Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبر گزاری صداو سیما مرکز همدان ، دكترعلي عسكري در اين همايش با اشاره به انتخاب شهر همدان براي برپايي نخستين جشنواره پويانمايي ملي گفت: همانطور كه از پيشينه ايرانيان در طراحي پويانمايي بر ظروف سفالي و قدمت اين هنر در ايران ياد شد، نخستين جشنواره پويانمايي ملي نيز در كهن‌ترين شهر كشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي از حضور نيروهاي توانمند و خلاق در پويانمايي در كشور ياد و ابراز اميدواري كرد برگزاري اين جشنواره با اتكا به اين نيروي خلاق و توانمند نقطه عطفي در تاريخ توليد پويانمايي باشد.

رئيس سازمان صداوسيما پويانمايي را وابسته به هنر و خلاقيت دانست كه مي‌تواند براي همه گروه هاي سني خصوصا كودك و نوجوان شخصيت‌ها و دنياهاي جديدي خلق كند.

رئیس سازمان صداو سیما  هنر صنعت پويانمايي را صنعتي پاك خواند كه شاهراه و مسيري براي انتقال فرهنگ اسلامي ايراني به كودكان و نوجوانان است. دكتر علي عسكري راهكارهاي جديد در توليد پويانمايي، نظير انيميشن سه بعدي، را براي ارائه محتواهاي جذاب مهم برشمرد و گفت: دنيا در اين زمينه تا كنون پيشرفت هاي زيادي داشته و ما نيز رشد خوبي در توليد اين نوع از پويانمايي داشته ايم.

آقای علی عسگری  بابيان اينكه كانون پرورش فكري كودكان و وزارت ارشاد نيز در زمينه پويانمايي در گذشته اقداماتي كرده اند گفت: با اين وجود صداوسيما به اين هنر به شكل يك صنعت نگريسته و از بنيانگذاران اصلي اين صنعت است

وي افزود: صداوسيما همكار تمام كساني است كه در اين زمينه كار مي‌كنند واز آنان حمايت مي‌كند.دكتر علي عسكري با بيان اينكه برگزاري جشنواره پويانمايي محملي براي حمايت از اين صنعت است گفت اين جشنواره تداوم دارد و دبيرخانه‌اي دائمي خواهد داشت.

رئیس رسانه ملی  با اشاره به اهميت و اثرگذاري بالاي پويانمايي براي نسل امروز تأكيد كرد: ما بايد با تكيه بر گنجينه‌هاي ديني، ادبي، فرهنگي و ملي خود ، مهندسي پيام درستي داشته باشيم و با اتكاي به آن فرهنگ ايراني را به نسل هاي آينده منتقل و هويت ملي خود را حفظ كنيم. رئيس رسانه ملي سپس از حجم زياد پويانمايي هاي خارجي در گذشته ياد كرد و گفت: با بالا رفتن توانمندي كشور در توليد انيميشن رفته رفته از حجم اين آثار كاسته شد و حجم استفاده از توليدت داخلي بالا رفت.

آقای علی عسگری  افزود: اكنون براين توليدات افزوده شده و اميدواريم اين جشنواره شتاب دهنده اي براي اين حركت باشد.دكتر علي عسكري ابراز اميدواري كرد با تكيه بر توانمندي سازندگان پويانمايي كشور بازار ارائه آن در بازارهاي جهاني نيز رونق بگيرد.

وي از افزايش سرمايه توليد انيميشن در رسانه ملي در بازه يكساله تا حدود ۲۵ درصد خبر داد و گفت: منابع مالي توليدات نيز به زودي تأمين خواهد شد.

رئيس سازمان صداوسيما تأكيد كرد: ما مي‌توانيم با بهره‌مندي از مزيت هايي چون نيروي انساني خلاق، زيرساخت هايي كه در مركز صبا و ۳۳مركز استاني صداوسيما ايجادشده، ادبيات نمايشي غني ما و جذابيت اين قالب جريان توليد انيميشن را راه اندازيم و به يكي از كشورهاي قدرتمند توليد پويانمايي در سطح جهاني بدل شويم.

دکتر علی عسگری  در ادامه از پيام رسان سروش و رشد سريع تعداد كاربران اين پيام رسان كه به مرز ۱۰ ميليون نفر رسيده است ياد كرد و به علاقمندان به ساخت پويانمايي نويد داد اگر پويانمايي هاي ۳تا ۵ دقيقه توليد و در كانال پويانمايي پيام رسان سروش بارگذاري كنند اين آثار در مركز پويانمايي صبا به كمك كارشناسان ارزيابي شده و آثار برگزيده از صاحبانشان خريداري مي شود.

رئیس گفت اين ابتكار براي مخاطبان صوت و تصوير فراگير نيز جذابيت دارد و به تماشاي اين آثار علاقه مند مي كند.دكتر علي عسكري با اشاره به ظرفيت تلويزيون هاي تعاملي گفت: توليدات پويانمايي در بازار محتواي ايجاد شده در اين شبكه ها امكان ارائه دارند و در اين بازار محتوا مي توانندمشتري هايي جهاني يابند و فرصتي براي ارائه و فروش خارجي داشته باشند.

وي همچنين در پاسخ به درخواست استاندار براي معرفي جاذبه هاي گردشگري استان همدان از آمادگي رسانه ملي براي معرفي بيشتر اين جاذبه ها و برنامه هايي كه در اين زمينه توليد شده اند خبر داد .

رئيس سازمان صداوسيما با اعلام موافقت براي تأسيس شعبه اي از دانشگاه صداوسيما در شهر همدان ابراز اميدواري كرد كساني كه در اين دانشگاه تحصيل مي كنند بتوانند در آينده به جريان توليد پويانمايي كشور بپيوندند.

رئيس رسانه ملي در پايان توطئه دشمنان براي لطمه‌زدن به اقتدار كشور ايران را بي‌اثر خواند و گفت: همانطور كه مردم ايران همواره برهه هاي سخت را پشت سرگذاشته اند با موفقيت از اين برهه نيز مي‌گذرند. ورمز موفقيت در فتنه جديد امريكا حفظ وحدت و انسجام ملي و حركت در مسير رهبري معظم است.