Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحفیظ منصور، عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: اگر من به‌جای داکتر عبدالله بودم یک دستگاه چاپ تذکره می‌آوردم و شناسنامه‌های الکترونیک را با نام خراسان و افغانستان توزیع می‌کردم.

عبدالحفیظ منصور خواستار احیاء هویت خراسان در کنار افغانستان شده و تصریح کرد که باید نام کشور دو زبانه شود؛ یعنی خراسان هم در کنار افغانستان به‌عنوان نام کشور یاد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منصور، هستند کشورهای چند قومیتی که دو نام را برای کشور خود انتخاب کرده‌اند و تنها راه حل مشکلات موجود کشور این است که خراسان نیز نام دیگر افغانستان کنونی شود.

منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من نیست پس خراسان هم در کنار افغانستان باید یاد شود.

به گفته منصور هیچ‌کس هویت وی را گرفته نمی‌تواند، آن‌هایی که می‌گویند افغانستان تنها نام این سرزمین است هویت افغانی مبارکشان باد اما باید هویت خراسانی‌ها نیز احیا شود.

منصور از تمام همفکرانش خواست که پس از این در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی، این کشور را با نام خراسان یاد کنند.

منصور همچنین اظهار کرد که اگر وی به‌جای داکتر عبدالله رئیس اجرائیه کشور می بود و غنی همچنان به روند توزیع تذکره ها با محتوای فعلی ادامه می داد وی نیز یک دستگاه چاپ شناسنامه تهیه می‌کرد و هم از نام خراسان و هم از نام افغانستان در آن استفاده می‌نمود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالحفیظ منصور شناسنامه های الکترونیک خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد