Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند، گفت: در سال جاری هر ۲۴ ساعت ۱۰ روستا گاز دار شده و به لوله گاز متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان حجت‌الاسلام و‌ المسلمین حسن روحانی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه جایگاه نفت در صنایع کشور جایگاه ویژه‌ای است اظهار کرد: امروز در جامعه ما حتی تولید نان هم وابسته به انرژی است؛ بدین معنا که اگر روند انتقال گاز دچار مشکل شود، نانوایی‌های ما نیز دچار مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی تصریح کرد: کشوری که می‌تواند نفت و گاز و پتروشیمی تولید و صادر کند کشوری است که دارای قدرت ملی است.

وی با اشاره به ضرورت داشتن دقت عمل در اختراع و به‌کار گیری فناوری‌ها گفت: کار مشترک با فناوری خارجی و سپس رسیدن به استقلال کامل، یک راه میانبر است.

روحانی خاطرنشان کرد: شرکت‌های ما باید اطمینان داشته باشند که دولت هرکجا از وجود تولید داخلی مطمئن آگاه شود، خرید خارجی را قطع خواهد کرد؛ اشکال ندارد که حتی ده یا بیست درصد قیمت یک کالای داخلی از مشابه خارجی‌اش بیشتر باشد و ما خرید ان را ترجیح دهیم چرا که غیر از این نمی‌توان صنعت داخلی را روی ریل سرعت انداخت.

رئیس جمهور تأکید کرد: وزارت نفت ما مصمم است از توان داخلی استفاده کند.

وی با اشاره به طرح‌های مهم موجود در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز گفت: غرور و امید ناشی از تولیدات فناورانه داخلی و اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان یک سرمایه بزرگ است.

روحانی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند، گفت: در سال جاری هر ۲۴ ساعت ۱۰ روستا گاز دار شده و به لوله گاز متصل می‌شوند.

تکمیل می شود

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد

ولی الله ناصری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در اثر بارش باران و به تبع آن طغیانی شدن رودخانه فصلی روستای تختان شهرستان دهلران و آبگرفتگی روستا تعدادی از پایه‌های شبکه برق تخریب و باعث محدودیت در تامین برق برای اهالی آن منطقه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این خصوص، گفت: با توجه به صدور اعلامیه سازمان هواشناسی مبنی بر امکان وقوع سیل در استان به ویژه حوزه جنوب و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده در صنعت برق، در کمتر از چند ساعت شبکه و ترانسفورماتورهای آسیب دیده روستای تختان اصلاح و مردم آن منطقه از این نعمت بهره مند شدند.

ناصری ادامه داد: پس از اعلام دیسپاچینگ برق مبنی بر آسیب به شبکه روستای تختان اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی به محل اعزام شدند و به دلیل گسترش سیلاب در بستر و حریم مسیل در یک ماراتن چند ساعته حدود یک هزار متر شبکه جایگزین از مسیر جدید احداث و یک دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق این روستا نصب شد.

کد خبر 6096764

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • از «نیکا» تا «یسنا»