Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال ۹۹ ظرفیت انتقال نفت‌خام سنگین غرب کارون به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیروس آغاجری مجری طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در اسفند ماه سال ۹۶ بهره‌برداری از تلمبه‌خانه غرب کارون، خطوط لوله بین راهی، تلمبه‌خانه امیدیه و تاسیسات بهرگان برای انتقال ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سنگین میادین غرب کارون و ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام سبک این میادین انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: خوشبختانه علی‌رغم تمام مشکلات موجود توانستیم فاز یک را به مقصد نهایی در نظر گرفته شده برسانیم. اکنون از طریق پایانه بهرگان، نفت سنگین و از طریق پایانه خارک نفت سبک را به همراه نفت مناطق نفت‌خیز جنوب ارسال می‌کنیم.

مجری طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون، گفت: در فاز بعدی پروژه قرار بر این است که ظرفیت انتقال روزانه نفت خام سنگین را به یک میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه فاز اول خط انتقال نفت خام میادین غرب کارون از اهواز یعنی غرب کارون تا امیدیه و از آنجا تا مخازن گوره است، افزود: فاز دوم این طرح یعنی از گوره تا خارک نیز در حال انتخاب مشاور مطالعاتی پایه به سر می‌برد، چرا که بخشی از آن دریایی و بخش دیگر خط لوله خشکی است.

آغاجری بیان کرد: در فاز یک در سال ۹۶ توانسته‌ایم به میزان تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت سنگین و ۱۵۰ هزار بشکه‌ای نفت سبک دست یابیم.

مجری طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون درباره میزان فاز دوم، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تولید نفت سبک همچون فاز اول ثابت بوده و ۱۵۰ هزار بشکه در روز خواهد بود، اما تولید نفت سنگین به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید که پیش‌بینی می‌کنیم این مهم در اواسط ۹۹ محقق شود.

وی تصریح کرد: زنجیره انتقال نفت خام میادین نفت کارون از این جهت حائز اهمیت است که هر چقدر در میادین غرب کارون توسط دیگر طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت کار تولید انجام شود رسالت انتقال به مبادی صادراتی بر عهده احداث خط لوله و تاسیسات جانبی است.

آغاجری با اشاره به بهره‌مندی از توان پیمانکاران داخلی در اجرای فاز یک و فاز دو، افزود: خوشبختانه از لحاظ مالی مشکلی نداریم و از طریق صندوق توسعه ملی چه به صورت منابع ارزی و چه ریالی مبالغی اعتبار برای ما در نظر گرفته شده است.

مجری طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون، اضافه کرد: در برهه‌ای از زمان از اوراق مشارکت استفاده کردیم اکنون نیز در سال جدید با فرمول جدید در نظر گرفته شده از جانب شرکت ملی نفت مقرر شده است تا از طریق ال سی از بانک‌های خارجی کار تامین کالا و خدمات را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فاز اول خط انتقال نفت میادین غرب کارون به وسیله شرکت‌های مختلف ایرانی به سر انجام رسیده است، درباره میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح گفت: در ۵ سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول هزینه شده است البته برای فاز دوم با افزایش ظرفیت یک میلیون بشکه‌ای در روز برای نفت سنگین هزینه‌ای به میزان ۶۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است که امکان افزایش این رقم دور از انتظار نیست.

آغاجری افزود: این ۶۵۰ میلیون دلار برای فاصله اهواز یعنی تلمبه خانه غرب کارون تا تاسیسات گوره و از انجا تا پایان خارک است به احتمال زیاد یکسری انشعابات به تاسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب و فلات قاره اضافه خواهد شد باید به طور جداگانه در آینده بررسی کنیم.

مجری طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون با تاکید بر رکورد طرح احداث طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون در استفاده از کالا‌های ایرانی افزود: استفاده از توانمندی‌های داخلی در پروژه‌های ما بسیار عالی بوده است.

وی اضافه کرد: تنها در زمینه بهره‌مندی از ابزار‌های دقیق و پمپ‌های اصلی نفت سنگین که تنها چند کشور خاص دارنده تکنولوژی آن هستند اقدام به واردات کرده‌ایم.

آغاجری با بیان اینکه تولید پلکانی نفت از میادین غرب کارون به موازات کار انتقال در حال انجام است افزود: برای فاز دو این طرح یعنی انتقال از گوره تا خارک که نیازمند انجام مطالعات پایه‌ای هستیم از مشاوران خارجی استفاده خواهیم کرد البته این کار با جوینت مشاوران ایرانی در کنار آن و با برگزاری مناقصه به انجام خواهد رسید.

مجری طرح احداث خط لوله و تجهیزات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون گفت: شرکت‌های خارجی از انگلیس، آلمان، آسیای شرقی، متقاضی این مهم هستند و تا کنون ۵ شرکت مشاوره داخلی با جوینت خارجی در مناقصه شرکت کردند که تا انتهای ماه جاری و طبق برنامه زمان‌بندی تارگت مالی آن‌ها باز و مشاور مطالعات پایه‌ای برای قطعه آخر زنجیره انتقال تا خارک مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم آناناس طلایی ۱۱۳ هزار تومان

هر کیلوگرم به ۲۸ هزار تومان

هر کیلوگرم پاپایا (تولید داخل) ۷۰ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال آبگیری ۱۳ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال ۲۲ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال توسرخ ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم توت فرنگی ۹۸ هزار تومان

هر کیلوگرم جانا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم خرما خارک خوشه‌ای ۴۸ هزار تومان

هر کیلوگرم خیار کوتاه بذر اصفهان مینی و خاردار ۲۱ هزار تومان

هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای ۲۰ هزار تومان

هر کیلوگرم زنجبیل تازه ۱۷۰ هزار تومان

هر کیلوگرم سیب زرد لبنان ۳۱ هزار تومان

هر کیلوگرم سیب قرمز لبنان ۳۱ هزار تومان

هر کیلوگرم گریپ فروت ۱۸ هزار تومان

هر کیلوگرم کیوی ۵۲ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع طالبی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم لیموشیرین ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم لیموترش ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم ملون و خربزه ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان

هر کیلوگرم موز هر عدد بالای ۱۳۰ گرم ۶۵ هزار تومان

هر کیلوگرم موز هر عدد زیر ۱۳۰ گرم ۶۰ هزار تومان

هر کیلوگرم نارگیل ۶۲ هزار تومان

هر کیلوگرم نارنگی کینو ۳۵ هزار تومان

هر کیلوگرم هندوانه بالای کیلوگرم ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم هندوانه زیر کیلوگرم ۷,۹۰۰ تومان

کد خبر 6090960

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!