Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان و فرانس ۲۴، جمعی از کارگران شرکت راه‌آهن فرانسه در ایستگاه راه‌آهن منپارناس با نیروهای پلیس درگیر شدند. آنها برای توقف حرکت قطار وارد محوطه سکوهای ایستگاه شده‌اند.

پلیس از چند روز پیش برای جلوگیری از اخلال در حرکت قطارها در ایستگاه منپارناس و سایر ایستگاه‌ها مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران شرکت راه‌آهن فرانسه به تغییر قراردادهای کار و حذف مزیای رفاهی معترض هستند. مواردی همچون افزایش خودکار دستمزد از این جمله هستند. استدلال دولت برای تحت فشار گذاشتن کارگران به وضعیت اقتصادی این شرکت بازمی‌گردد.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در مذاکراتی که با نمایندگان کارگران داشته، این موضوع را به اطلاع آنها رسانده و به آنها گفته است که این شرکت بدهی سنگینی به بخش خصوصی دارد و تا سال ۲۰۲۰ به تدریج بدهی خود را می‌پردازد.

فیلیپ به نمایندگان کارگران که عضو سندیکای کارگر «سود» هسستند، گفته است: باید صبر کنید تا مشکلات برطرف شود، بعد از ۲۰۲۰ قطعا شرایط به گذشته برمی‌گردد و رضایت کارگران جلب می‌شود.

قرار است در ماه می اعتصابات گسترده‌ای در فرانسه به خاطر تعدیل قوانین حمایتی برگزار شود. سندیکای کارگران «س.ژ.ت» هم در کنار سود برای مبارزه با دولت به این اعتصابات پیوسته است.

از طرفی سندیکاهای کارگری فرانسه نسبت به تعدیل مکانیزم‌های چانه‌زنی نمایندگان کارگران در قانون جدید کار معترض هستند و می‌گویند با شرایط جدید دست کارفرمایان برای تحمیل هر شرایطی به کارگران در قراردادهای کار بازگذاشته می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران فرانسه شرکت راه آهن فرانسه اعتصابات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد