاری ۱۷ جلسه فنی برای بررسی طرح های اشتغال در استان خبر داد و گفت: اولویت های اشتغال استان شناسایی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با پرداخت تسهیلات کم بهره و ارائه تکنولوژی های روز دنیا محقق می شود.

او با بیان اینکه مرزها برای ورود علم و فناوری در راستای توسعه مکانیزاسیون نباید بسته شود، افزود: زمانیکه انحصار در هر بازای ایجاد شود، چالش هایی بدنبال دارد.

هاشمی ادامه داد: کارخانه تراکتورسازی از لحاظ امکانات و اعتبارات باید تقویت شود تا متقاضیان به تسهیلات کم بهره دست پیدا کنند، درغیراین صورت خروج از کشاورزی سنتی محقق نمی شود.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه درآمد کشاورزان با نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد سنخیتی ندارد، افزود: دولت باید الزامات لازم در راستای پرداخت تسهیلات کم بهره را فراهم کند تا وعده وعیدها محقق شود.

او گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت تسهیلات با نرخ بهره کمتر از ۱۰ درصد باید پرداخت شود تا تحولی در بخش مکانیزاسیون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای