Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: صعود پینگ بازان به دسته یک جهان برای اولین بار اتفاق افتاد و از این عملکرد راضی هستم اما به مراتب باید بهتر از این شویم.

علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره صعود پینگ پنگ بازان ایران به دسته یک جهان گفت: خدا را شکر پینگ پنگ بازان ما برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان توانستند به دسته یک صعود کنند و در رنکینگ جهانی هشت پله جایگاه خود را ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق باعث خوشحالی بود و من از عملکرد بازیکنان راضی هستم البته که قانع نمی شوم و به مراتب انتظارات بیشتری داریم اما به هر حال نمی توان در یک مرحله به هر آنچه مدنظر ماست برسیم و باید این روند پله پله صورت بگیرد. تیم دختران هم عملکر خوبی داشتند آنها بعد از مدتها به دسته دو آمده بودند و با تلاش خود توانستند در این دسته بمانند. دختران اگر شیلی را شکست می‌دادند حدود 12 پله در مسابقات تیمی قهرمان جهان صعود داشتند با این حال عملکرد خوبی داشتند.

قارداشی همچنین به عملکرد بازیکنان در این مسابقات اشاره کرد و گفت‌: به نظرم تمام بازیکنان بازی‌های خوبی انجام دادند. نوشاد در رقابت با بازیکن چینی الاصل اوکراین به دو پیروزی مهم رسید که اگر این دو پیروزی به دست نمی‌آید به مراتب کار سخت‌تر می‌شد. افشین نوروزی هم در دیدار برابر اوکراین در رقابت با بازیکنی که در رنکینگ جهانی 100 پله بالاتر از او بود جنگنده و با غیرت بازی کرد.

وی در مورد باخت تیم ایران در مرحله فینال مقابل مجارستان اظهار کرد: مجارستان دومین تیم پرافتخار دنیا است که بخش قابل توجهی از افتخاراتش را در سال‌های گذشته به دست آورده البته الان نسبت به قبل کمی افت کرده است اما با این حال همچنان تیم صاحب سبک و قدرتمندی است. نوشاد اگر در مقابل حریف مجارستانی‌اش کم نمی آورد و بدنش خالی نمی کرد به طور حتم او را شکست می‌داد چرا که باخت آنها میلمیتری بود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

قارداشی گفت: مابقی تیم‌ها همچون آمریکا و اسپانیا هم خوب بودند، از این رو کار بازیکنان ما سخت بود. البته ما با اردوهای منظمی که داشتیم توانستیم در این مسابقات موفق شویم. نتایج کاپ آسیا و تورهای جهانی قبل از مسابقات تیمی قهرمانی جهان نشان داد نوشاد و نیما عالمیان روی فرم هستند. امین احمدیان هم بازی‌های خوبی انجام داد و با توجه به گرفتن سهمیه المپیک جوانان و سپس عملکردی که در مسابقات جهانی داشت، نشان داد رو به رشد است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به اینکه شکست ایران مقابل قراقستانی‌ها شرایط بدی را به وجود آورد، عنوان کرد: ورزش غیرقابل پیش بینی است گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که ما در یک مسابقه مقابل یک تیم قوی برنده میدان می شویم اما به یک باره در مسابقه دیگر که اصلا فکرش را هم نمی کردیم مقابل یک تیم ضعیف شکست می خوریم که البته این اتفاق در یکی دو سال اخیر خیلی کم اتفاق افتاده است. من فکر می‌کنم شکست برابر قزاقستان همین شرایط را برای تیم ایران به همراه داشت.‌ متاسفانه در رقابت با قزاقستان روز بازیکنان ما نبود. اما در بازی‌های بعدی سرمربی تیم ملی ترکیب تیم را تغییر داد و بازیکنان ما توانستند در مقابل حریفانی که رنکینگ تیمی و انفرادی‌شان از ما بالاتر بود پیروز شوند.

قارداشی همچنین به حضور کمیته داوران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر بازیکن در بخش داوری هم رشد کردیم به طوری که امسال یک تیم داوری در این مسابقات از ایران حضور داشت و همین موضوع قوت قلبی هم برای بازیکنان بود چرا که آنها می دانستند یک تیم ایرانی در این مسابقات حضور دارد و حقشان خورده نمی شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد انتظار درخشش در مسابقات بازی‌های آسیایی با کسب این نتیجه در مسابقات قهرمانی جهان گفت: کامل انتظار به جایی است، بازیکنان ما در مسابقات بازی‌های آسیایی نمایش قابل قبولی ارائه دهند اما نباید از این نکته غافل شویم که کشورهای آسیایی در تنیس روی میز ابرقدرت هستند و واقعا رقابت با آنها سخت است. در مسابقات قهرمانی آسیا پینگ‌پنگ‌بازانی که قهرمان المپیک بودند حذف شدند و این نشان می‌دهد که چقدر رقابت بین همه فشرده است‌. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با وجود این که می‌دانند شانس ما برای کسب مدال کم است اما به ما اعتماد کردند چراکه دیدند پینگ پنگ روند رو به رشد دارد و جزو معدود رشته‌های راکتی است که در شش دوره اخیر المپیک سهمیه گرفته است از این‌رو برای نخستین مرتبه تیم‌های مردان و بانوان ما به طورکامل به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.ما هم هدف اصلی خود را سرمایه گذاری بر روی نسل جوان قرار دادیم. چرا که ما باید بر روی نفراتی مانند امین احمدیان سرمایه‌گذاری کنیم تا نسل خوب و کارامد در آینده داشته باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک

رسول گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بعد از سال‌ها شاهد بودیم اهواز در دو سه سال گذشته میزبانی‌های زیادی را در زمینه ورزشی گرفته که جا دارد از ریاست کشتی خوزستان «رمضان جمالپور» و آقای زمانپور تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: احتمال اینکه ۵ وزن از ۶ وزن خوزستانی‌ها به المپیک بروند، بسیار زیاد است که این امر را مدیون تلاش‌های متولیان امر هستیم.

ملی پوش کشتی فرنگی اضافه کرد: مردم خوزستان به کشتی فرنگی علاقه مند هستند و مربیان زحمت کشی و سازنده خوبی در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که ۲ سال پیش برگزار شده بود، توانستم مدال طلا را کسب کنم و می‌خواستم در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی مدال طلای خود را تکرار کنم که در فینال با داروی نادرست، مدال طلای من به نقره تبدیل شد.

ملی پوش کشتی فرنگی گفت: بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که در سطح بالا کشتی می‌گیرم و نماینده مردم خوزستان و کشورم ایران هستم و این قول را می‌دهم که یک مدال جهانی کسب کنم.

کد خبر 6089940

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • ده‌روسی از تساوی مقابل ناپولی‌ راضی نیست!
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • حمایت بازیکنان تیم ملی از همتایان فوتسالیست
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • قرارداد اوسمار باید تمدید شود
  • پیروزی آلومینیوم شگفتی جام بود/ قرارداد «اوسمار» باید تمدید شود
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید