Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس کشور در گردهمایی روسای بخش‌های سایبری کشورهای اورآسیا از حملات سایبری سازمان‌دهی شده برخی کشورها به ایران گلایه کرد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ اجتماعی پلیس نظرات

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در ششمین گردهمایی روسای بخش‌های سایبری کشورهای اروپا و آسیا با خیرمقدم به مهمانان حاضر در این نشست و مسئولین بخش‌های مرتبط با جرایم سایبری کشورهای آسیایی و اروپا و نمایندگان مجمع جهانی نوآوری اینترپل اظهار کرد: ایران کشوری پهناور،‌ چهارفصل و یکی از تاریخی‌ترین کشورهای جهان است که با سابقه کهن،‌ فرهنگ دیرینه و‌ آداب اسلامی و ایرانی با مردم مهربان خود همواره به دنبال تعالی بشر و دوستی با سایر کشورها دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مرزهای پهناور ایران از شهادت بیش از 13 هزار نفر در راستای تامین امنیت مردم این آب و خاک خبر داد و درباره همکاری‌های بین‌المللی کشورمان در حوزه امنیت تصریح کرد: ایران از اعضای فعال سازمان ملل متحد، سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، کنفرانس اسلامی و اوپک است و این نشاندهنده حرکت فعالانه جمهوری اسلامی ایران در  عرصه بین‌المللی است.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه فضای سایبر ابعاد زندگی مردم در حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است افزود: این فضا دارای فرصت‌های بسیار مناسبی همچون کاهش هزینه‌ها، جذابیت و تنوع و آزادی اطلاعات و ارتباطات برای کاربران خود است و اکثر کاربران دولتی و خصوصی خدمات مختلف خود را در بستر این فضا ارائه می‌دهند. لذا امنیت فضای سایبری دغدغه اصلی همه کشورهای دنیاست.

اشتری با بیان اینکه مقوله امنیت موضوعی به هم پیوسته است، گفت: این به هم پیوستگی یعنی همه کشورهای دنیا برای تامین امنیت سایبری خود نیازمند مشارکت‌های بین‌المللی هستند و تمام پلیس‌های جهان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی همچون اینترپل، یوروپل، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر مواد مخدر و بخش‌های خصوصی همکاری دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل، آن را گام مهمی در جهت مبارزه با جرایم سایبری عنوان کرد و گفت: حملات تروریستی سایبری توسط مجرمین به زیرساخت کشورها منجر به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی می‌شود که مقابله با این تهدیدات یکی از اهداف مهم این مجتمع است و برگزاری این نشست‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در دستیابی به این هدف دارد.

رئیس پلیس کشور با اشاره به تهدیدات سایبری امروز افزود: فعالیت گروه‌های سازمان یافته جنایی در فضای سایبری و بهره‌برداری مجرمانه گروه‌های تروریستی از فضای مجازی از مهمترین تهدیدات این فضاست که مبارزه با آن همکاری‌های جهانی را طلب می‌کند. تمام کشورها برای تامین امنیت فضای سایبری خود و مقابله موثر با این جرایم باید به ادبیات و فهم مشترک در این حوزه برسند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد حملات تروریستی سایبری در جهان خصوصا در کشورهای منطقه غرب آسیا هستیم و شرایط کنونی فرصتی را برای سوء استفاده گروه‌های تروریستی فراهم کرده است.

رئیس پلیس کشور گفت: از آنجایی که کشور ما یکی از قربانیان این حملات تروریستی بوده جای تاسف است که برخی از این حملات به صورت مدیریت شده و هوشمندانه از سوی برخی از کشورها که دارای زیرساخت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی و سرورهای شبکه‌های مجازی هستند صورت می‌گیرد.

اشتری خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما توانسته‌ایم با کمک جوانان نخبه خود و با بهره‌مندی از تجهیزات و فناوری‌های بومی با این حملات مقابله کنیم و آمادگی آن را داریم تا دانش بومی خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مقابله با این حملات سایبری نیازمند حمایت‌های بین‌المللی است افزود: من به عنوان رئیس پلیس ایران، همواره تاکید داشته‌ام که در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با جرایم سایبری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بهره‌مند شویم و امیدوارم با همکاری همه جانبه پلیس‌های سایبری دنیا سازمان اینترپل، مرکز جرایم سایبری یوروپل و UNODC شاهد گسترش فضای امن سایبری برای همه کاربران قانونمندار باشیم و عرصه را بر همه مجرمان تنگ‌تر کنیم.

انتهای پیام/

R34343/P1014142/S2,21/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به سوءاستفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه با افزایش ارسال لینک‌های آلوده، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رامین پاشایی اظهار کرد: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان افزود: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغ قضائی، سهام عدالت، پرداخت وام و نظایر آن مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنها هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: ارسال و دریافت این پیامک در تمام پیام‌رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن و حتی ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان نیز احتمال دارد.

پاشایی ادامه داد: افراد در صورت مواجه با این پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمام آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند و در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد است.

کد خبر 750037

دیگر خبرها

  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان